וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גופות בקופסאות: 11 תינוקות מתו בבית חולים בתוניסיה

יפעת רוזנברג

10.3.2019 / 9:34

בעקבות הטרגדיה הודיע שר הבריאות על התפטרותו והוקמה ועדת חקירה לבדיקת סיבת מותם של התינוקות בבית חולים בבירה, שככל הנראה הייתה זיהום בדם. תמונה של מסירת הגופות הקטנות בקרטונים עוררה סערה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

שר הבריאות של תוניסיה התפטר אתמול (שבת) מתפקידו בעקבות מותם של 11 תינוקות בבית חולים בבירה תוניס בסוף השבוע. הרשויות במדינה הקימו ועדת חקירה בעקבות האסון, וממנה עולה כי התינוקות לקו בזיהום חמור בדמם. ביממה האחרונה לא דווח על מקרה נוסף.

ראש הממשלה יוסוף שאהב, שקיבל את התפטרות שר הבריאות עבד א-ראוף שריף ארבעה חודשים בלבד אחרי המינוי שלו, הביע הזדהות עם משפחות הקורבנות. הוא העביר הנחיות למתן סיוע חומרי ונפשי למשפחות התינוקות ולבדיקת מערכת הבריאות הציבורית.

אל הטרגדיה נוסף זעם אחרי שתמונה של מסירת גופות התינוקות בארגז קרטון עוררה זעם ברשתות החברתיות. מנכ"לית משרד הבריאות נביהה אל-בורסלי אמרה כי מדובר בדבר שבשגרה משום שהעיריות לא מספקות ארונות קבורה קטנים. היא הוסיפה ש"אין צריך לכעוס שכן מסירת הגופות למשפחות בקופסאות הקרטון הייתה קלה יותר מאשר למסור להן את הגופות בידיים".

עוד ידיעות מהעולם
מחסני תחמושת, מנהרות ומבנים: הסוד שקבור באדמות כלא אלקטרז
טראמפ דורש תשלומי עתק ממדינות שבהן מוצבים כוחות אמריקניים
תמונות לוויין חושפות: ייתכן שצפון קוריאה נערכת לשיגור

ארגז ובו תינוק שמת בבית חולים, תוניס, תוניסיה, מרץ 2019. אתר רשמי
הרופאים במדינה זועמים על התנאים הירודים. קופסה ובה אחת הגופות/אתר רשמי

איגוד רופאי הילדים של תוניסיה אמר כי ייתכן שהזיהום נגרם מהתערבות של צינור הזנה תוך ורידי. הוא קרא לרשויות "לשפוך אור" על המקרה ומתח ביקורת על התנאים הירודים שבהם עובדים גורמי הרפואה.

למערכת הבריאות הציבורית של תוניסיה יש מוניטין של אחת הטובות ביותר בצפון אפריקה, ותיירות רפואית היא מקור מבוסס להכנסות עבור המדינה. עם זאת, המהפכה ב-2011, שהתחילה את אירועי "האביב הערבי", המערכת סובלת מכשלים בניהול ומבעיות כלכליות, לצד מחסור בתרופות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully