וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הטרגדיה באילת: המשטרה הורתה על הפסקת פעילות היאכטה

5.7.2019 / 15:04

בעל היאכטה "אטלנטיס", שממנה קפץ אלירן לוין בן ה-18 וטבע למוות, זומן לשימוע בפני קצין משטרה בחשד להפרת תנאי רישיון העסק. המשטרה הורתה על הצגת תיעוד מצלמות אבטחה ואיסור על השיט ביאכטה. חבריו של אלירן טוענים כי הצוות על כלי השיט התעלם מהקריאות לעזור לו

באדיבות חבריו של אלירן לוין, עריכה: ליר שפיגלר

אחרי טביעתו של הנער בן ה-18 במפרץ אילת, המשטרה הורתה היום (שישי) על הפסקת פעילות היאכטה "אטלנטיס" עד לעמידה בתנאי רישיון העסק. במשטרה אמרו כי ההחלטה התקבלה "לאחר שנשמעו טענות בעל היאכטה ובהתחשב בצורך של שמירה על שלומו של הציבור וביטחונו, ומנגד הימנעות מפגיעה קשה בפרנסת הבעלים".

הנער, אלירן לוין, טבע ביום שלישי כשקפץ למים ליד החוף הנפרד, במהלך טיול חגיגי לפתיחת החופש הגדול עם חבריו לבית הספר המקיף הדתי אוריה בראשון לציון. הוא פונה לבית החולים יוספטל שבעיר, שם נקבע מותו. מהחקירה עולה כי אדם ניגש לקפטן והתריע על טביעה, ועל פי החשד לא נשלח מישהו לבדוק את הנושא.

לקריאה נוספת:
"איבד את ההכרה ושקע במים": תעלומת מותו של אלירן ביאכטה באילת

אלירן לוין, בן ה-18 הנער שטבע למוות באילת. יולי 2019. באדיבות השקמה, ראשון לציון., אתר רשמי
אלירן לוין/אתר רשמי, באדיבות השקמה, ראשון לציון.

היום בעל היאכטה זומן לשימוע בפני קצין משטרה בחשד להפרת תנאי רישיון העסק. בסיום השימוע, הורה קצין המשטרה על הצגת תיעוד מצלמות אבטחה, איסור השטת כלי השיט על ידי הקפטן המצוי בחקירה וחובת דיווח מיידית למשטרה על כל אירוע פלילי בתחומי העסק.

המשטרה הוסיפה כי היא "תמשיך לפעול לשמירת ביטחונו ושלומו של הציבור באתרי הבילוי השונים ולמניעת פעילותם של בתי עסק שאינם עומדים בתנאי הרישיון שניתן להם והעלולים להוות סכנה לחיי אדם", נמסר מהמשטרה.

עוד בוואלה!

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה
צילום מסך אלירן לוין. צילום מסך
התיעוד האחרון של אלירן לוין/צילום מסך

חברו של אלירן, טל וקנין ששהה עמו על הסיפון, סיפר: "עלינו כולנו על היאכטה. זו הייתה יאכטה מסודרת, עם משפחות וילדים, לא של מסיבות ואלכוהול. לא היינו שתויים, לא עם סמים, לא עם כלום".

וקנין טען כי חברו איבד את ההכרה ושקע במים, אולם צוות היאכטה התעלם מהקריאות לסייע לו. "האדם ששהה על היאכטה והבחין באלירן טובע קרא לעזרה, צוות הספינה לא התייחס אליו ואמרו לו: 'יש פה אנשים שבאו ליהנות על היאכטה ויש פה מציל שדואג לרוחצים. אתה תהיה בשקט'". לדבריו, צוללנים באזור איתרו במקרה את אלירן מתחת למים, שם שהה כחצי שעה.

קפטן היאכטה נחקר השבוע בחשד לגרימת מוות ברשלנות. לאחר מכן הוא שוחרר לחמישה ימי מעצר בית. וקנין הובא למנוחות בבית העלמין גני אסתר בראשון לציון. חיה שוירמן, מנהלת התיכון שבו למד, אמרה אחרי הטרגדיה: "מה אומרים להורים שאיבדו את היקר להם מכל? זה אסון גדול. אלירן היה ילד מוצלח מאוד, נעים הליכות, לא הרפתקן, ילד מאוד טוב, לאורך כל השנים אף פעם לא הייתה תלונה לאף מורה על אלירן. פשוט בחור מקסים, מכבד את חבריו ואת מוריו, אבידה גדולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully