וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

45 מעלות: שיא החום נשבר בצרפת

28.6.2019 / 15:39

הטמפרטורה הגבוהה ביותר אי-פעם במדינה נמדדה בקרפנטרץ שבדרום והרשויות פרסמו אזהרות חמורות. 4,000 בתי ספר נסגרו ובפריז אסרו על כמחצית מהמכוניות להיכנס לתחומי המטרופולין. במקביל, גל החום פוקד גם מדינות נוספות ביבשת

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

צרפת רשמה היום (שישי) את הטמפרטורות הגבוהות ביותר אי-פעם, עם 45 מעלות שנמדדו בקרפנטרץ שבדרום המדינה - כך נמסר מהשירות המטאורולוגי במדינה. זאת כחלק מהגל החום הכבד שפוקד את המדינה ואת היבשת כולה בימים האחרונים.

בימים האחרונים פרסמו הרשויות אזהרות חמורות מפני הסכנות שבגל החום, וחלק מבתי הספר נסגרו בשל מחסור במיזוג אוויר ראוי. המדינה עדיין בטראומה מגל החום מ-2003, שבו מתו 15 אלף איש, וכמעט כולה נמצאת בכוננות ברמה "כתומה" - השנייה הכי גבוהה אחרי "אדומה" - והרשויות המקומיות מפרסמות עצות לתושבים כיצד להתקרר.

עוד בנושא:
אירופה רותחת: שיאי החום נשברו בגרמניה, בספרד 45 מעלות

שלוש צעירות בבגדי ים יושבות על גדת תעלת האורק בפריז שבצרפת בעקבות גל החום ב-28 ביוני 2019. AP
שלוש צעירות יושבות על גדת תעלת האורק שבפריז, היום/AP

ארבע רשויות במדינה הכריזו על היערכות חירום בעקבות מזג האוויר הקיצוני. כ-4,000 בתי ספר נותרו סגורים או פעלו במתכונת מצומצמת כדי לסייע לעובדים שלא יכלו לעזוב את מקום עבודתם. משפחות עם קרובי משפחה קשישים או חולים המתגוררים בגפם, התבקשו לבקרם או להעבירם למקומות קרירים. גם שירות הרכבות איפשר ביטולי נסיעות בחינם או לחלופין שינוי יעדים למקומות קרירים יותר. באחד המקרים דווח על ילד שנפצע בעקבות זרם מים חזק מאחת המזרקות.

בעקבות ההתחממות, בפריז הוחלט לאסור על כמחצית מהמכוניות להיכנס לתחומי המטרופולין, מחשש להחמרת זיהום האוויר בתנאי החום, זאת בעוד שבעלי רכבים הורשו לצאת מהעיר. בליון, שטרסבורג ומרסיי הוחלט על צעדים דומים להגבלת התנועה.

ארגון המטרואורולוגיה העולמי אמר כי 2019 מסתמנת בין השנים החמות ביותר שנמדדו אי פעם, וכי 2015-2019 יהיו חמש השנים החמות בהיסטוריה. לדבריהם, גלי החום היו "עקביים לחלוטין", והגיעו לטמפרטורות קיצוניות כתוצאה מפליטת גזי חממה.

עוד באותו נושא

גל החום באירופה: בצרפת סוגרים בתי ספר, בגרמניה נוסעים ערומים

לכתבה המלאה
אנשים מצטננים במזרקה בסמוך למגדל אייפל, פריז, צרפת, 26 ביוני 2019. AP
אנשים מצטננים במזרקה בסמוך למגדל אייפל/AP
אדם מנסה לקרר עם עצמו עם מאוורר במרכז מדריד שבספרד בעקבות גל החום ב-27 ביוני 2019. רויטרס
חום גם בספרד. אדם מנסה לקרר את עצמו במרכז מדריד עם מאוורר, אתמול/רויטרס

גל החום הקיצוני משפיע על מדינות נוספות באירופה, וגם בספרד רשמו שיא קיצוני של 43 מעלות בחלקים שונים של המדינה. בוייאדוליד שבמרכז ספרד, אדם בן 93 התמוטט כתוצאה מהחום ופונה לבית החולים. באזור קורדובה מת נער בן 17 ממכת חום לאחר שעבד שעות רבות תחת כיפת השמיים.

מאז 1975 נרשמו בספרד תשעה גלי חום מדי חודש יוני, חמישה מהם בעשור האחרון. בקטלוניה, שריפות קילו שטחים בגודל 60 קמ"ר, ושירותי הכיבוי הזהירו כי המספר אף צפוי לעלות. החקלאים התבקשו להפסיק את כל העבודה באזור למשך 48 שעות.

הליקופטרים ממטירים מים מעל שריפת יער שפרצה ליד בוברה שבספרד בעקבות גל החום ב-27 ביוני 2019. רויטרס
גל החום מצית אש. הליקופטרים ממטירים מים מעל שריפות יער בספרד, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully