וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התוקפים מאיכילוב הורשעו בהסדר טיעון: אליה קדוש לא תישלח למאסר

הנאשמים שהוזעקו על ידי הדוגמנית לבית החולים, הודו בהכאת המאבטחים שנזקקו לטיפול רפואי. קדוש תישלח לתסקיר שירות מבחן, וצפוייה לבצע עבודות שירות. הנאשמים ישלמו לנפגעים פיצויים בסך 120 אלף שקל

עריכת וידאו: ניר חן

בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע הבוקר (רביעי) את רוסלן מיסייב, מור ביטון, חנן אלפסי, אברהם יסיפוב, אליה קדוש ודוד אמויאל בגין מעורבות בתקיפת המאבטחים בבית החולים איכילוב בתל אביב לפני כארבעה חודשים. אמויאל, יוספוב, אלפסי, מיסייב וביטון הורשעו בחבלה חמורה בצוותא ותקיפה הגורמת חבלה ממשית. הנאשמים יישאו עונשי מאסר של 17-25 חודשים. קדוש ואמויאל הורשעו גם בתקיפה, והדגומנית לא צפויה לשאת עונש מאסר בפועל. קדוש הורשעה גם בתקיפת שוטר, הפרת הוראה חוקית, תקיפה, איומים באירוע תקיפת נהג המונית בבית החולים וולפסון ובתקיפת שוטר באירוע התקיפה בבית החולים אברבנאל.

לפי כתב האישום, בו הודו הנאשמים במסגרת הסדר טיעון, בין הנאשמים קיימת היכרות מוקדמת. אמויאל הוא בן זוגה של קדוש. קדוש הגיעה בחודש ספטמבר בשנה שעברה מלווה במיסייב לבית החולים איכילוב בתל אביב לצורך קבלת טיפול רפואי. במהלך שהותה במיון בית החולים החלה קדוש לגדף ולצעוק על הצוות הרפואי, בטענה כי אינה מטופלת כראוי.

עוד בוואלה! NEWS:
"תמותו בגלל ההכפשות": אח הרוצח חשוד באיום על משפחת הקורבנות
נוכל סדרתי בצפון: התחזה לטכנאי חשמל וגנב מאות אלפים מקשישות
לראשונה: ההרשמה למעונות היום תוקדם ותחל כבר בחודש הבא

אליה קדוש בדיון מעצר של אליה קדוש, אולם השופט טופף, מחוזי ת"א, 20 בנובמבר 2017. ניב אהרונסון
קדוש בבית משפט השלום בת"א/ניב אהרונסון

אחד המאבטחים הרחיק את קדוש מדלפק המיון, במטרה למנוע ממנה לתקוף איש צוות רפואי, לאחר שהבחין כי ניסתה למשוך את שפופרת הטלפון מידיה של אחות במיון. בעוד המאבטח אוחז בה, פנתה קדוש אל מיסייב ואמרה: "למה אתה לא מחזיר לו? אם בעלי היה פה הוא היה מפרק אותם", ואיימה על הצוות הרפואי והמאבטחים באומרה: "חכו מה יהיה לכם כשבעלי יגיע לפה".

סמוך ל-02:48 הגיעו מיסייב, ביטון, אלפסי, יוספוב ואמויאל אל בית החולים. לאחר שאיתרו את המאבטח, צעק לעברו אמויאל ואיים באומרו: "אני השטן שלך, חכה חכה, לא מול המצלמות, אני אתפוס אותך בחוץ". לאחר מכן נכנסו החמישה לחדר המיון, כשהמאבטחים בעקבותיהם.

אז החלו החמישה לתקוף את המאבטח, חבטו בראשו ומאחורי גבו ומשנפל אל הארץ בעטו בפניו ובחלקי גופו. בד בבד, הכו החמישה את שני המאבטחים הנוספים באגרופים ובבעיטות. מאבטח אחר, אשר הגיע במטרה לסייע לחבריו, מצא עצמו מותקף אף הוא במכת אגרוף בפניו. לאחר מכן החלו החמישה להימלט אל רכבם, ואחד המאבטחים ניסה למנוע מיוספוב להיכנס אל הרכב והותקף בשנית. בשלב מסוים נמלטו החמישה מהמקום באמצעות הרכב. למאבטחים נגרמו חבלות, והם נזקקו לטיפול רפואי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
תיעוד - מצוד אחר 5 גברים שהכו הלילה מאבטחים במיון באיכילוב 28.9.17 (לא לשימוש). מערכת וואלה! NEWS
הנאשמים בבית החולים איכילוב בליל התקיפה/מערכת וואלה! NEWS

קדוש עוכבה על ידי שוטרים וניסתה לעזוב את המיון ולא נענתה להוראותיה של אחת השוטרות, תוך שהתקרבה אליה באופן מאיים וקראה לעברה כינויי גנאי וקללות. קדוש תקפה את השוטרות במכות אגרוף, ולאחר מכן נשכה ושרטה את השוטרת בפניה. בהמשך ניסתה לתקוף את השוטרים בבעיטות עד שנאזקה ברגליה.

לפי האישום השלישי, לאחר ששוחררה קדוש בתנאים מגבילים, שכללו מעצר בית, יצאה הנאשמת מכתובת מעצר הבית ללא פיקוח, ונסעה במונית לבית החולים וולפסון. קדוש התעמתה עם נהג המונית על עלות הנסיעה ולאחר גידופים הדדיים, סטרה קדוש בפניו ואיימה כי "אני אשבור לך את הפנים. אם תיגע בי אני מפוצצת אותך, יושבת עליך שבעה". לפי האישום הרביעי, בשבוע שלאחר מכן הוצב שוטר בבית חולים אברבנאל כדי להשגיח על קדוש. הצעירה התעמתה עם השוטר, ניסתה לנשוך אותו, ובעטה בחזהו מספר פעמים. בשלב זה, הגיעה למקום שוטרת נוספת. השניים הצליחו להשתלט על הנאשמת ולאזוק אחת מידיה.

הנאשמים הגשת כתב אישום לבית המשפט המחוזי תא בגין עבירות אלימות שבוצעו כלפי מאבטחים באיכילוב. דנה ירקצי, מערכת וואלה! NEWS
הנאשמים בתקיפה בדיון בבית המשפט בתל אביב/מערכת וואלה! NEWS, דנה ירקצי

לפי הסדר הטיעון, על אמויאל ייגזרו 25 חודשי מאסר בפועל; על יוספוב - 22 חודשי מאסר בפועל; אלפסי 19 חודשי מאסר בפועל; מיסייב 17 חודשי מאסר בפועל; ביטון 17 חודשי מאסר; על כל אחד מחמשת הנאשמים ייגזר גם מאסר על תנאי וקנס. בעניין קדוש, הצדדים יעתרו לשליחת הנאשמת לתסקיר שירות מבחן ולחוות דעת הממונה על עבודות השירות.

לאחר חוות הדעת, יטענו הצדדים לעונש. התביעה תגביל עצמה לעבודות שירות, ככל שהנאשמת תימצא כשירה. בנוסף, יפקידו הנאשמים פיצוי לנפגעים בסכום כולל של 120 אלף שקל. הסדר הטיעון התקבל עקב הודאת הנאשמים ולקיחת אחריות על מעשיהם, הסכמת הנפגעים, העובדה כי העונש תואם את הענישה בפסיקה במקרים דומים; חלק מהנאשמים נעדרי עבר פלילי. עמדת הפרקליטות היא שכל אירוע תקיפה, גם ללא נשק, ראוי שיסתיים במאסר בפועל.

מנהל איכילוב: "מאמין שההסדר יביא להרתעה המתבקשת"

יו"ר השדולה למאבק באלימות כנגד צוותים רפואיים, ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני) אמר בתגובה להסדר הטיעון כי "החלטת התביעה שלא לדרוש עונש חמור למרות חוזקת הראיות תמוהה ומעבירה מסר בעייתי מאוד של סלחנות כלפי תוקפי הצוותים הרפואיים. במקום רחמים על התוקפים מוטב להפנותם דווקא לצוותים הרפואיים שמותקפים באופן תדיר".

פרופ' רוני גמזו, מנהל המרכז הרפואי איכילוב, בירך על הסדר הטיעון וביקש להודות למשטרה ולפרקליטות המדינה, "על שהצליחו להביא להחמרת ההענישה נגד פורעים בבתי חולים". עוד מסר גמזו כי הוא "מאמין כי הדבר יביא להרתעה המתבקשת ולמניעת מקרים נוספים. הציבור יודע היום שיש מחיר על נקיטת אלימות נגד אנשי צוות רפואי. אליה קדוש טופלה אצלנו במשך תקופה ארוכה. בשם המרכז הרפואי, אני מאחל לה רפואה שלמה וברכת הצלחה בהמשך דרכה. כולי תקווה כי אליה הבינה את הטעות החמורה שעשתה ותעלה מכאן על דרך המלך".

(עדכון ראשון: 10:54)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully