וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערב יום השנה למהפכה: עיתונאי בתוניסיה הצית את עצמו למוות

25.12.2018 / 12:18

בתקרית שמזכירה את זו שהובילה להפלת המשטר ב-2011, שרף את עצמו צלם עיתונות בעיר קסרין שבמערב המדינה במחאה על האבטלה. "אני אבצע את המהפכה בעצמי", הכריז. בעקבות זאת, פרצו עימותים עם כוחות הביטחון

עריכה: תומר לוי

צלם עיתונות בתוניסיה הצית את עצמו אתמול (שני) למוות במחאה על המצב הכלכלי, כמעט שמונה שנים אחרי שמוחמד בועזיזי הצית את עצמו באירוע שהוביל להפגנות נרחבות, ראשיתן של "האביב הערבי".

עדי ראיה סיפרו כי אחרי שעבד רזאק זרגוי הצית את עצמו בעיר קסרין שבמערב המדינה, החלו עימותים בין כוחות הביטחון למפגינים. הכוחות השתמשו בגז מדמיע כדי לפזר את הקהל הזועם שהציב מתרסים ושרף צמיגים בעיר.

בסרטון שפרסם בפייסבוק לפני מותו, אמר העיתונאי כי בכל פעם שבה המובטלים בעירו מתכננים להפגין, קורים פיגועים שנועדו להשתיקם. "זאת קריאה לתושבי קסרין, אני אבצע את המהפכה בעצמי", אמר בסרטון. איגוד העיתונאים פרסם הצהרה שבה האשים את המדינה באחריות ל"שחיתות שפשתה בתקשורת".

תוניסיה זכתה לשבחים על ההתקדמות שעשתה מאז המהפכה ב-2011, אך הממשלות שקמו מאז במדינה הצפון אפריקנית נכשלו בהעברת רפורמות כלכליות שיביאו להתאוששות הכלכלה, שסבלה גם מפיגועי טרור קטלניים.

לקריאה נוספת בנושא
פיגוע בתוניסיה: 15 פצועים בפיצוץ של מחבלת מתאבדת במרכז הבירה
תוניסיה תמנה איש עסקים יהודי לשר התיירות

צלם עיתונות שהצית את עצמו למוות, תוניסיה. אתר רשמי
הצית את עצמו למוות. הצלם עבד רזאק זרגוי/אתר רשמי
  • עוד באותו נושא:
  • תוניסיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully