וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השעות הבאות הן קריטיות": שריפות ענק משתוללות בספרד בעקבות גל החום

השריפות הרבות שפרצו בשל הטמפרטורות הגבוהות, הביאו לפינויים של כמה כפרים בספרד. "תנאי מזג האוויר היום ממשיכים להיות קיצוניים", אמרו הרשויות בהצהרה מיוחדת. עם זאת, מטאורולוגים סוברים כי גל החום שהגיע ליבשת מאפריקה, צפוי להיחלש החל מהיום

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

שריפות רבות פרצו בספרד בשל הטמפרטורות הגבוהות שנרשמו באירופה - כך אמרו אתמול (שבת) הרשויות במדינה, כאשר מכבי האש הצליחו לבלום התפרצות אש נוספת.

למעלה מ-700 חיילים, מאות כבאים, מטוסי כיבוי, מסוקים וכלי רכב נוספים נאבקו בארבעה מוקדי מדורות במרכז ספרד ובצפונה, שבחלקים ממנה נרשמו 42 מעלות. שריפה שפרצה ביום שישי בערב במרכז העיירה אלמורוקס, הספיקה לכלות כ-2,000 דונם והתפשטה לאזור מדריד, מה שהביא לפינוי כפר על יושביו, כך מסרו שירותי החירום במדינה.

לקריאה נוספת:
אירופה רותחת: שיאי החום נשברו בגרמניה, בספרד 45 מעלות
גל החום באירופה: בצרפת סוגרים בתי ספר, בגרמניה נוסעים ערומים
40 מעלות בפריז: צרפת נערכת לגל חום קיצוני

הליקופטרים ממטירים מים מעל שריפת יער שפרצה ליד בוברה שבספרד בעקבות גל החום ב-27 ביוני 2019. רויטרס
הליקופטרים ממטירים מים מעל שריפת יער שפרצה ליד בוברה שבספרד בעקבות גל החום/רויטרס

שריפה נוספת ליד העיר טולדו, אילצה את פינויים של 22 תושבים, כאשר מטוסי הכיבוי מפזרים מים על האש ומסייעים לכבאים של הקרקע להשתלט על השריפה. בינתיים, הצליחו כוחות הכיבוי להשתלט על השריפה הגדולה שפרצה בצפון-מזרח קטלוניה, ובהצהרה ממשלתית נמסר כי היא "בתהליכי התייצבות". עם זאת, הרשויות הזהירו כי הם עדיין מודאגים ממנה. "תנאי מזג האוויר היום ממשיכים להיות קיצוניים, והשעות הבאות יהיו קריטיות ומכריעות - לא רק על האש הזו, אלא גם על שאר השטח", כך בהצהרה.

עוד באותו נושא

45 מעלות: שיא החום נשבר בצרפת

לכתבה המלאה
אדם מנסה לקרר עם עצמו עם מאוורר במרכז מדריד שבספרד בעקבות גל החום ב-27 ביוני 2019. רויטרס
אדם מנסה לקרר עם עצמו עם מאוורר במרכז מדריד שבספרד/רויטרס

השריפות הגיעו בשל גל החום הכללי ששוטף את כל אירופה בשבועות האחרונים, כשבצרפת שוברות הטמפרטורות שיאים של שנים. סוכנות מזג האוויר של ספרד אמרה כי ביום שבת היו הטמפרטורות מעל ל-36 מעלות צלזיוס בחלק גדול של המדינה, וייתכן ואף יעברו את ה-40 מעלות במרכז המדינה, כולל במדריד ובדרום.

מטאורולוגים טענו כי אוויר חם שהגיע מאפריקה הוא שהביא לעליית הטמפרטורות המדאיגה באירופה, עם זאת, גל החום צפוי להיחלש החל מהיום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully