וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הם עינו אותו עד שהרגו אותו": קצין מורד בוונצואלה מת בכלא

רפאל אקוסטה נעצר יחד עם עוד שורת קצינים שהואשמו על ידי משטר מדורו בניסיון הפיכה ובהתנקשות בו. הוא התעלף בבית המשפט, ומת בבית חולים צבאי, אך אשתו והאופוזיציה טוענים כי הוא עונה. "זו לא הפעם הראשונה בוונצואלה"

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

קצין בצי של ונצואלה מת במעצר, אחרי שלטענת האופוזיציה הוא עונה באכזריות. רפאל אקוסטה בן ה-49 היה אחד משישה שוטרים וחיילים שנעצרו ביום רביעי האחרון, אחרי שמשטרו של ניקולס מדורו האשים אותם בתכנון הפיכה והתנקשות בשליט הסוציאליסטי.

אקוסטה, שהואשם בבגידה ובהמרדה, הופיע ביום שישי בבית המשפט, אולם הוא התעלף לפני תחילת הדיון. הוא הובהל לבית חולים צבאי בבירה קראקס, אולם הוא מת כעבור כמה שעות. "על אף שקיבל את הטיפול הרפואי המתאים, הוא מת", נמסר ממשרד ההגנה.

עם זאת, מנהיג האופוזיציה חוואן גוואידו, שניסה להוביל התקוממות צבאית בסוף חודש אפריל, אמר אתמול כי אקוסטה "עונה בצורה פראית וברוטלית". לדבריו, "זו לא הפעם הראשונה בוונצואלה שבה אנחנו מגנים סוג של פעולה כזו".

אשתו, וולסקה פרז, אמרה כי הוא בקושי היה בהכרה כשהוא הובא בפני בית משפט צבאי כשהוא על כיסא גלגלים. לדבריה, היו סימנים ברורים של עינויים על גופו. "הם עינו אותו כל כך הרבה עד שהם הרגו אותו", אמרה פרז, שנמצאת בקולומביה, בשיחה עם ערוץ מקומי ממיאמי.

לקריאה נוספת על המשבר
התעשר מעסקאות זהב: ארה"ב הטילה סנקציות על בנו של מדורו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התעלף בבית המשפט. רפאל אקוסטה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ממשלת ונצואלה אמרה כי היא תחקור את מותו של אקוסטה, אך היא לא פירטה על הסיבות שהובילו לכך. המקרה התרחש ימים אחרי ביקורו של נציב האו"ם לזכויות אדם, מישל בצ'לט, שהגיעה לחקור טענות להפרות זכויות אדם, כולל עינויים והוצאות להורג ללא משפט. לפי ארגון זכויות אדם מקומי, "פורו", יותר מ-700 איש נעצרו בשל סיבות פוליטיות מאז ההתקוממות הכושלת ב-30 באפריל, בהם כמאה אנשי צבא.

גוואידו, שנתמך על ידי ארצות הברית ומרבית מדינות המערב, הכריז על עצמו כנשיא הזמני בחודש ינואר בטענה שניצחונו של מדורו בבחירות בשנה שעברה לא היו לגיטימיות. אולם, מאז נעצר המומנטום שלו וניסיון שלו לקומם את הצבא נגד הנשיא בחודש אפריל נחל כישלון, והמשבר החריף.

על פי נתוני האו"ם, מאז 2015 נמלטו ארבעה מיליון בני אדם מוונצואלה בצל שיעורי האבטלה הגבוהים והמחסור החמור באוכל ובתרופות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully