וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחסני תחמושת, מנהרות ומבנים: הסוד שקבור באדמות כלא אלקטרז

הממצאים נחשפו מתחת לחצר בית הכלא שנחשב בזמנו לכלא המאובטח ביותר בעולם. מדובר במבנים שהוקמו בתקופת מלחמת האזרחים האמריקנית ולטענת החוקרים, הממצאים נשתמרו בשלמותם "וקרובים מאוד לפני השטח - ממש מתחת לרגליים"

כלא אלקטרז בסן פרנסיסקו. ShutterStock
כלא אלקטרז/ShutterStock

מחקר חדש שפורסם בשבוע שעבר בארצות הברית חושף כי מתחת לאדמות כלא אלקטרז בסן פרנסיסקו, נקברו מבנים מתקופת מלחמת האזרחים האמריקנית. אלקטרז, שכבר שנים ארוכות אינו משמש כבית סוהר פעיל, ידע חלק מהפושעים הבולטים ביותר בהיסטוריה האמריקנית ומשמש כעת כמוזיאון ושייך לשירות הפארקים הלאומיים של ארצות הברית.

זה זמן ארוך שהיסטוריונים סוברים כי בית הכלא המפורסם הוקם על גבי ביצורים של הצבא האמריקני שנבנו במאה ה-19. המחקר שנערך באמצעות מכ"ם חודר קרקע וסריקות יבשתיות, מאושש את ההנחות ואף מפרט כי יש ראיות לכך שמתחת לחצר בית הכלא נשתמרו מבנים שלמים, מנהרות ומחסני תחמושת.

לקריאה נוספת:
תמונות לוויין חושפות: ייתכן שצפון קוריאה נערכת לשיגור
סירבה להעיד: צ'לסי מנינג, שהורשעה בהדלפה לוויקיליקס, הוחזרה לכלא
אחרי הגינוי, טראמפ תוקף את הדמוקרטים: "אנטי יהודים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הכלא השמור בעולם"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"השרידים נשמרו היטב וקרובים מאוד לפני השטח", אמר מחבר המחקר, טימותי דה סמט, ארכיאולוג מאוניברסיטת בינגהמטון. "הם לא נמחו מהאי, הם ממש מתחת לרגליים". כעת, ברשות המדענים הצטברו מספיק ראיות כדי להמשיך לחקור את האי המפורסם.

במהלך מלחמת האזרחים האמריקנית ידוע כי אלקטרז היה בשימוש כוחות הצבא של החוף המערבי. האסירים הראשונים של הכלא הפדרלי שנכלאו במקום החלו להגיע כבר בשנות ה-30 של המאה ה-20, האסיר האחרון הועבר למקום ב-1963. בשל רמת הביטחון הגבוהה של המקום, נכלאו בו אסירים בעלי פרופיל גבוה, בהם אל קאפונה, וג'ורג' קלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully