וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרץ נכנס למשרד החינוך:" לא הדתה ולא החלנה - ערכים וחיבור לעם"

26.6.2019 / 14:12

יו"ר איחוד מפלגות הימין הביע התרגשות לקראת תפקידו החדש ופנה לקודמו בתפקיד: "האשימו אותך בהדתה, גם לי מחפשים להדביק תארים מהיום הראשון". לאור הקיצוצים במשרדי הממשלה הדגיש פרץ: "תפקידי להיות פה ולשמור על החינוך". בנט בנאום פרידה: "חוללנו מהפכה"

צילום: רוני כנפו, עריכה: תומר לוי

יו"ר איחוד מפלגות הימין, רפי פרץ, נכנס היום (רביעי) לתפקיד שר החינוך והחליף את השר היוצא נפתלי בנט. "האשימו אותך בהדתה, גם לי מחפשים להדביק תארים מהיום הראשון. לא הדתה ולא החלנה - בואו נדבר על הערכים וחיבור לעם", פרץ פנה לקודמו בתפקיד במהלך נאום בטקס חילופי השרים במשרד החינוך בירושלים.

"זאת משימה מדהימה, אין לי מילים לבטא את ההרגשה המדהימה שיש לי על המשימה שמוטלת על כתפיי", אמר פרץ בפתח נאומו הראשון כשר. "נעניתי לבקשת ראש הממשלה בימי בחירות ועשיתי את זה מסיבה אחת: כל חיי הייתי ונותרתי חייל של עם ישראל ומדינת ישראל. כשקוראים לי לדגל שיש לפתוח תחילת שנת לימודים כשהסכם השכר בפתח, תפקידי להיות פה בממשלה ולשמור על החינוך מפני קיצוצים".

פרץ הדגיש כי הוא רוצה להיות שר החינוך של כל מדינת ישראל. לדבריו, "לכולם מגיע חינוך טוב ושוויוני. נמשיך את המהלך של חיזוק הפריפריה והשוואת ההזדמנויות. אני רוצה ששנת הלימודים הבאה תיפתח בסימן שנת הערבות ההדדית. נפתח ונטפח את כל ילדים ישראל, כי עם אחד אנחנו".

לקריאה נוספת בנושא
אחרי מינוי רפי פרץ וסמוטריץ': נתניהו מקפיא את סבב המינויים
נתניהו העניק לסמוטריץ' ופרץ את משרדי התחבורה והחינוך
ידונו במשרדי החינוך והתחבורה: נתניהו ייפגש עם פרץ וסמוטריץ'

שר החינוך הנכנס פרץ: הנושא השנתי לשנת הלימודים הקרובה 
יהיה הערבות ההדדית- בהשראת ״הבנים הדר גולדין ואורון שאול״. רוני כנפו
"לכולם מגיע חינוך טוב ושוויוני". פרץ, היום/רוני כנפו

השר הנכנס התייחס בדבריו לאפשרות של ביטול פיזור הכנסת והבחירות החדשות והבהיר: "נלחמתי כל הזמן שלא יהיו בחירות וצריך לעשות הכול כדי להמשיך את הדרך. כמו שניסינו למצות כל דבר, ננסה גם עכשיו למצות את המהלך הזה".

שר החינוך היוצא, בנט, קרא לבטל את הבחירות החוזרות. "במקום שהעם יהיה הנושא, הפוליטיקאים הפכו להיות הנושא", אמר. "גם אני הפסקתי את הפנקסנות - מה אני ארוויח ומה אפסיד - כי לכאורה זכיתי בלוטו. עם ישראל צריך רציפות. בחירות חוזרות ישתקו את המדינה ויעמיקו את הקיטוב והפילוג בעם, שגם ככה נמצא ברמה גבוהה".

בנט בירך את פרץ עם כניסתו לתפקיד והבטיח לסייע לו ככל שיידרש. "ירשתי מערכת מופלאה ואני מקווה שהוספתי לה. הייתי שר החינוך של כל ילדי ישראל, כל ילד הוא עולם ומלואו. חוללנו מהפכה בלימודים בתנ"ך, צמצמנו לראשונה את מספר הילדים בכיתות והוספנו סייעת שנייה", סיכם. "צובט לי הלב להיפרד, אתם הגננות, המורים והמפקחים נותנים את הנשמה שלכם לדבר היקר ביותר והוא ילדי ישראל. הם צריכים להצדיע לכם".

עוד באותו נושא

"איום ממשי": שרים בממשלה בביקורת חריפה נגד הקיצוץ בתקציב

לכתבה המלאה
נפתלי בנט בטקס החלפת שרי החינוך, יוני 2019. דנה ירקצי
"כל ילד הוא עולם ומלואו". בנט, היום/דנה ירקצי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully