וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בגלל נסיעה חשובה": יאיר נתניהו ביקש לא להתייצב בבית המשפט

בנו של ראש הממשלה ביקש שלא להגיע לדיון בתביעת לשון הרע שהגיש נגד פעיל המחאה אייבי בנימין. הסיבה לבקשה היא כנראה הצטרפותו של יאיר נתניהו לנסיעתו הרשמית של אביו להודו. עורך דינו של בנימין התנגד לבקשה

צילום: רוני כנפו, עריכה: שניר דבוש

יאיר נתניהו ביקש היום (רביעי) מבית המשפט שלא להתייצב בתביעת לשון הרע שהגיש נגד אייבי בנימין. מדובר בדיון קדם משפט שנקבע ליום שני בשבוע הבא, והנימוק בבקשה הוא "נסיעה חשובה אשר לא ניתן לדחותה". מדובר ככל הנראה בביקורו המדיני של ראש הממשלה בנימין נתניהו בהודו, שלפי פרסומים גם הבן יאיר אמור להצטרף אליו.

הבקשה הוגשה על ידי עו"ד יוסי כהן, שמייצג את נתניהו. השופט אבי שליו מבית משפט השלום בתל אביב קבע כי "לא הובאה בבקשה הנמקה ממשית לפטור את התובע מהתייצבות, אולם ככל שתובא הסכמת הצד השני, אפטור את שני בעלי הדין מחובת ההתייצבות". עו"ד גונן בן יצחק, שמייצג את בנימין, הודיע כי יתנגד לפטור מהתייצבות. "הודעתי לעו"ד כהן שאני מתנגד לבקשה לגבי אי התייצבות יאיר נתניהו לדיון", אמר עו"ד בן יצחק לוואלה! NEWS , אך הוסיף: "עו"ד כהן מתכוון להגיש בקשה לדחיית הדיון כולו, ולכך איני יכול להתנגד מטעמים של אתיקה מקצועית". עו"ד יוסי כהן ביקש שלא להתייחס לדברים.

עוד בוואלה! NEWS:
התוקפים מאיכילוב הורשעו בהסדר טיעון: קדוש לא תישלח למאסר
30 יריות והקלטת המצוקה: הפיגוע בחוות גלעד - שלב אחר שלב
המהומות בתוניסיה: בקבוקי תבערה נזרקו על בית ספר יהודי באי ג'רבה

ND מיטב שערוריות הרשת של יאיר נתניהו. מערכת וואלה! NEWS
עורך דינו סירב להגיב לדברים. יאיר נתניהו/מערכת וואלה! NEWS

נתניהו תבע את בנימין, פעיל מפלגת העבודה ואחד ממארגני ההפגנות בפתח תקווה. לפני כארבעה חודשים, בעקבות פוסט שפרסם ב-2016, ובו טען כי ראש הממשלה נתניהו ביקש להוציא דרכון בדוי לבנו כדי לנהל חשבונות בנק פיקטיביים. בכתב התביעה, שהגיש נתניהו לבית משפט השלום בתל אביב באמצעות עו"ד יוסי כהן, הוא הכחיש בתוקף את הדברים וטען כי מדובר ב"המצאה חולנית, פרי דמיונו הקודח של הנתבע".

אשר לבנימין עצמו, נכתב כי הוא "מתמיד זמן רב בניסיונותיו האובססיביים לפגוע בתובע בפרט ובמשפחת נתניהו בכלל ולרמוס את שמה הטוב בפומבי".

בתביעה נטען כי הפרסום של בנימין מהווה הוצאת דיבה, פגיעה בפרטיות וכן עוולה חוקתית לפי חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו. נתניהו תובע 140 אלף שקלים - הסכום המקסימלי שניתן לתבוע בגין לשון הרע מבלי להוכיח שנגרם לתובע נזק בעקבות הפרסום. הוא אף מבקש מבית המשפט שיחייב את בנימין לפרסם התנצלות פומבית ומפורטת, שנוסחה יתואם עמו. מנגד, בנימין טען בכתב ההגנה שלו כי מדובר בתביעת השתקה. בית המשפט שלח את הצדדים לגישור כדי לנסות להגיע לפשרה, אך לפני כחודשיים התפוצצו המגעים.

גורמים בלשכת ראש הממשלה מסרו לוואלה! NEWS: "טרם הוחלט אם יאיר נתניהו יצטרף לטיסה או לא. יאיר הוזמן להצטרף לאביו על ידי ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי בזמן ביקורו בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully