וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת חריפה נגד איחוד מפלגות הימין בהשקת קמפיין עוצמה יהודית

4.7.2019 / 21:58

כ-300 איש השתתפו בכנס פתיחת הקמפיין של מפלגת הימין הקיצוני. בצל אי הוודאות בנוגע לאיחודים אפשריים בגוש, תקף בן גביר את שר התחבורה סמוטריץ': "לא היינו נכנסים לממשלה עם פרוטקשן לחמאס". עם זאת, אפשרות של חיבור בבלוק טכני לא נפסלה

צילום: ערוץ 7

כ-300 איש השתתפו הערב (חמישי) בהשקת הקמפיין של מפלגת עוצמה יהודית בירושלים, ואת יריית הפתיחה לקראת הבחירות הקרובות, אנשי המפלגה הקדישו לביקורת חריפה נגד יו"ר איחוד הימין, שר החינוך רפי פרץ, שפועל נגד חיבור עם המפלגה בבחירות הקרובות.

עו"ד איתמר בן גביר אמר: "לא בלי היסוס חברנו בבחירות האחרונות לאיחוד מפלגות הימין, יש שם אנשים נפלאים, הרב רפי אדם יקר, בצלאל סמוטריץ' אדם מוכשר אבל אין מה לעשות, הם לא עוצמה יהודית אבל הם לא עוצמה יהודית. שאלו אותי אנשים 'מה ההבדל ביננו לסמוטריץ'? כולם רואים, הוא שר תחבורה 10 אבל אנחנו לא היינו נכנסים לממשלה עם פרוטקשן לחמאס, לא היינו נותנים שהדרום יישרף ולא היינו מאפשרים את קייטנת חאן אל-אחמר או את חגיגת כלא עופר.

"היום הם מודיעים שהם מועילים בטובם להכניס לרשימה, אבל מרזל וגופשטיין? הם מטילים וטו אבל אני אומר להם מי אתם שתפסלו את ברוך מרזל? מי אתם שתפסלו את בנצי גופשטיין? אתם מגיעים לעקבים שלהם? נאחל להם שיעברו את אחוז החסימה. סיסמת הבחירות שלנו היא "הפעם לא מתפשרים", יש לה שתי משמעויות, לא מתפשרים על ארץ ישראל, תורת ישראל ועם ישראל ונגרור את כל הממשלה ימינה אבל הערב גם אומרים לרב רפי ובצלאל - 'אנחנו לא מתפשרים, על פחות משני מקומות ריאליים לא מתפשרים", אמר.

עוד בוואלה! NEWS:
סערת ההתעללות בפעוטון בראש העין: "הילד שלי עבר שואה"
עדת המפתח בתיק 1000: "ראש המוסד רכש סיגרים לנתניהו בסך 1,800 שקל"
בגיל 85 ובעת ביקור בפולין: מתה ניצולת השואה שסלחה למנגלה

השקת קמפיין עוצמה יהודית בירולשים, 4 יולי 2019. ערוץ 7, אתר רשמי
השקת קמפיין עוצמה יהודית/אתר רשמי, ערוץ 7

פעיל הימין ואחד מחברי הרשימה ברוך מרזל אמר בכנס: "הרב רפי פרץ פוסל אותי? זה עשה לי את היום. זה לא 9 שופטי בג"ץ, זה הרב רפי פרץ. אצל מפד"לניקים שום דבר לא מחזיק יותר מכמה שעות, אין אצלם עקרונות".

עם זאת, מרזל לא שלל אפשרות כי מפלגתו תתחבר בבלוק טכני עם איחוד הימין, "אולי בסוף אנחנו נהיה יותר לארג'ים ממה שהם היו אתנו ונלך איתם, גוש טכני".

מרזל, שהתקבל בקריאות "או הא, מי זה בא? שר הביטחון הבא", המשיך במתקפה נגד פרץ ואמר: "צריך שתהיה הכרת הטוב, אנשים כפויי טובה שתוך חודשיים שכחו מאיפה באו ולאן הלכו - אנחנו לא רוצים אותם שותפים. אתם הנשק שלנו, תלכו מבית לבית ובעזרת השם יהיה הרבה עוצמה יהודית בכנסת הבאה".

השקת קמפיין עוצמה יהודית בירולשים, 4 יולי 2019. ערוץ 7, אתר רשמי
יו"ר ארגון להב"ה, בנצי גופשטיין, בעת השקת קמפיין עוצמה יהודית/אתר רשמי, ערוץ 7

עוצמה יהודית שרצה בבחירות האחרונות עם איחוד מפלגות הימין הודיעה בחודש שעבר כי היא מפרקת את השותפות עם המפלגה, אך בימין העריכו כי הדבר נועד לצרכי משא ומתן על המיקומים ברשימה. גם האיחוד בין הבית היהודי שבראשה עומד השר פרץ והאיחוד הלאומי שבראשה עומד בצלאל סמוטריץ' מתעכב בשל ויכוח סביב מקומם של נציגי עוצמה יהודית.

בעוצמה יהודית דורשים שני מקומות בעשירייה הראשונה, דרישה שסמוטריץ' הסכים לה אך פרץ מתנגד לה שכן הוא מוכן להעניק לרשימה נציג אחד בלבד בסוף העשירייה הראשונה. סמוטריץ' מעוניין לקדם את האיחוד עם פרץ בכפוף לקידום ההסכם עם בן גביר, אך טרם ברור מתי יסתיימו המגעים בין הצדדים לאור אי הוודאות סביב כוונתם הפוליטית של בנט ושקד בבחירות. כדי להמחיש את חילוקי הדעות בין סמוטריץ' לפרץ, בעוצמה יהודית הקרינו הערב בפתח הכנס סרטון שבו השר פרץ התייחס באדישות לקולות שהשיגה המפלגה בבחירות האחרונות לעומת התייחסות מחמיאה של סמוטריץ' למאמצי המפלגה בבחירות האחרונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully