וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התעשר מעסקאות זהב: ארה"ב הטילה סנקציות על בנו של מדורו

ניקולסיטו בן ה-29 הוא חלק מהמעגל הפנימי של אביו נשיא ונצואלה, וממשל טראמפ הכניס אותו לרשימה השחורה ההולכת וגדלה. מעט מאוד ידוע עליו, אך הוא עורר את זעם הציבור בשל אורח חייו הראוותני ואיים בעבר לפלוש לארה"ב: "הרובים יגיעו לניו יורק!"

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

ניקולס מדורו גררה, בנו של נשיא ונצואלה, הצטרף לרשימה הולכת וגדלה של בכירי משטר הנתונים לסנקציות אמריקניות. ביום שישי הכריז משרד האוצר האמריקני כי ייאסר על אזרחים אמריקנים לעשות עסקים עם מדורו ג'וניור, המכונה ניקולסיטו, וכל הנכסים שיש לו בארצות הברית יוקפאו.

"מדורו מסתמך על בנו ועל מקורבים אחרים למשטר האוטוריטרי שלו כדי לתחזק את האחיזה בכלכלה לדכא את העם בוונצואלה", אמר שר האוצר בממשל האמריקני, סטיב מנוצ'ין.

מדורו הצעיר, בן 29, מזכיר במבנה גופו החסון את אביו והוא אחד האנשים הצעירים ביותר במעגל הפנימי של אביו. לפי ראש סוכנות הביון לשעבר מנואל ריקרדו כריסטופר פיגרה, שגולה בארצות הברית, אחד מעוזריו של ניקולסיטו הקים חברה הרוכשת זהב ומוכרת אותו במחיר מופקע לבנק המרכזי של ונצואלה.

מעט מאוד ידוע על חייו האישיים, אולם ככל הידוע הוא נשוי עם שני ילדים. בחשבון הטוויטר שלו הוא מתואר כבוגר לימודי כלכלי וכחלילן ברשת התזמורות העולמית לצעירים, "סיסטמה". עם זאת, מבקרי הממשל מטילים ספק בביוגרפיה הזו.

ניקולס מדורו גררה, בנו של נשיא ונצואלה, לצב אביו בבירה קראקס, ינואר 2018. רויטרס
ניקולסיטו לצד אביו, בבסיס בבירה קראקס, 2018/רויטרס

הוא החל את הקריירה הפוליטית שלו עם היבחרו של אביו לנשיא ב-2013, כשבגיל 23 מונה לראש ועדת המפקחים של ונצואלה בצעד שגרר האשמות בנפוטיזם מצד המנהיג החדש. שנה לאחר מכן, הוא היה למנהל בית הספר לקולנוע של ונצואלה, וגם כאן לא נחסכה ממנו ביקורת. "הבן של מדורו לא יודע דבר על קולנוע", אמר אז המחזאי המפורסם חוסה תומאס אנגולה. "מה שהוא יודע זה איך לגנוב מצלמה".

מאז 2017, הוא חבר באסיפה המכוננת הלאומית, שאותה הקים מדורו כתחליף לפרלמנט הנשלט בידי האופוזיציה. כשנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ העלה את האפשרות להתערבות צבאית במדינה, ניקולסיטו איים בפלישה של ונצואלה אל ארצות הברית. "הרובים יגיעו לניו יורק, מר טראמפ!", הוא הכריז. "אנחנו נגיע וניקח את הבית הלבן".

במרץ אותה שנה הוא תועד מפזז בחתונה בבירה קראקס לצלילי מוסיקה ערבית כשדולרים נשפכים עליו והסרטון יצר תרעומת רבה במדינה שחווה קריסה כלכלית קטסטרופלית. הוא דחה את הביקורת ואמר כי זאת "רכילות". עתה הוא יצטרף לאביו ולאשתו, סיליה פלורס, שנתונים אף הם לסנקציות האמריקניות.

עוד באותו נושא

"בולטון רוצה להכניס אותי למלחמה": התסכול של טראמפ מהכישלון בוונצואלה

לכתבה המלאה

חתונת הדולרים של מדורו הבן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully