וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוכל סדרתי בצפון: התחזה לטכנאי חשמל וגנב מאות אלפים מקשישות

10.1.2018 / 9:39

במשטרה טוענים כי יוסף אבוחצירה, שנאשם בין היתר בפריצה לבית, מבצע את מעשיו כדי לממן סמים. בעבר הורשע יחד עם אחיו בעשרות עבירות רכוש, על כך שרימה קשישות על מנת לגנוב מהן כסף. לפי אישום חדש, אבוחצירה, שנגזר עליו עונש מאסר על תנאי בלבד, המשיך בשיטת פעולה זו

אזיקים. אורי לנץ
אבוחצירה נאשם בגניבת שלל בסך כרבע מיליון שקלים/אורי לנץ

במקביל להליך משפטי נוסף שמתנהל נגדו, כתב אישום הוגש שלשום (שני) נגד יוסף אבוחצירה מקריית מוצקין בגין פריצה לבית בכפר ירכא וגניבת שלל בסך כרבע מיליון שקלים. אבוחצירה נאשם בנוסף בגניבה מדירתה של קשישה על ידי התחזות לטכנאי חשמל, אחרי שביצע עבירות דומות לפני כשנתיים. על אף שהורשע בעבר ב-25 עבירות רכוש, על אבוחצירה נגזר עונש מאסר על תנאי בלבד בנוסף לקנס כספי ולעבודות שירות - שהוא עדיין לא השלים.

על פי כתב האישום, ב-13 בדצמבר פרץ אבוחצירה בן ה-47 לבית לאחר שעקר את דלת המטבח. הוא גנב מהמקום כ-100 אלף שקלים שהיו עטופים ומוסתרים בארון הבגדים בחדרה של בעלת הבית, המתגוררת בו עם בתה, בנוסף לכסף קטן ותכשיטי זהב, צמידים ושרשאות בשווי של עוד 100 אלף שקלים. לטענת המשטרה, דגימת די-אן-איי שנאספה בבית קושרת אותו לפריצה זו. השופט ויליאם חאמד הורה על מעצרו של אבוחצירה ודיון בעניינו צפוי להתקיים בעוד כשבוע.

במקביל הוגש נגדו לאחרונה כתב אישום נוסף. נטען כי בחודש נובמבר אירעה הפסקת חשמל בדירתה של א"ש, המתגוררת ברחוב אלי כהן בקריית ים. א"ש יצאה אל ארון החשמל כדי לבדוק מה פשר התקלה, ושם כבר חיכה לה אבוחצירה כשהוא לבוש בבגדי עבודה של טכנאי חשמל. אבוחצירה, שמכתב האישום עולה כי ניתק את זרם החשמל בעצמו, הסביר לדיירת כי יש תקלה בדירתה וביקש ממנה להיכנס כדי לכבות את מכשירי החשמל שבה.

עוד בוואלה! NEWS:
"מי שעבר תחת ידיו הפך לנכה": רב המרצחים של עולם הפשע נחשף
כשל-1.4 מיליון איש לא יהיה מה להפסיד: הסיכון בקיצוץ תקציב אונר"א
עקב תלונות על הטרדות מיניות: הממונה על המתמחים בשיבא הושעה מתפקידו

אורט חשמל. ShutterStock
על פי האישום, אבוחצירה ניתק את החשמל בדירה - ונכנס בטענה שהוא טכנאי/ShutterStock

לאחר שהנחה אותה לכבות מכשירים בדירתה, ביקש אבוחצירה תשלום של 300 שקלים עבור תיקון התקלה לכאורה, וא"ש הוציאה את הכסף מתוך מעטפה שהייתה בתוך קופסה בחדרה. מיד לאחר מכן, לטענת המשטרה, הוא נכנס לחדר השינה שלה כשהיא לא הבחינה בכך, חיטט בחפציה וגנב מתוך המעטפה סכום של 5,500 שקלים ועוד 100 יורו שהיו בפנים גם כן.

אבוחצירה, שפניו מוכרות למשטרה, נתפס בידי שוטרי תחנת זבולון ובחקירתו הכחיש שכלל היה בדירה. עם זאת, טביעות אצבעותיו נמצאו על הקופסה ועל המעטפה שבה היה הכסף.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

"ניצול ציני של קשישה"

לפני כשנתיים הורשע אבוחצירה יחד עם אחיו, בן 51 ואסיר משוחרר בעצמו, בגין אירוע דומה ברחוב שמשון בחיפה, שבו כיבה את זרם החשמל בדירתה של דיירת בת 77 וסיפר לה שהוא טכנאי דודי חשמל שבמקרה היה במקום. בשיטת פעולה דומה לזו המתוארת בכתב האישום הנוכחי, הוא נכנס לדירתה, גנב את ארנקה שהיה מונח על הספה בסלון והסתלק עם אחיו שחיכה לו בחוץ בתוך מכוניתו. בארנק היו כמה מאות שקלים ושני כרטיסי אשראי. השניים אף ביצעו באמצעות כרטיסים אלה משיכות של אלפי שקלים מחשבונה של הקשישה בכספומטים בשדרות מוריה ונווה שאנן. למחרת, הכרטיס נבלע במכונת כספומט בקריית ים, כשניסו למשוך כסף פעם נוספת.

כשבועיים קודם לכן הם השתמשו בכרטיס האשראי של קשישה חיפאית אחרת, בת 87, ומשכו ממנו כ-12 אלף שקלים. השופט שלמה בנג'ו קבע כי מדובר ב"מעשים חמורים, קל וחומר כשמדובר בניצול ציני של קשישה, תוך התפרצות לדירתה, במסווה של מי שבא לעזור לה ולסייע לה".

על אף עשרות ההרשעות שעמדו לשניהם, השופט חס על אבוחצירה. "מאז הסתבכותו בשנת 2004 ושחרורו מהכלא בשנת 2009, לא נרשמו לחובתו הרשעות פליליות נוספות", קבע בנג'ו בפסיקתו וקבע עליו שישה חודשי עבודות שירות במפעל ההזנה של חב"ד בקריית אתא, "ארוחה חמה", בנוסף לקנס של 23 אלף שקלים ופיצוי בסך 7,000 שקלים לכל אחת מהקשישות.

תחנת משטרת עכו, 5 בינואר 2017. אדריאן הרבשטיין
אבוחצירה הועבר לחקירה בחשד שפרץ לבית בירכא. תחנת המשטרה בעכו/אדריאן הרבשטיין

אבוחצירה עדיין לא השלים את עבודות השירות שנגזרו עליו במלואן בשל מעצר אחר, וכעת הוא נעצר פעם נוספת. במשטרה טעונים כי אבוחצירה מכור לסמים והוא מבצע את העבירות על מנת לממן את צריכתם. כעת, במקביל להגשת כתב האישום, התביעה שוב מבקשת את הארכת מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים. לבקשת עו"ד דן אסלנוב ממשרד עורכי הדין מיכאל כרמל, המייצג את אבוחצירה, הדיון בעניין זה יתקיים רק בשבוע הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully