וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סמל ההישרדות": מלכת היופי של ניצולות השואה הלכה לעולמה

4.7.2019 / 11:08

שושנה קולמר, שחגגה השנה את יום הולדתה המאה, הובאה למונוחות בבית העלמין בחיפה. קולמר, שנולדה בצ'כיה ושרדה את אושוויץ, זכתה בשנת 2014 בתחרות היופי שהתקיימה לניצולי שואה. חבריה במעון בו התגוררה: "הרוח הפעילה עם הלב והנשמה"

ניצולת השואה שושנה קולמר עם רה"מ, בנימין נתניהו. אתר רשמי
הרוח החיה של עמותת "יד עזר לחבר". שושנה קולמר בפגישתה עם ראש הממשלה נתניהו/אתר רשמי

ניצולת השואה שושנה קולמר, שחגגה בשנה האחרונה יום הולדת 100, הובאה אמש (רביעי) למנוחות בבית העלמין בחיפה, מלווה ברבים ממכריה בדרכה האחרונה. קולמר, ששרדה את מחנה ההשמדה אושוויץ, הלכה לעולמה בחדרה במעון "הבית החם" של עמותת "יד עזר לחבר", שם התגוררה בשנים האחרונות.

חבריה במעון אומרים כי יזכרו אותה כמי שהייתה "הרוח החיה עם הלב והנשמה" של העמותה למעלה מעשר שנים. קולמר, ילידת צ'כיה, הייתה מתנדבת ותיקה בעמותה ובמוזיאון השואה, ונהגה לספר על אודותיה וסיפורה המצמרר מתקופת השואה. היא הפכה למוקד עליה לרגל להמוני תלמידים, חיילים, סטודנטים וקבוצות מהארץ ומחו"ל.

לפני שנתיים נפגשה קולמר עם ראש הממשלה בנימין נתניהו שכינה אותה אחרי שיחה קצרה "גיבורת מופת וסמל ההישרדות והגבורה של ניצולי השואה". בשנת 2014, כשהיא בת 95, זכתה קולמר בתואר "מלכת היופי של ניצולות השואה" בתחרות אותה הפיקה ויזמה העמותה. לפני חצי שנה חגגו מאות ניצולים בעמותת יד עזר לחבר את יום הולדתה המאה.

עוד בוואלה! NEWS:
פרסום ראשון: התקדמות במגעים מול קטאר בדרך להקמת אזור תעשיה ברצועה
תוקף את הבית היהודי וקורץ לרבנים: ליברמן בטור מיוחד בעלון דתי
"כבר לא פראיירים": הדור הצעיר של יוצאי אתיופיה לא מוכן לשתוק

ניצולת השואה שושנה קולמר. הקרן למורשת הכותל, אתר רשמי
שושנה קולמר חגגה את יום הולדתה ה-100 בשנה האחרונה/אתר רשמי, הקרן למורשת הכותל

מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר", שמעון סבג, שהודיע אמש בכאב על מותה ציין בדבריו כי "אין מילים לנחם את בני משפחת קולמר בצערם העמוק. איבדנו גיבורה אמיתית מודל לחיקוי ואישה נערצת". הוא ציין כי סיפור גבורתה והישרדותה בתקופת השואה מונצחים בספר "עדות חיה".

עוד באותו נושא

מהמעטים ששרדו: הלך לעולמו אחד מאחרוני המשתתפים במרד בסוביבור

לכתבה המלאה
תעודת השתתפות של שושנה קולמר בתחרות מלכת היופי לניצולות שואה, במתחם בית חם לניצולי שואה של עמותת יד עזר לחבר בחיפה, אפריל 2014. ערן גילווארג
"איבדנו גיבורה אמיתית". תעודת ההשתפות בתחרות מלכת היופי של ניצולות השואה/ערן גילווארג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully