וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי האסון: צפו בפיצוץ המבוקר של שרידי הגשר שקרס באיטליה

28.6.2019 / 22:35

בשנה שעברה, התמוטטותו של הגשר בעיר גנואה גרמה למותם של 43 בני אדם שצללו אל התהום. כעת, אחרי פיצוץ מבוקר שהחריב את מה שנותר ממנו, הממשלה שואפת לבנות במקומו גשר חדש ולסמן את סוף ימי השחיתות וחוסר היעילות של פרויקטי התשתיות במדינה

צילום: רויטרס

שש שניות נמשכו הפיצוצים המבוקרים שמחקו היום (שישי) את שרידי הגשר שקרס בשנה שעברה בצפון איטליה, באסון שגרם למותם של 43 בני אדם. חומרי הנפץ החריבו את שני המגדלים של הגשר מורדני, כשבמקביל תותחי מים ירו לעבר המבנה העשוי 20 אלף מטרים מעוקבים של פלדה ובטון, וזאת על מנת למנוע מענני אבק להיווצר ולהקיף את העיר. בכך הם פינו את המקום לגשר החדש שעתיד להיבנות באותו המקום, בגנואה.

הגשר קרס ב-14 באוגוסט תחת גשם כבד וגרם לעשרות רכבים לצלול מטה מגובה של 50 מטרים. התמוטטותו פגעה בגישה לנמלים בעיר שבצפון המדינה ואילצה את הנהגים שרוצים לנסוע לכיוון דרום צרפת לבצע עיקוף ממושך. הגשר החדש, שעוצב על ידי האדריכל רנצו פיאנו, יליד גנואה, צפוי להיחנך עד אמצע השנה הבאה.

עוד בוואלה! NEWS:
45 מעלות: שיא החום נשבר בצרפת
אויבים רבים מבית: החיסולים שמאיימים על המהפכה של ראש ממשלת אתיופיה
טראמפ ופוטין נפגשו בפסגת ה-G-20: "אל תתערב בבחירות שלנו"

פיצוץ מבוקר של שרידי הגשר בגנואה שבאיטליה שקריסתו הביאה למותם של 43 בני אדם ב-28 ביוני 2019. רויטרס
הפיצוץ המבוקר של הגשר בגנואה/רויטרס

הממשלה הפופוליסטית של מפלגות "תנועת חמשת הכוכבים" ו"הליגה" שואפת לתקן במהירות את השרידים, בתקווה להתבדל מהשחיתות ומחוסר היעילות שלא פעם אפיינו את פרויקטי התשתית באיטליה. מנהיג "תנועת חמשת הכוכבים" לואיג'י דה מאיו וראש "הליגה" מתאו סלביני, שניהם סגני ראש הממשלה, השתתפו בפיצוץ המבוקר, לאחר ששר התשתיות דנילו טונינלי הניח את אבן הפינה לגשר החדש מוקדם יותר השבוע. סלביני הכריז כי "זהו לא רק היום שבו הגשר הישן נופל, אלא גם היום שבו גשר חדש עולה".

עדיין לא בררו האם הממשלה תקיים את הבטחתה לבטל את הזיכיון להפעלת כביש האגרה של חברת Autostrade per l'Italia, אחת מהיחידות המרכיבות את קבוצת התשתיות Atlantia שהייתה אחראית לקריסת הגשר. בממשלה ברומא האשימו את החברה בכשלים שהתגלו בתשתית. החברה הכחישה את ההאשמות, וטענה כי נערכו בדיקות בפיקוח המדינה באופן קבוע, שהראו כי הגשר נותר בטיחותי למרות התיישנותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully