וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשיגו לי את שר הבריאות: כשבישיבת הממשלה הזכירו לנתניהו אמת חשובה

7.7.2019 / 14:11

ראש הממשלה הציג במהלך ישיבת הממשלה את דוח הפחתת הנטל הרגולטורי במשרדי הממשלה השונים. כשנדונו ענייניו של משרד הבריאות, דפק נתניהו על השולחן וביקש שישיגו לו את שר הבריאות. אלא שאז הנוכחים נאלצו להזכיר לו: אדוני, אתה שר הבריאות

עריכה: ניר חן

הנוכחים בישיבת הממשלה היום (ראשון) זכו לרגע משעשע במיוחד. במסגרת הישיבה, ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיש לממשלה את דוח הפחתת הנטל הרגולטורי. במהלך הישיבה עלו טענות שונות על בעיות במשרדי הממשלה בנושא, ובהם גם במשרד הבריאות.

משנדונו ענייני משרד הבריאות, הדברים עוררו את זעמו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. הוא דפק על השולחן ואמר למנכ"ל משרד הבריאות: "תקבעו לי דחוף עם שר הבריאות". אלא שאז, המשתתפים מיהרו להזכיר: "ראש הממשלה, אתה שר הבריאות". לדברי נוכחים בחדר נתניהו התכוון לסגן שר הבריאות יעקב ליצמן וההערה התקבלה בהומור.

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח בארה"ב: מיליארדר יהודי מניו יורק נאשם בסחר בנשים
פגישת עבודה ראשונה של פרץ עם גנץ: "נשמור על הידברות"
"הוא אי פעם יהיה כשיר?": זה מה שחושב שגריר בריטניה על טראמפ

ישיבת ממשלה 7.7.2019. אוהד צויגנברג, אתר רשמי
"תשיגו לי את השר". נתניהו בישיבה/אתר רשמי, אוהד צויגנברג

במהלך הישיבה, ממלא מקום מנכ"ל משרד ראש הממשלה, רונן פרץ, סקר בפני השרים את עיקרי העשייה בכל הקשור להורדת הנטל הרגולטורי במשרדי הממשלה. בספר שהוצג היום לממשלה פורטו 58 תכניות של משרדי הממשלה השונים, שיובילו לחיסכון ישיר בעלויות למשק של כ-1.5 מיליארד שקלים בכל שנה, ויביאו לחיסכון בימי המתנה לאישורים של יותר משבעה מיליון ימים בכל שנה.

הספר כולל תכניות של 12 משרדים ושלוש רשויות, בהן רשות המיסים, הרשות להגנת הצרכן וסחר הוגן ורשות התחרות. התכניות גובשו על ידי משרדי הממשלה השונים ורוכזו על ידי משרד ראש הממשלה. במסגרת התכניות נבחנה הרגולציה הקיימת במגוון תחומים, בין היתר, כ-40 רישיונות והיתרים מסוגים שונים, עשרה תהליכי ייצוא וייבוא ונבחנו הסדרתם או רישומם של כ- 13 מקצועות.

במסגרת התכניות המפורטות בספר, יבוטלו או יופחתו יותר מ-50 דרישות כמו ביטול הדרישה לרישיון ובחינה לעיסוק במקצוע תיווך המקרקעין, ביטול דרישות סף לקבלת רישיון לחברת ליסינג ביטול דרישות לקונדיטוריות ועוד. כמו כן, יבוצעו יותר מ-50 תהליכי דיגיטציה בממשלה.

עוד בוואלה!

הוארך מעצר החשוד בהצתת הגן: "הראיות קושרות אותו לעבירות"

לכתבה המלאה
ישיבת ממשלה 7.7.2019. אוהד צויגנברג, אתר רשמי
נתניהו ודוח הרגולציה בישיבה, היום/אתר רשמי, אוהד צויגנברג

התכניות הללו הן חלק מתכנית החומש הממשלתית להפחתת נטל הרגולציה, שבצירוף עם הצעדים עליהם הוחלט בשנתיים הקודמות צפויה להביא לחיסכון מצטבר שנתי קבוע של למעלה מארבעה מיליארד שקלים ולמעלה מ-49 מיליון ימי המתנה.

"עודף רגולציה מעלה את יוקר המחיה", אמר נתניהו. "אם אתה לא יכול לייבא חופשי קורנפלקס, אז אתה משתמש בקורנפלקס המקומי שהוא יקר יותר. לכן, כשאתה מוריד את הרגולציה, אתה מפחית את העלויות - ובסוף זה מתגלגל לכיס של הצרכן".

נתניהו ציין כי מאחר שב-2013 עמדה במקום רע בהיבט זה, הקים הוא הקים ועדת שרים לקיצוץ הרגולציה והבירוקרטיה שהוא עומד בראשה. "אני עומד בראש ועדת שרים לעניין יוצאי אתיופיה, ועדת שרים לנושא הביטחון - הקבינט המדיני-ביטחוני ובראש מעט מאוד ועדות", הסביר ראש הממשלה. "עברו חמש שנים וה-OECD פרסמו דוח חדש לפני ימים אחדים. קפצנו 16 מקומות. קפצנו בשנת 2018 למקום ה-18 וכעת משמאלנו פינלנד. אני לא מסתפק בזה, אני רוצה עוד קפיצה קדימה. אני לא רוצה להיות במקום טוב באמצע, באמצע זה לא מקום טוב. אני רוצה להיות אחת המדינות הפחות בירוקרטיות, פחות רגולטוריות בעולם, משום שהדבר הזה פירושו כסף לכיס של הצרכן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully