וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ לאיראן: היזהרו עם האיומים, הם עלולים להתנקם בכם

לאחר הודעתו של רוחאני כי טהראן תגביר את העשרת האורניום החל מהשבוע הבא מעבר לרף המוסכם בהסכם הגרעין, הנשיא האמריקני שיגר מסר למנהיגי איראן. טראמפ צייץ בחשבון הטוויטר: "היזהרו עם האיומים. הם יכולים לחזור אליכם"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הזהיר הערב (רביעי) את איראן מפני האיומים ששיגרה על הגברת העשרת האורניום. זאת בעקבות הודעתו של נשיא איראן, חסן רוחאני, כי מדינתו תגביר את העשרת האורניום אחרי ה-7 ביולי, ככל שתרצה, מעבר לרף המוסכם בהסכם הגרעין מ-2015.

"איראן הרגע פרסמה אזהרה חדשה", כתב הנשיא. "רוחאני אומר שהם יעשירו אורניום 'בכל כמות שנרצה' אם אין הסכם גרעין חדש. היזהרו עם האיומים, איראן. הם יכולים לחזור ולנשוך אתכם כמו שאף אחד לא ננשך בעבר".

מדינות אירופה החתומות על המסמך, מסרו אתמול כי הן "מאוד מאוכזבות" מהאפשרות שאיראן תפר את ההסכם.

לקריאה נוספת:
הספינות נעלמות בחשיכה - ומופיעות: כך ממשיכה איראן למכור נפט
מקרון מזהיר את איראן: נפעל אם תמשיכו להפר את הסכם הגרעין
"משחקת באש": המסר של טראמפ לאיראן בתגובה לפריצת סף האורניום

דונלד טראמפ - 3 ביולי 2019. רויטרס
שיגר אזהרה לטהראן. טראמפ/רויטרס

ביום שני האחרון הודיע שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, כי טהראן עברה את רף האורניום המועשר שנקבע בהסכם, ממנו פרש הנשיא האמריקני בשנה שעברה. זריף הוסיף כי "הצעד הבא שלנו יכלול העשרת אורניום מעל 3.67%, המותר על פי ההסכם. האירופאים לא מילאו את הבטחותיהם להגן על האינטרסים של איראן במסגרת העסקה", אמר לרשת IRIB האיראנית.

הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א), שאחראית על פיקוח יישום הסכם הגרעין, בדקה את מאגר האורניום היום ואישרה כי טהראן אכן חצתה את הרף העליון. "הזמן שלהן (של מדינות אירופה) להציל את הסכם הגרעין הולך ואוזל", אמר דובר משרד החוץ של איראן, עבאס מוסוואי.

נשיא איראן, חסן רוחאני במהלך ישיבת ממשלה בטהארן, איראן 8 במאי 2019. AP
מגביר את קצב העשרת האורניום. רוחאני/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully