וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע כפול בתוניסיה: שוטר נהרג ו-8 נפצעו בפיצוץ מחבלים בבירה

מחבל מתאבד פוצץ את עצמו בסמוך לניידת משטרה, לא הרחק משגרירות צרפת, ואחד השוטרים נהרג. מחבל שני תקף תחנת משטרה, ופצע עוד ארבעה. שום ארגון לא קיבל אחריות, אך המדינה טרם התאוששה מגל הפיגועים נגד מטרות תיירותיות ב-2015

עריכה: ליר שפיגלר

לפחות שוטר אחד נהרג ועוד שמונה בני אדם נפצעו היום (חמישי) בשני פיגוע התאבדות בתוניס, בירת תוניסיה - כך אמרו הרשויות במדינה הצפון אפריקנית. שום ארגון לא קיבל אחריות על המתקפות, שהתרחשו חודשים ספורים לפני הבחירות ובשיא עונת התיירות.

בפיצוץ הראשון, מחבל תקף סיור של כוח משטרה בשדרות שארל דה גול, לא הרחק משגרירות צרפת. לפי משרד הפנים, שוטר אחד נהרג, ושוטר נוסף, יחד עם שלושה אזרחים, נפצעו. בפיצוץ השני, מחבל התפוצץ סמוך לתחת משטרה בשכונת אל-קרג'אני. ארבעה בני אדם נפצעו בתקרית זו. דובר משרד הפנים סופיאן זאאק אמר כי המחבלים טרם זוהו, והוא קרא לציבור להפגין את כוחו ולא להיכנס לפאניקה.

אחרי הפיגועים, כוחות משטרה רבים התפרסו בשתי הזירות וסגרו את הגישה אליהן. עדי ראייה ראו אנשים נמלטים מהאזור, כשגופתו של אחד המחבלים שרועה על הקרקע. "עשיתי קניות עם הבת שלי, ואז שמענו פיצוץ גדול", אמר אחד התושבים, שהזדהה רק בשם מוחמד. "ראינו את הגופה של המחבל ליד ניידת המשטרה אחרי שהוא פוצץ את עצמו".

עוד בוואלה! NEWS:
אסון בלב ים: כ-70 מהגרים טבעו למוות לחופי תוניסיה
הליגה הערבית התכנסה בתוניסיה: "שוללים את ההכרה בריבונות ישראל בגולן"
גופות בקופסאות: 11 תינוקות מתו בבית חולים בתוניסיה

זירת פיגוע בבירה תוניס, תוניסיה, 27 ביוני 2019. רויטרס
אחת מזירות הפיגוע בתוניס, היום/רויטרס

תוניסה טרם התאוששה מגל פיגועים נגד מטרות של תיירים ב-2015, שבו נהרגו עשרות בני אדם. ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) קיבל אחריות על הפיגועים ההם. המצב הביטחוני במדינה הדרדר מאז הדחתו של הרודן בן עלי ב-2011, שהציתה את אירועי "האביב הערבי" ברחבי האזור. בנוסף לכך, שיעורי אבטלה גבוהים במדינה הוסיפו לחוסר היציבות שלה בשנים האחרונות.

באוקטובר שעבר התפוצצה אישה במרכז הבירה, ופצעה 15 בני אדם, כולל עשרה שוטרים. הפיגוע הפר שקט ארוך אחרי המתקפות ב-2015.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully