וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מסיבות ביטחוניות": תוניסיה אוסרת על לבישת ניקאב במוסדות ציבור

הממשלה הוציאה את צו האיסור על הניקאב, המכסה את פניהן של הנשים מלבד עיניהן, בעקבות המתיחות הביטחונית לאחר פיגוע התאבדות כפול. החרם נועד למנוע מפעילי טרור להסוות את זהותם ולהימלט מהחוק. "יש זכות לאסור, אבל בסופו של דבר זאת בחירה חופשית", אמרה צעירה

אישה לובשת ניקאב באזור פריז, צרפת, 2011. רויטרס
הגישה למוסדות ממשלתיים וציוריים לכל מי שפניה מכוסים נאסרה. אישה לובשת ניקאב/רויטרס

ממשלת תוניסיה אסרה אתמול (שישי) על לבישת ניקאב במוסדות ציבוריים בעקבות אזהרה של גורמים ביטחוניים. ראש הממשלה יוסף צ'אחד חתם על הצו לפיו "חל איסור גישה למוסדות ממשלתיים וציבוריים לכל מי שפניהן מכוסות מסיבות ביטחוניות". ההנחיה החדשה הגיעה בעת מתיחות ביטחונית לאחר פיגוע התאבדות כפול בבירה תוניס בו נהרגו שני בני אדם ושבעה נוספים נפצעו.

שר הפנים הנחה את המשטרה כבר בפברואר 2014 להגביר את הפיקוח על לבישת הניקאב, המכסה את פניהן של הנשים מלבד עיניהן. זאת במסגרת ניסיונות למנוע מפעילי טרור לעשות שימוש בכיסוי הפנים כמסווה בעת פעילות או הימלטות מרשויות אכיפת החוק.

לקריאה נוספת בנושא
פיגוע כפול בתוניסיה: שוטר נהרג ו-8 נפצעו בפיצוץ מחבלים בבירה
"מצב בריאותי חמור": נשיא תוניסיה בן ה-92 הובהל לבית החולים
ערב יום השנה למהפכה: עיתונאי בתוניסיה הצית את עצמו למוות

זירת פיגוע בבירה תוניס, תוניסיה, 27 ביוני 2019. רויטרס
זירת הפיגוע בתוניס, השבוע/רויטרס

בעיר הבירה תוניס התקבל האיסור החדש בתחושות מעורבות. "יש להם את הזכות לאסור (על לבישת ניקאב) בהתחשב באירועים להם אנחנו עדים", אמרה אליהם, צעירה תוניסאית. "אבל בסופו של דבר, זאת בחירה חופשית". אישה נוספת, לינה, שאלה: "מדוע הנשים נדרשות להקרבות בכל פעם שיש לנקוט באמצעים ביטחוניים?".

הליגה התוניסאית להגנה על זכויות אדם דרשה כי האיסור החדש יחול באופן זמני בלבד. נשיא הליגה, ג'אמל מסאלם, אמר כי "אנחנו בעד חופש הלבוש, אך היום עם המצב הנוכחי ואיומי הטרור על תוניסיה ועל האזור אנחנו מוצאים הצדקות להחלטה הזאת". לדבריו, יש לבטל את הצו ברגע שתוניסיה תחזור לשגרה ביטחונית.

הניקאב וסממנים אסלאמיים חיצוניים נוספים לא היו מקובלים תחת שלטונו של הנשיא לשעבר, זיין אל-עבדין בן עלי, שעמד בראש המדינה במשך כשני עשורים עד נפילתו ב-2011. אחרי המתקפות הקשות ב-2015 נגד כוחות הביטחון ותיירים גורמים בתוניסיה קראו להטיל מחדש את החרם על הלבוש הדתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully