וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

40 מעלות בפריז: צרפת נערכת לגל חום קיצוני

אוויר חם המגיע מספרד ומצפון אפריקה משפיע על כל מערב אירופה, כשבצרפת צפוי להישבר שיא הטמפרטורות לחודש יוני. בבירה ירגישו התושבים 47 מעלות בגלל הלחות, וגם גרמניה, שוויץ ובלגיה יסבלו תחת החום הכבד

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

צרפת נערכת לגל חום חסר תקדים, עם 40 מעלות חום, מה שישבור את שיא הטמפרטורות לחודש יוני. היום (שני) הן צפויות להגיע ל-35 ויותר, ועלייה נוספת צפויה לקראת סוף השבוע. צפון המדינה, כולל פריז, יושפע בצורה הקשה ביותר ובבירה התושבים צפויים לחוש 47 מעלות בגלל הלחות.

גל החום לא יפקוד רק את צרפת, כשגם גרמניה, שוויץ ובלגיה נערכות לשבירת שיאי טמפרטורות בימים הקרובים. מזג האוויר החריג נוצר כתוצאה ממערכת שנוצרה מעל האוקיינוס האטלנטי היוצרת לחץ אטמוספירי גבוה על האזור ומושכת את האוויר החם מצפון אפריקה ומספרד.

גל החום הנוכחי גרר השוואות לזה שחוותה צרפת ב-2003, אז נרשמו שלושת הימים ביותר אי-פעם, עם שיא של 44.1 מעלות ב-12 באוגוסט. כ-15 אלף איש מתו בגל החום ההוא.

השירות המטאורולוגי בצרפת מזהיר כי לא תהיה הקלה בעומס החום עד לסוף השבוע, כולל בלילות, כשהטמפרטורות הנמוכות ביותר צפויות להיות יותר מ-20 במקומות רבים. בשירות הזהירו כי הערים הגדולות הן פגיעות במיוחד.

עוד ידיעות מהעולם בוואלה! NEWS
איראן: מתקפות הסייבר של ארה"ב נגדנו לא היו מוצלחות
אחוזות ומכוניות פאר: נכסי הפושעים מממנים את עניי מקסיקו

גל חום בפריז, צרפת, 25 ביולי 2018. AP
תושבים מצטטנים במזרקה ליד האייפל בגל חום בפריז, בשנה שעברה/AP

הרשויות בפריז הפעילו התכנית להתמודד עם גל חום קיצוני "ברמה שלוש", כשהשלב הרביעי והמקסימלי מעולם לא הופעל. התכנית מגדירה 900 "מקומות קרים", שבהם הטמפרטורות נמוכות יותר מאשר ברחובות העיר. בין היתר, מדובר בפארקים, במקומות ציבוריים ממוזגים ובאזורים שבהם הוצבו מזרקות ומכונות שתייה זמניות. בנוסף לכך, העיר תפתח 13 פארקים נוספים בלילות כדי שיהוו מפלט למי שרוצה להצטנן.

בספרד, שירותי החיזוי מעריכים כי במרכז המדינה יירשמו 40 מעלות, ובעמקי האברו, טאחו, גוואדיאנה וגוואדלקוויביר הן יגיעו ל-42. באיים הקאנריים הפופולריים בקרב תיירים צפויות 35 מעלות.

בגרמניה, בברלין ובהמבורג ובפרנקפורט יגיעו המעלות ליותר מ-30 במהלך השבוע, עם 38 מעלות בבירה ביום חמישי.

  • עוד באותו נושא:
  • צרפת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully