וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מצב בריאותי חמור": נשיא תוניסיה בן ה-92 הובהל לבית החולים

27.6.2019 / 23:55

באג'י קאיד א-סבסי, שמנהיג את המדינה מאז 2015, פונה לבית חולים צבאי בשל הידרדרות חמורה במצבו. לאחרונה הכריז כי לא יתמודד על כהונה שנייה בבחירות שיתקיימו בהמשך השנה

עריכה: ליר שפיגלר

נשיא תוניסיה באג'י קאיד א-סבסי הובהל היום (חמישי) לבית חולים צבאי אחרי שסבל מ"מצב בריאותי חמור" - כך נמסר מלשכת הנשיאות במדינה. לא נמסרו פרטים נוספים לגבי א-סבסי, שמנהיג את המדינה מאז 2015. אחד מיועציו אמר לרויטרס כי מצבו "אנוש מאוד", אבל הוא עדיין בחיים. היועץ דחה כמה דיווחים על כך שא-סבסי כבר מת. בשעות הערב דווח על שיפור במצבו. הנשיא אושפז עוד בשבוע שעבר, אך אז אמרו בלשכתו כי מצבו אינו חמור.

לאחרונה הוא הכריז כי לא יתמודד על כהונה שנייה בבחירות שיתקיימו בהמשך השנה. מפלגתו, שתמכה בריצתו לכהונה שנייה, טרם הכריזה על מועמד אחר. א-סבסי היה דמות מרכזית במדינה מאז המהפכה, שבמסגרתה הוקם שלטון דמוקרטי ויציב בהשוואה ליתר המדינות באזור. במסגרת החוקה החדשה במדינה, לנשיא יש סמכויות מוגבלות והוא אחראי בעיקר למדיניות החוץ וההגנה.

לקריאה נוספת:
פיגוע כפול בתוניסיה: שוטר נהרג ו-8 נפצעו בפיצוץ מחבלים בבירה
אויבים רבים מבית: ניסיון ההפיכה מאיים על המהפכה של רה"מ אתיופיה
ניגריה: שלושה מחבלים התפוצצו בזמן צפיה בכדורגל - והרגו 30

נשיא תונסיה, אל-באג'י קאיד א-סבסי במהלך מסע"ת בתוניסיה 25 באוקטובר 2018. רויטרס
היה דמות מרכזית בתקופת המעבר. א-סבסי, אוקטובר/רויטרס

מוקדם יותר היום נהרג שוטר ועוד שמונה בני אדם נפצעו בשני פיגועי התאבדות בבירה תוניסה, תוניסיה. שום ארגון לא קיבל אחריות על המתקפות, שהתרחשו חודשים ספורים לפני הבחירות ובשיא עונת התיירות. בפיצוץ הראשון, מחבל תקף סיור של כוח משטרה בשדרות שארל דה גול, לא הרחק

משגרירות צרפת. לפי משרד הפנים, שוטר אחד נהרג, ושוטר נוסף, יחד עם שלושה אזרחים, נפצעו. בפיצוץ השני, מחבל התפוצץ סמוך לתחת משטרה בשכונת אל-קרג'אני. ארבעה בני אדם נפצעו בתקרית זו. דובר משרד הפנים סופיאן זאאק אמר כי המחבלים טרם זוהו, והוא קרא לציבור להפגין את כוחו ולא להיכנס לפאניקה.

ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) קיבל אחריות על הפיגועים בשעות הערב. הארגון היה אחראי למתקפות נגד יעדים תיירותיים במדינה ב-2015, שמהן טרם התאושש ענף התיירות החיוני לכלכלה המדשדשת של תוניסיה.

(עדכון ראשון: 15:26)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully