וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסמלי מפלגת העבודה: השרה לשעבר אורה נמיר הלכה לעולמה בגיל 88

7.7.2019 / 10:39

נמיר כיהנה ברציפות כחברת כנסת מ-1974 עד 1996, והייתה השרה לאיכות הסביבה ושרת העבודה והרווחה בממשלת רבין. לאורך השנים מילאה שורת תפקידים, בין היתר כשגרירה בסין. היא הייתה נשואה לראש עיריית תל אביב לשעבר מרדכי נמיר. "ממפעל חייה נהנים כל אזרחי ישראל"

אורה נמיר. ראובן קסטרו
"האורים והתומים בנושאים החברתיים". אורה נמיר/ראובן קסטרו

השרה וחברת הכנסת לשעבר אורה נמיר, שהייתה מסמלי מפלגת העבודה, הלכה לעולמה בגיל 88.

נמיר, שנולדה בחדרה, שירתה כקצינה במלחמת העצמאות ולמדה בסמינר לווינסקי למורים ובהאנטר קולג' בניו יורק. היא הייתה מזכירת סיעת מפא"י והנהלת הקואליציה בכנסת השנייה ולאחר מכן שימשה כמזכירה במשלחת ישראל לאו"ם. בשנים 1967-1979 כיהנה כמזכ"ל "נעמת" בתל אביב וכחברה במזכירות הארצית של הארגון. בשנת 1974 נבחרה לכהן כחברת כנסת מטעם המערך, תפקיד שאותו מילאה ברציפות עד שנת 1996.

במהלך כהונתה כחברת כנסת עמדה נמיר בראשות הוועדה לבדיקת מעמד האישה, ועדת החינוך והתרבות וועדת העבודה והרווחה. היא אף התמודדה על ראשות המפלגה לקראת הבחירות לכנסת ה-13, והגיעה למקום רביעי בפריימריז. היא הייתה האישה הבכירה במפלגת העבודה וכיהנה בממשלתו השנייה של יצחק רבין, תחילה כשרה לאיכות הסביבה ולאחר מכן כשרת העבודה והרווחה.

לאחר מכן נמיר כיהנה כשגרירת ישראל בסין ושגרירה לא-תושבת במונגוליה. בנוסף לכך, היא עמדה בראש הוועד המנהל של מכון אבשלום. היא נישאה בשנת 1969 למרדכי נמיר, ראש עיריית תל אביב לשעבר והתגוררה בסמוך לדרך נמיר, הקרויה על שמו.

עוד בוואלה! NEWS:
מעל מאה מקרי התעללות תועדו בראש העין; הגננת בחקירתה: "אני מפלצת"
צה"ל: עצרנו את המחבל החשוד בפיגוע הדריסה ליד ירושלים
תפוח האדמה הלוהט שנזרק בין המשרדים: למה תחום המעונות לא מוסדר?

שמעון פרס ויצחק רבין, כנסת, 1990. לשכת העיתונות הממשלתית
מסמלי המפלגה. נמיר מאחורי פרס ורבין, ב-1990/לשכת העיתונות הממשלתית

מפלגת העבודה ביכתה את לבתה של נמיר והשתתפה בצערה של המשפחה. "נמיר פעלה רבות בנושאים החברתיים ונלחמה למען השוויון, למען הפעלת חינוך חינם לילדים, בעד יום לימודים ארוך. ממפעל חייה נהנים היום כל אזרחי ישראל", נמסר. יו"ר המפלגה, ח"כ עמיר פרץ, אמר כי הוא "כואב את מותה של אורה שהיחסים האישיים בינינו היו מדהימים, ואהבתי את השיחות איתה. אורה הייתה עבורי האורים והתומים בנושאים החברתיים. היינו שותפים לאורך כל הדרך כראשונים במחנה רבין וכראשונים להילחם למען השלום בתוך המחנה. גם בעתיד, מורשתה כלוחמת חברתית תעמוד נר לרגליי בכל אשר אלך".

נשיא המדינה ראובן ריבלין ספד לנמיר ואמר כי "פטירתה של חברת הכנסת, השרה, ושגרירת ישראל בסין לשעבר, הגב' אורה נמיר מצערת מאוד. בתפקידים השונים שמילאה פעלה הגב' נמיר לקידום מעמדן של נשים והוועדה בראשותה היא שהמליצה על חקיקת חוק שוויון ההזדמנויות בעבודה שהוא כיום אבן יסוד בחוקי התעסוקה בישראל. בהמשך דרכה כשרת הרווחה תרמה אורה רבות בעשייתה לפיתוח הסיוע לחוליות החלשות בחברה ברגישות ובאחריות. העם בישראל ימשיך ויוקיר את זכרה ועשייתה. יהיה זכרה ברוך".

אופיר פינס, לשעבר שר וחבר כנסת במפלגת העבודה, מסר את תנחומיו למשפחתה ואמר על נמיר כי היא "הייתה אישה יוצאת דופן, מנהיגה, אישה שלנגד עיניה תמיד עמד החלש. היא תמיד ניסתה לסייע לחלשים בחברה. הייתה שרת העבודה והרווחה הטובה בתולדות המדינה לפי דעתי. אישה דעתנית, ישרה, אמיצה, שהקדישה את חייה לחיים הציבוריים. הייתה שגרירה יוצאת דופן בסין, היה לה מעמד נדיר בסין. היה לי הכבוד לעבוד במחיצתה ולהכיר אותה מקרוב".

עוד באותו נושא

"ערכית וצנועה": חברת הגבעטרון נהרגה בתאונת דרכים בעמק יזרעאל

לכתבה המלאה
אורה נמיר. ראובן קסטרו
הייתה האישה הבכירה במפלגת העבודה ושרה בממשלת רבין. נמיר/ראובן קסטרו

שר העבודה והרווחה חיים כץ, ספד הבוקר לאורנה נמיר מי שלדבריו הייתה מורת דרך בפוליטיקה ובתחום העבודה והרווחה, "אני הכרתי את אורה נמיר בוועדת העבודה והרווחה, נוצרה בינינו מערכת יחסים מדהימה ואפילו חברית. נמיר ארחה אותי ואשתי בביתה בסין במשך עשרה ימים כאשר הייתה שגרירה, היינו יוצאים להצגות ביחד ומבלים אחת לחודש. בניגוד לתדמית הפוליטית הקשוחה שהייתה לה, לנמיר היה לב ענק ורגיש לאוכלוסיות המוחלשות, היא הייתה אישה חכמה עם ידע אינטלקטואלי נרחב. אני תמיד ראיתי בה מורת דרך והתוויתי את המסלול הפוליטי שלי בעקבות אורה נמיר. היא הייתה מנהיגה".

יו"ר נעמת, חגית פאר אמרה כי "אורה נמיר הובילה אינספור מהלכים לקידום שוויון מגדרי וצדק חברתי. נמיר הקימה את הוועדה לבדיקת מעמד האישה בישראל אשר המלצותיה מהוות עד היום מסמך בסיס לדיון ולפעולה בדרך לצמצום האי-שוויון המגדרי. היא גם הייתה מיוזמות חוק שוויון הזדמנויות בעבודה וחוק משפחות חד-הוריות. נמיר הייתה חלק ממשפחת נעמת ואף כיהנה כמזכירת נעמת תל אביב-יפו בשנים 1967-1979. יהיה זכרה ברוך".

(עדכון ראשון: 9:04)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully