וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצחים צעירים ומביימים זירות פשע: "יחידות המוות" של ונצואלה

5.7.2019 / 10:51

על פי נתוני משטרו של מדורו, בשנה שעברה נספרו יותר מ-5,000 מקרי מוות המיוחסים לפושעים המתנגדים למעצר. דוח חדש של האו"ם מאשים את כוחות הביטחון של המדינה בהוצאה להורג ללא משפט של הקורבנות הצעירים ובפגיעה מינית בבנות משפחותיהם. "הפללה של יריבים פוליטיים"

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

כוחות הביטחון של ונצואלה שולחות "יחידות מוות" כדי לרצוח גברים צעירים ולזייף את זירות מותם כך שיראה כאילו הם התנגדו למעצר - כך קובע דוח חדש של האו"ם. נתוני הממשלה הראו כי מספר מקרי המוות המיוחסים לפושעים המתנגדים למעצר עמד על 5,287 מקרים בשנה שעברה ו-1,569 עד ל-19 במאי השנה. על פי האו"ם, רבים ממקרים אלה נחשבים להוצאה להורג ללא משפט.

משפחותיהם של 20 מהגברים תיארו כיצד גברים מהכוחות המיוחדים של ונצואלה (FAES), הלבושים בבגדים שחורים ובמסכות על פניהם, הגיעו לבתים במכוניות שחורות ללא לוחיות רישוי. אנשי היחידות המיוחדות פרצו לבתים, לקחו חפצים ופגעם בנשים ובילדות, לפעמים תוך שהם מפשיטים אותן מבגדיהם.

עוד בנושא ונצואלה בוואלה! NEWS:
"הם עינו אותו עד שהרגו אותו": קצין מורד בוונצואלה מת בכלא
התעשר מעסקאות זהב: ארה"ב הטילה סנקציות על בנו של מדורו
ונצואלה: סיכלנו ניסיון הפיכה נגד מדורו בתמיכת ארה"ב

חברי יחידת הקומנדו הכוח המשטרתי הלאומי FAES בוונצואלה בקראקס ב-29 ביוני 2019. GettyImages
עדי ראייה טוענים כי החיילים פושטים על הבתים - ומפשיטים את הבנות. הכוחות המיוחדים של ונצואלה בפעילות בקראקס/GettyImages
נשיא ונצואלה ניקולס מדורו מדבר בפגישה עם חברי הממשלה במירפלורס שבקראקס ב-2 ביולי 2019. רויטרס
"דוח לא אובייקטיבי". נשיא ונצואלה ניקולס מדורו, השבוע/רויטרס

"הם מפרידים גברים צעירים מבני משפחותיהם לפני שהם יורים בהם", נטען בדוח האו"ם. "בכל אחד מהמקרים, עדי ראייה דיווחו כיצד הכוחות שינו את הזירה ושיבשו את הראיות שבה. הם שותלים נשק וסמים, ויורים על הקירות או באוויר כדי לגרום לכך להיראות כאילו היה עימות וכאילו הקורבנות 'התנגדו לסמכות'". על פי הדוח, הרציחות היו חלק מאסטרטגיה של משטרו של הנשיא ניקולס מדורו ל"נטרול, דיכוי ולהפליל יריבים פוליטיים ומבקריה של הממשלה", תהליך שהתגבר מאז שנת 2016.

האו"ם פרסם גם תגובה לממצאים מממשלת ונצואלה, שכינתה את הדוח "מצג חלקי ובררני" בנוגע למצב זכויות אדם בדרום אמריקה. המשטר טען שהאו"ם הסתמך על "מקורות לא אובייקטיביים" והתעלם מהמידע הרשמי. "ניתוח המעניק עדיפות לעדויות שליליות עד לרמה קיצונית, תוך הסתרת האמצעים שננקטו כדי לקדם את זכויות האדם, איננו אובייקטיבי", נכתב בתגובה.

ראש מועצת זכויות האדם של האו"ם מישל בצ'לט במסיבת עיתונאים בקראקס ב-21 ביוני 2019. רויטרס
"לאזרחים מגיעים חיים טובים יותר". ראש מועצת זכויות האדם של האו"ם מישל בצ'לט בקראקס, בחודש שעבר/רויטרס

מישל בצ'לט, ראש מועצת זכויות האדם של האו"ם, ביקרה בוונצואלה בחודש שעבר והיא תציג את הדוח ביום שישי הקרוב בוועדה. בצ'לט, נשיאת צ'ילה לשעבר, אמרה בהצהרתה שהיא קיבלה את מחויבותה של ממשלת ונצואלה לעבור עם האו"ם על פתירת כמה מהסוגיות הקשות ביותר, כולל שימוש בעינויים והגישה למתקני המעצר. "אני מקווה שהרשויות יבדקו מקרוב את כל המידע שהדוח כולל ויעקוב אחרי ההמלצות. עלינו להסכים שלכל אזרחי ונצואלה מגיעים חיים טובים יותר", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully