וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מושחתים הביתה": מהומה בדיון בתביעת הדיבה של יאיר נתניהו

10.12.2018 / 12:57

לדיון בתביעת הדיבה של יאיר נתניהו כנגד הפעיל החברתי אייבי בנימין, הגיעו תומכי בנימין שתקפו את נתניהו ופרקליטו בקריאות "זבל" ו"מושחתים הביתה", להן הגיב נתניהו באצבע משולשת. נתניהו על דוכן העדים: "כשמישהו מפיץ עליך שקרים אתה תובע אותו"

עריכה: טל רזניק

בבית משפט השלום בתל אביב החל לפני זמן קצר (שני) הדיון בתביעת הדיבה שהגיש יאיר נתניהו נגד הפעיל החברתי אייבי בנימין. לאולם הגיעו פעילי מחאת פתח תקווה, שתקפו בצעקות את יאיר נתניהו ואת פרקליטו, עו"ד יוסי כהן, וקראו לעברו "מושחתים הביתה", "זבל", נתניהו הגיב באצבע משולשת.

עו"ד יוסי כהן פתח את הדיון והתרעם על קריאות הפעילים, "הם מנסים להשפיע שלא כדין על תוצאת ההליך". פרקליטו של אייבי בנימין, עו"ד גונן בן יצחק, מבהיר כי ככל שנשמעו קריאות לא ראויות, הוא מגנה אותן, עם זאת, הוא מוסיף כי בנימין לא יכול להיות אחראי למה שמתרחש מחוץ לאולם בית המשפט.

כשהוזמן לדוכן העדים, אמר יאיר כי "אני מאוד נסער ולא יכול לעבור לסדר היום על מה שקרה בחוץ. הותקפתי באלימות בכניסה לבית המשפט במדינת ישראל. קללות שאני לא רוצה לחזור עליהן. אלה חברים של אייבי בנימין והוא הזמין אותם לפה. אני לא מוכן לצאת מפה עד שיפנו את כל הבריונים, 'החולצות החומות' של אייבי בנימין מבחוץ. לא יכול להיות שזה עובר באלימות".

עוד בוואלה! NEWS
"בגלל נסיעה חשובה": יאיר נתניהו ביקש לא להתייצב בבית המשפט
הגישור נכשל: תביעת הדיבה של יאיר נתניהו תגיע לבית המשפט

יאיר נתניהו, במהלך דיון בתביעת לשון הרע שהגיש ,נגד הפעיל החברתי ואיש מפלגת העבודה אייבי בנימין. מוטי מילרוד, חדשות "הארץ", מערכת וואלה!
יאיר נתניהו בדיון בתביעת הדיבה נגד אייבי בנימין/מערכת וואלה!, מוטי מילרוד, חדשות "הארץ"

עו"ד בן יצחק, שאל את נתניהו האם עבד פעם במשרד ראש הממשלה בנושא של ניו מדיה, ויאיר השיב שלא. "כי נאמר עליך שהיית מעורב", הקשה עו"ד בן יצחק. לכך השיב נתניהו, "תכתבו את זה בפייסבוק נעשה לכם עוד תביעה".

עו"ד בן יצחק שאל בתגובה, "היית מעורב בנושאים פוליטיים של אביך?", ויאיר השיב: "אייבי בנימין משתמש בי כדי לפגוע באבא שלי. הוא לא היה עושה את זה אם היו קוראים לי יאיר כהן. הוא כתב שנסעתי לפנמה עם מזוודות כסף - לא הייתי בפנמה בחיים שלי".

עו"ד בן יצחק ביקש מנתניהו להסביר לו מה הפריע לו בפוסט של אייבי, ויאיר השיב: "אם איך שאני יוצא מפה אני אכתוב עליך שראיתי אותך אונס ילדה בת 4. מה אכפת לך? שקרים שלא היו ולא נבראו ואין להם קשר למציאות, זה לא מפריע לך? מעולם לא היה לי שם בדוי, לא הייתי בפנמה, מסמכי פנמה לא קשורים אלינו בשום צורה. מעלים מסים - לא זכור לי שהעלמתי מסים".

"אז הייתי אומר שברגע שאדם כלשהו כותב נגדך מה שבעיניך הוא לשון הרע או דבר שקר, אתה תובע אותו?" שאל עו"ד בן יצחק את נתניהו. "ברגע שהוא חוצה גבול מסויים. שזה טו מאץ', אבל יש גם הבעת דעה", הבהיר נתניהו. אז שאל עו"ד בן יצחק, "אז אם מישהו כותב עליך שאתה זנאי, זו הבעת דעה ואתה לא תתבע על זה?", לכך השיב נתניהו, "אם מישהו חושב שאני זנאי כי הייתי בפוסיקט - זה עניין של דעה. Fuck that".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

הקלטות יאיר נתניהו ביציאה ממועדון החשפנות "פוסיקט", ינואר 2018

צילום: מתוך כתבתו של גיא פלג, באדיבות חדשות 2

עו"ד בן יצחק המשיך, "בכתב התביעה אמרת שהנתבע בנימין עומד בראש קמפיין הכפשה נגדך ונגד משפחתך. על מה זה מתבסס?". נתניהו ענה, "על דברים שחיפשתי ומצאתי על אייבי בנימין אחרי הפוסט הזה. הוא חלאת המין האנושי. מצאתי אצלו קללות, איומים, ניסיונות המרדה שאם היו באים מצד ימין לכיוון שמאל מזמן היו נגמרים בכלא. כמו כן, קללות בעניינים הכי אישיים נגד אבא שלי, נגד אמא שלי".

"בסוף, אחת הטענות העיקריות של אייבי בנימין זה שהתביעה הוגשה בשל הבג"ץ שהגיש מרשי בעניין הצוללות, ושאתה לא תובע אנשים אחרים. אז אני שואל האם מלבד הדברים שכתב נגדך אייבי בנימין, לא נכתבו נגדך דברים שמצדיקים הגשת תביעה?" שאל עו"ד בן יצחק. "לפעמים אתה לוקח מקרה מובהק מובהק מובהק ועושה ממנו דוגמה. כמו שההורים שלי עשו עם יגאל סרנה לפעמים צריך לתפוס מקרה מובהק שאין בו דעות, ולעשות ממנו דוגמה", אמר נתניהו. "אז זו תביעה חינוכית?" שאל עו"ד בן יצחק. "לחנך אנשים לא לשקר. כן, לדעתי זו אחלה תביעה", השיב נתניהו.

יאיר נתניהו, במהלך דיון בתביעת לשון הרע שהגיש ,נגד הפעיל החברתי ואיש מפלגת העבודה אייבי בנימין. מערכת וואלה!
האצבע המשולשת, יאיר נתניהו בכניסה לדיון תביעת הדיבה נגד אייבי בנימין, היום/מערכת וואלה!

עו"ד בן יצחק התייחס למכתב ההתנצלות ששלח בנימין לנתניהו בעבר, לו השיב נתניהו "כן וזה לא מקובל עליי, זו לא התנצלות - חוץ מהכותרת זו לא באמת התנצלות. זה חרטא". עו"ד בן יצחק הגיב, "התובע כתב בתצהיר שלו שאייבי מוביל להפלת ראש הממשלה ושלטון הליכוד. זה לגיטימי בעיניך לרצות להפיל ראש ממשלה ואת שלטון הליכוד?".

נתניהו השיב, "לגיטימי לעשות את זה בדרכים דמוקרטיות ופוליטיות. לא באמצעים של להלך אימים על שלטון החוק ולקלל, ולנבל את הפה, ולהיכנס לדברים אישיים. לגיטימי להגיד שצריך להפיל את שלטון הליכוד כי לדעתך צריך לצאת מיהודה ושומרון. לא באמצעים של לתפור תיקים לאנשים ולעשות הפגנות אלימות כמעט כל שבוע מחוץ לבית שלנו".בתגובה, שאל עו"ד בן יצחק, "ובגלל זה אתה תובע את אייבי בנימין?", נתניהו השיב, "אני תובע אותו כי הוא כתב עליי שקרים. זה הכל. כשמישהו מפיץ עליך שקרים אתה תובע אותו. כל השאר זה רקע".

לאחר מכן עלה אייבי בנימין אל דוכן העדים ופתח בהתנצלות על קריאות תומכיו, "זו לא דרכי. אני אכן מזמין את חבריי לתמוך בי, כדי לא להישאר לבד מול האנשים הכי חזקים במדינה. אבל אני מתנצל יאיר, בשם חבריי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הנתבע אייבי בנימין/מערכת וואלה!, צילום מסך

פרקליטו של יאיר נתניהו, עו"ד יוסי כהן, שאל את בנימין אייבי, "אתה אומר שמדובר פה בתביעת השתקה כדי לסכל עתירה שהגשת נגד ראש הממשלה והיועץ המשפטי לממשלה. גם בכתב ההגנה שלך יש עשרות סעיפים שמהם עולה שאתה טוען את זה". לכך השיב אייבי, "אני אסביר, אני פעיל חברתי הרבה מאוד שנים. מרגע שהחלה המחאה החברתית חשבתי שבנימין נתניהו פוגע בדור שלי ושל חבריי. החלטתי להגיש בג"ץ על הצוללות ביוני 2016. החל מרגע זה אני סומנתי על ידי אנשים שקשורים בבלפור. איך אני יודע? התחילו עליי תחקירים בערוץ 20, בנימין נתניהו ציטט אותי בנאומים שלו. קיבלתי איומים ברצח מפעילי ליכוד. נאלצתי לחסום תגובות בפייסבוק, שזה השופר הכי חשוב שלי".

אייבי ממשיך, "ברגע זה נוחת פתאום באימייל הערה מפוסט מלפני שנה. באותו רגע בדקתי, התנצלתי, ומחקתי - פעלתי בתום לב. ביום שהמדינה הגישה תשובה לבג"ץ, תשובה לקונית, ביקשתי מבית המשפט להגיב לתגובת המדינה. זה היה רגע מאוד קריטי. ביום שזה קרה, בלי שקיבלתי הודעה, אני רואה בחדשות את התביעה".

עו"ד כהן הגיב, "אדון בנימין, אני אחזור על השאלה. אתה כתבת טענות רבות בעניין הצוללות ואתה טוען שכל התביעה הזו מטרתה להשתיק אותך. אתה חתמת על התצהיר ביוני 2018. ספר בבקשה לבית המשפט מה נקבע בבית המשפט העליון לגבי העתירה שלך". "השופט אמר שהוא דוחה אותה על הסף. אני נתבעתי להוצאות של 2000 שקלים, והוא התיר לי לחזור אם ישתנו הנסיבות, ואני אומר לך שאני אגיש בג"ץ שני לחקור את בנימין נתניהו בפרשת הצוללות, לאור המלצות המשטרה", ענה בנימין.

"מאפיה, למה שיהיה לו דרכון בשם בדוי?"

אז שאל עו"ד כהן את בנימין, "כבר מהפסקה הראשונה של הפוסט אתה כתבת שביבי פנה לראש מוסד וביקש דרכון בשם בדוי מנימוק ביטחוני. אחרי זה אתה כותב שזה נשמע הזוי. אני שואל אותך, מה הזוי?". בנימין השיב, "מאפיה, זה לא הגיוני. למה שיהיה לו דרכון בשם בדוי? כל מה שקורה עם משפחת נתניהו הזוי, כל המשפחה הזו הזויה". עו"ד כהן אמר כי "אם כבר בהתחלה כתבת שזה נשמע לא הגיוני, למה המשכת לכתוב דברים שלדעתי הרבה יותר הזויים? שיאיר נתניהו הוא עשיר גדול, שהדרכון הדיפלומטי שלו שימש להעלמת מיסים, לקבלת תשלומים, שהוא מסובך בפלילים, למה המשכת?".

בנימין השיב, "כשהתפרסמו מסמכי פנמה חצי שנה לפני הפוסט שלי, עו"ד וינרוט כיכב שם. אחר כך מצאנו שם את 'שימרון לימיטד' ו'ניתאי אינבסטמנט'. אח"כ היה גם את הבלוגר סילברסטיין שכתב על זה, והוא לא נתבע. אני זוכר את האי ג'רזי, אני זוכר את מימרן. בכנסת דיברו על זה. כל העולם ואשתו דיבר על זה. אני הייתי בטוח בעת ההיא שזו אמת צרופה. אם הוא היה פונה אליי, הייתי מוחק באותה דקה - כי אין לי איך לאמת את זה. אבל הוא לא פנה כי לא עניינתי אותו באותו זמן, עד הבג"ץ שהגשתי".

פרקליטו של בנימין, עו"ד בן יצחק, ביקש ממנו להקריא את ההתנצלות שהציע לפרסם, נוסח שנדחה על ידי יאיר נתניהו: "לכבוד יאיר, התנצלות מלאה לכל הלב. אני מתנצל בשמחה ומעומק לבי כי כך צריך לנהוג איש של אמת. לפני כשנה פרסמתי פוסט בפייסבוק שכלל טענות כגד יאיר ואביו. הסתבר לי לאחר פנייה שקיבלתי כי ייתכן והסתמכתי על פרסום שמעולם לא הוכח, והמקור שעליו הסתמכתי לא יודע להוכיח אותו - לכן מסקנתי היא אחת, הפרסום ככל הנראה היה שקרי. אני מתנצל בפני יאיר נתניהו ואביו ראש הממשלה בנימין נתניהו, ומצטער על הנזק שנגרם להם".

יאיר נתניהו, במהלך דיון בתביעת לשון הרע שהגיש ,נגד הפעיל החברתי ואיש מפלגת העבודה אייבי בנימין. מנחם שטאובר, גלובס, מערכת וואלה!
"אייבי בנימין משתמש בי כדי לפגוע באבא שלי", יאיר נתניהו במהלך הדיון/מערכת וואלה!, מנחם שטאובר, גלובס

לקראת סוף הדיון, פנה השופט אבי שליו לעו"ד כהן והציע כי ייפסק הסדר דיוני שבו יפסוק פיצוי שישולם לעמותה שאינה פוליטית. עו"ד כהן מחה וטען שעל תיק מהסוג הזה, "אני לוקח לפחות על תיק 50 אלף שקל", והוסיף כי הוא מעוניין בפסק דין.

השופט קבע כי על הצדדים להגיש סיכומים בכתב, "בהתאם לנוהל הנשיאה, רשאים הצדדים לצרף לסיכומים את הסכם שכר הטרחה שנחתם עם לקוחותיהם ואסמכתא לתשלום בפועל". אייבי בנימין התפרץ ואמר, "הפנו את תשומת לבי לכך שב-31.10.2007 בנימין נתניהו ביקר בפנמה. המקום ידוע לשמצה להלבנת הון, והוא נפגש ע דני קוזניצקי, אחד האנשים שפתח דלתות...", אך לפני שהשלים את המשפט, הפסיק אותו השופט שליו.

בתביעה נטען כי הפרסום של בנימין מהווה הוצאת דיבה, פגיעה בפרטיות וכן עוולה חוקתית לפי חוק יסוד כבוד האדם וחירותו. נתניהו תובע 140 אלף שקלים - הסכום המקסימלי שניתן לתבוע בגין לשון הרע מבלי להוכיח שנגרם לתובע נזק בעקבות הפרסום. הוא אף מבקש מבית המשפט שיחייב את בנימין לפרסם התנצלות פומבית ומפורטת, שנוסחה יתואם עמו. מנגד, בנימין טען בכתב ההגנה שלו כי מדובר בתביעת השתקה. בית המשפט שלח את הצדדים לגישור כדי לנסות להגיע לפשרה, אך לפני כחודשיים התפוצצו המגעים.

מאז הסיר בנימין את הפוסט ופרסם הבהרה כי הסתמך על מקורות שונים שאינו ערב לאמינותם, ואף הציע התנצלות, אולם נתניהו סירב לקבל את תוכן ההתנצלות. הוא טען כי ההתנצלות מסויגת, וכי היא אינה כוללת בחובה פיצוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully