וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוקף את הבית היהודי וקורץ לרבנים: ליברמן בטור מיוחד בעלון דתי

4.7.2019 / 7:00

בצל המתקפה שלו על המכינות הקדם צבאיות, אותן כינה "מיליציות דתיות", פרסם יו"ר ישראל ביתנו טור מיוחד בעלון שבת לציבור הדתי, בו הבהיר את עמדותיו והמשיך בביקורת על ראשי הציבור הדתי-לאומי. "הבית היהודי מתיימר לייצג את הציונות הדתית - אך מאפשר לחרד"לים להשתלט"

עריכה: עמית שמחה

בשבוע שבו תקף את המכינות הקדם צבאיות וספג על כך ביקורת חריפה מהציונות הדתית, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן פרסם היום (חמישי) בצעד נדיר מאמר בעלון שבת דתי שיופיע בסוף השבוע באלפי בתי כנסת ברחבי הארץ, בו הוא תוקף את הבית היהודי, את בנט ושקד ומבטיח לעזור לרבנים הדתיים.

המאמר שכתב ליברמן תחת הכותרת "געגועי למפד"ל של המר", פורסם ב"מצב הרוח", אחד מעלוני השבת הפופולריים בציבור הדתי-לאומי, שיוצא לאור בעשרות אלפי עותקים ומחולק חינם בבתי הכנסת. לרוב, התכנים, בהם המאמרים וטורי דעה, מתפרסמים על ידי הוגי דעות מהציונות הדתית בנושאים המככבים בראש סדר היום הדתי. זו גם הסיבה שהבמה שקיבל ליברמן בעלון היא מפתיעה ונדירה.

"נבחרי ציבור, המתיימרים לייצג את הציונות הדתית, מיישרים קו עם הסיעות החרדיות ומפקירים את בוחריהם, תוך אימוץ אמונות ואינטרסים של הגורמים המחמירים ביותר בחברה הדתית", כתב ליברמן. "מפלגת הבית היהודי, שמתיימרת להיות מפלגה ציונית דתית, מעדיפה לאפשר למגזר החרדי להגדיל את שליטתו על מוסדות הדת, במקום לתמוך ברבנים שלה".

לקריאה נוספת:
ליברמן עורר את החשש הגדול בימין - והזניק את "המרוץ ל-61" של נתניהו
בין ברק וליברמן: נתניהו וגנץ במשולש בחירות קטלני
פרץ נכנס למשרד החינוך:" לא הדתה ולא החלנה - ערכים וחיבור לעם"

אביגדור ליברמן על שער עיתון מצב הרוח - 4/7. עיבוד תמונה
ליברמן על שער "מצב הרוח" שיחולק בשבת הקרובה/עיבוד תמונה

במאמר האשים ליברמן כי "הפקרת הזירה", כלשונו, באה לידי ביטוי גם בחקיקה בכנסת. לפיו, חברי הכנסת מהבית היהודי מקדמים יוזמות חקיקה "המנוגדות לחלוטין להשקפת העולם של ציבור בוחריהם". בהמשך הוא גם הבליט את השתייכות אשתו ובתו לציבור הדתי, והסביר כ"כמי שמכיר ומוקיר את הציונות הדתית וששיתף פעולה עם זבולון המר והרב יצחק לוי, קשה לי לראות את השינוי שעבר על המפלגה, והפיכתה למפלגה הנשלטת על ידי הזרם החרדי-חרד"לי. ככל שהמונופול החרדי גדל, כך נעלמת הציונות הדתית הישנה והטובה".

בסוף המאמר, כתב יו"ר ישראל ביתנו כי "המגזר הדתי לאומי תורם רבות למדינת ישראל, בכל תחומי החיים", ופנה לרבני הציונות הדתית "המאמינים בתפיסת העולם של בית הלל להשמיע את קולם". לדבריו, "יחד נוכל לפעול למען יהדות מכילה ומקבלת את האחר והשונה, ולא ליהדות מפלגת שמובילה אותנו לשנאת חינם".

עוד באותו נושא

ליברמן: המכינות הקדם-צבאיות מתפתחות לכיוון מיליציות דתיות

לכתבה המלאה
אביגדור ליברמן על שער עיתון מצב הרוח - 4/7. עיבוד תמונה
"הממסד הדתי בשליטת החרדים", קטע מתוך טורו של ליברמן ב"מצב הרוח"/עיבוד תמונה

המאמר של ליברמן מתפרסם לצד תכנים נוספים, בין היתר מאמרו של נחמן שפירא, סגן עורך העלון, שהאשים אותו בכך שהוא "מתחרה על קולות המחנה שלו, השמאל" ובנוסף עוקץ אותו על רקע המתקפה שהשמיע נגד המכינות הקדם צבאיות. נחמן כתב כי "מאז שהבטיח לחסל את איסמעיל הנייה תוך 48 שעות, לא שמענו מליברמן כזה גיבוב של שטויות".

השבוע ליברמן עורר סערה כשהתבטא נגד המכינות הקדם צבאיות, ואמר כי הן מתפתחות לכיוון "מיליציות דתיות". דבריו זכו לגינויים מגורמים רבים במערכת הפוליטית, בעיקר מאנשי הבית היהודי והציונות הדתית. ליברמן הבהיר את דבריו וטען כי המכינות הן "מפעל אדיר וחשוב", אך יש לנתק אותן "מהסמוטריצ'ים למיניהם ומהרבנים שמטיפים לערכים הנוגדים את מורשת צה"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully