וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כל השמיים התמלאו אפר": הרוג בהתפרצות הר געש באיטליה

4.7.2019 / 3:26

שלוותו של האי הפופולרי סטרומבולי הופרה, כאשר הר הגעש שבתחומו התפרץ והביא למותו של תייר ולפציעתו של אדם נוסף. עדי ראייה מתארים פיצוץ מחריש אוזניים ואיתו ענני אפר שחסמו את הראות. "שמענו את הפיצוץ וכולם היו בהלם - ואז החלה לבה אדומה לרדת במורד ההר"

רויטרס

הר געש באי סטרומבולי שבאיטליה התפרץ אתמול (רביעי) בעודו משחרר מגמה לוהטת בפיצוץ מחריש אוזניים. ההתפרצות הביאה למותו של אדם אחד ומילאה את היעד התיירותי באפר ועננים של עשן.

ההרוג, שהיה ככל הנראה תייר, נהרג במפולת אבנים שנגרמה מהפיצוץ, כך אישר פקיד שרות ההצלה המקומית. עוד הוסיף הפקיד כי אדם נוסף נפצע. ההתפרצות הבלתי צפויה קרתה בחלקו המערבי של האי הים-תיכוני הקטן, השוכן מצפון לסיציליה. צוותי מכבי אש הוזעקו למקום ומטוס כיבוי הוזנק.

"ראינו את הפיצוץ מהמלון, היה רעש גדול", אמרה מיקלה פאבוריטו, שעובדת במלון בצידו המזרחי של האי. "אטמנו את האוזניים ולאחר מכן הקיף אותנו ענן אפר. כל השמיים התמלאו אפר", סיפרה פאבוריטו. גם פיונה קארטר, תיירת בריטית על האי פאנרה, כ-27 ק"מ מהאי סטרומבולי, שמעה את הפיצוץ, "הסתובבנו וראינו פטריית עשן שהגיעה מהאי. כולם היו בהלם. ואז החלה לבה אדומה לרדת במורד ההר לכיוון הכפר גינוסטרה". קארטר סיפרה כי ענן האפר גדל ועטף את הכפר קליל, "הענן נעשה גדול יותר, לבן ואפור, ועטף את גינוסטרה ואז את כל האי".

לקריאה נוספת:
"השעות הבאות הן קריטיות": שריפות ענק משתוללות בספרד בעקבות גל החום
אחרי האסון: צפו בפיצוץ המבוקר של שרידי הגשר שקרס באיטליה

הר הגעש בסטרומבולי איטליה מתפרץ. רויטרס
ענני העשן מהתפרצות הר הגעש על האי סטרומבולי, איטליה. אתמול/רויטרס

סטפנו ברנקה, מומחה במכון הלאומי לגיאופיזירה ופולקנולוגיה, אמר כי התרחשה "התפרצות פתאומית" באי. "מדובר באירוע בעל עוצמה רבה ונדיר למדי", אמר ברנקה. תיירים נהגו לטפס לעיתים קרובות לפסגת הר הגעש בגובה של 924 מטרים, ולהציץ לתוך הלוע שלו, שפלט לאוויר כמות קטנה של סלעים מותכים מפעם לפעם. מהרשויות נמסר כי לא ידוע אם מישהו היה על ההר בזמן ההתפרצות.

על פי האתר geology.com, הר הגעש בסטרומבולי נחשב לאחד מהפעילים על פני כדור הארץ, והנו מתפרץ כמעט ברציפות מאז 1932. האי היה לוקיישן בסרט משנת 1950 בכיכובה של אינגריד ברגמן, ובשנים האחרונות הפך יעד פופולרי לחופשות של עשירים ומפורסמים.

עוד באותו נושא

אחרי ההתפרצות: הר הגעש באינדונזיה איבד שני שליש מגובהו

לכתבה המלאה
הר הגעש בסטרומבולי איטליה מתפרץ. רויטרס
"אירוע בעל עוצמה רבה ונדיר למדי". התפרצות הר הגעש על האי סרומבוליני, איטליה. אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully