וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגיל 85 ובעת ביקור בפולין: מתה ניצולת השואה שסלחה למנגלה

4.7.2019 / 21:19

אווה מוזס-קור זכתה להכרה בינלאומית כשאמרה שהיא סולחת לנאצים על מעשיהם כדי להשתחרר מנטל השנאה. היא נולדה ברומניה ונשלחה לאושוויץ, שם היא ואחותה היו חלק מניסויי הרופא בתאומים. עם שחרור המחנה, עלתה לישראל ובהמשך היגרה לארה"ב והקימה ארגון לקורבנות הניסויים

אווה מוזס קור ששרדה את ניסויי מנגלה באושוויץ נפטרה בגיל 85 - 4/7. AP
איתרה 122 תאומי מנגלה. מוזס קור/AP

אווה מוזס-קור, ניצולת השואה שסלחה לד"ר יוזף מנגלה, הלכה לעולמה היום (חמישי) בגיל 85 במהלך סיור בקרקוב. מוזס-קור נולדה ברומניה ונשלחה למחנה הריכוז אושוויץ בשנת 1944, שם נרצחו מרבית בני משפחתה. היא ואחותה התאומה מרים שרדו, אך עברו מסכת התעללות בקליניקה של מנגלה, שהזריק להן חומר רעיל שלהערכתו היה אמור לגרום למותן בתוך שבועיים.

עם שחרור המחנה ב-1945, שבו השתיים לרומניה ועלו לישראל חמש שנים לאחר מכן. מוזס-קור למדה בבית ספר חקלאי, שירתה בצה"ל ונישאה למייקל, אזרח אמריקני. בני הזוג עברו לארצות הברית והתגוררו באינדיאנה, שם ייסדה יחד עם אחותה את ארגון "נצח תאומי אושוויץ" (CANDLES) במטרה לתמוך בניצולי אושוויץ עליהם נערכו ניסויים רפואיים בתור ילדים. במסגרת זאת איתרה 122 תאומי מנגלה.

מוזס-קור זכתה להכרה בינלאומית כשאמרה שהיא סולחת לנאצים על מעשיהם. היא הסבירה כי הם אינם ראויים לסליחה, אלא היא ראויה להשתחרר מנטל השנאה. "לקורבן יש הזכות להיות חופשי, ואדם לא יכול להיות חופשי ממה שאחרים עוללו לו אם הוא לא יכול להתנער מהנטל היומי של כאב וזעם", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully