וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ ופוטין נפגשו בפסגת ה-G-20: "אל תתערב בבחירות שלנו"

28.6.2019 / 13:45

שני המנהיגים נפגשו בשולי הפסגה שנערכת ביפן ובמהלכה התייחס הנשיא האמריקני לפרשת ההתערבות הרוסית בקמפיין הבחירות לנשיאות בשנת 2016 שהובילה לחקירה. "אל תתערב בבחירות בארה"ב, זה גורם לשערוריה", פנה טראמפ לפוטין שהגיב בחיוך

פגישת טראמפ ופוטין בG-20 ביפן/רויטרס

פגישת פוטין וטראמפ - כל הפרטים

  • טראמפ ופוטין נפגשו בשולי פסגת ה-G-20 לראשונה מאז פגישתם ביולי
  • השניים שוחחו בהלצה על חקירת מולר
  • טראמפ פנה לפוטין: "אל תתערב בבחירות שלנו"
  • הנשיא האמריקני נפגש גם עם קנצלרית גרמניה מרקל

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, נפגש היום (שישי) עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, בשולי פסגת ה-G 20, הנערכת באוסקה שבמערב יפן. במהלך הפגישה התייחס טראמפ בהלצה לפרשת מולר העוסקת בחקירתו של התובע הכללי רוברט מולר את התערבות הרוסית בקמפיין הבחירות לנשיאות בשנת 2016.

"אל תתערב בבחירות בארה"ב", פנה טראמפ למקבילו הרוסי, "זה גורם לשערוריה", אמר בהלצה. כשנשאל על ידי כתבים אם יעלה את הנושא במהלך הפגישה ביניהם השיב הנשיא האמריקני בחיוב ואז הצביע על פוטין שהגיב בחיוך. זוהי פגישתם הראשונה של שני המנהיגים פנים אל פנים מאז פגישת הפסגה השנויה במחלוקת בין השניים בהלסינקי בפינלנד בחודש יולי האחרון.

מוקדם יותר נפגש טראמפ עם קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, בשולי פסגת G-20 הנערכת באוסקה שבמערב יפן. טרם הפגישה הבילטרלית בין המנהיגים, מרקל אמרה לעיתונאים כי הפגישה תכלול מגוון רחב של נושאים ובהם מסחר, השקעות, מערב אפריקה, מלחמה בטרור ואיראן. טראמפ כינה את מרקל: "חברה נהדרת שלי", ושיבח את מצב המסחר בין המדינות.

לקריאה נוספת בנושא:
מרקל תועדה רועדת שוב: "הקנצלרית בסדר גמור"
מרקל רעדה לעיני המצלמות ועוררה דאגה: "הזדקקתי למים" | תיעוד
דרום קוריאה: טראמפ וקים עשויים להיפגש לפסגה שלישית

פגישת טראמפ ופוטין בG-20 ביפן. רויטרס
"אל תתערב בבחירות". טראמפ ופוטין בפגישתם, היום/רויטרס

טראמפ נפגש בנוסף גם עם ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי וראש ממשלת יפן שינזו אבה בשולי הפסגה. בפגישתו עם אבה אמר הנשיא כי "אנו עומדים לדבר הרבה מאוד על נושאי סחר וצבא", וכי הוא מעריך את אבה על ש"שלח יצרני רכב רבים לארצות הברית". גורם בכיר בממשלת יפן אמר לאחר הפגישה כי טראמפ ואבה הסכימו כי הברית הביטחונית בין המדינה בעלת הכלכלה הגדולה בעולם והשלישית בגודלה בעולם - חזקה מתמיד.

במסגרת הפסגה, ראשת ממשלת בריטניה, תרזה מיי, אמרה לנשיא רוסיה פוטין כי המדינות יוכלו לכונן ביניהן יחסים, אם רוסיה תחדל מאיומיה על בריטניה ועל בנות בריתה. "לא תהיה נורמליזציה ביחסי המדינות, עד שרוסיה תעצור את הפעילות חסרת האחריות והמערערת על בריטניה", אמרה הדבורת של מיי בשמה. הדברים נאמרו בשל סירובו של פוטין להסגיר לבריטניה את המתנקש שרצח את הסוכן הכפול סרגיי סקריפל, שהורעל בבריטניה על ידי הרוסים.

לפסגת פורום ה-G-20 הגיעו כבכל שנה נציגים, שרי אוצר ונגידי הבנקים המרכזיים של 20 הכלכלות החזקות בעולם: אוסטרליה, איטליה, אינדונזיה, ארגנטינה, ארצות הברית, ברזיל, גרמניה, דרום אפריקה, קוריאה הדרומית, הודו, בריטניה, טורקיה, יפן, מקסיקו, סין, ערב הסעודית, צרפת, קנדה, רוסיה והאיחוד האירופי. השנה הצטרפו לפסגה מנהיגי מדינות שאינן נמנות עם הפורום: הולנד, ספרד, סינגפור ווייטנאם.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ וקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בפסגת G-20 באוסקה שביפן, 28 יוני 2019. רויטרס
טראמפ ומרקל בפסגת G-20 ביפן, היום/רויטרס

לפני כשבוע טראמפ אמר בריאיון לרשת NBC כי הוא "לא מחפש מלחמה עם איראן", אך הזהיר כי אם יהיה עימות הוא יוביל להשמדתה. הוא הוסיף כי וושינגטון מוכנה לקיים שיחות עם טהראן אבל הזהיר כי לא יאפשר לה לפתח נשק גרעיני. בתגובה לדבריו, מרקל אמרה כי הקהילה הבינלאומית חייבת למצוא פתרון פוליטי למשבר עם איראן והמתיחות הביטחונית באזור המפרץ.

מרקל אמרה את הדברים בנאום שנשאה בכנס השנתי של הכנסייה הפרוטסטנטית והוסיפיה כי הנושא ידון בפסגת G-20 שתתקיים בשבוע הבא ביפן.

מרקל הגיעה לפסגה ביפן לאחר שבשבועיים האחרונים, בשני מפגשים פורמליים נפרדים, היא תועדה רועדת באופן חריג. אמש הקנצלרית תועדה רועדת בפגישתה עם נשיא גרמניה פרנק-וולטר שטיינמאייר, וביום שלישי שעבר היא נראתה רועדת כשנפגשה עם נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ וראש ממשלת יפן שינזו אבה בפסגת G-20 באוסקה שביפן, 28 יוני 2019. רויטרס
הברית חזקה מתמיד. טרמאפ ואבה, היום ביפן/רויטרס

עם זאת, הדובר של מרקל, בת ה-64, אמר אז כי מצבה טוב. "הכול מתקיים כמתוכנן, הקנצלרית בסדר גמור", אמר. לאחר פגישתה עם נשיא אוקראינה היא אמרה שהיא חשה טוב יותר אחרי ששתתה קצת מים.

(עדכון ראשון: 09:00)

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ וקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בפסגת G-20 באוסקה שביפן, 28 יוני 2019. רויטרס
מרקל ב-G-20, היום/רויטרס
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בפסגת G-20 באוסקה שביפן, 28 יוני 2019. רויטרס
טראמפ ופומפאו ב-G-20, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully