וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: התקדמות במגעים מול קטאר בדרך להקמת אזור תעשיה ברצועה

4.7.2019 / 6:30

לוואלה! NEWS נודע כי קטאר נתנה את הסכמתה למימון אזור התעשייה שיוקם במעבר קרני, ואמור לספק עבודה לכ-5,000 פלסטינים. גורם ביטחוני: "חמאס רוצה כסף לפקידים ואנחנו כרגע מסרבים, אך יש דרכים אחרות למנוע הסלמה, אנחנו דנים בהן"

צילום: בני וויינר, לע"מ; עריכה: ליר שפיגלר

קיום ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני אתמול (רביעי) בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו באוגדת עזה הוא איתות ומסר לראשי חמאס, לפיו ישראל מוכנה לאפשרות של הידרדרות ביטחונית והסלמה אם יחריפו שוב את הטרור העממי והאלימות לאורך הגבול ובעוטף עזה. במהלך הדיון בוצעו סקירות על המגמות השונות ברצועת עזה בקרב הפלגים, משלחת התיווך ממצרים, האו"ם וגורמים נוספים.

בדיון שהתקיים בלשכת מפקד האוגדה השתתפו הרמטכ"ל אביב כוכבי, ראש אמ"ן תמיר היימן, ראש חטיבת המחקר תא"ל דרור שלום, מפקד פיקוד הדרום אלוף הרצי הלוי, ראש אגף המבצעים במטכ"ל אלוף אהרון חליוה, מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף כמיל אבו-רוקון, אחראי השבויים והנעדרים במשרד רה"מ ירון בלום, ראש השב"כ נדב ארגמן וראש המל"ל מאיר בן-שבת.

עוד בנושא בוואלה! NEWS:
החדרת איש חמאס במסווה הומניטרי: שב"כ חשף תשתית טרור באיו"ש
עוד מחווה לחמאס: 20 סירות פלסטיניות שהוחרמו יושבו לעזה
נתניהו על הביקורת נגד ההסדרה: "לא מתרשם מתעמולה של 'מומחים'"

ביקור רה"מ בנימין נתניהו באוגדת עזה, 3 ביולי 2019. חיים הורנשטיין, ידיעות אחרונות, אתר רשמי
איתות ומסר למנהיגי חמאס. נתניהו באוגדת עזה/אתר רשמי, חיים הורנשטיין, ידיעות אחרונות

לפי גורמים במערכת הביטחון, מתקיימים מאמצים מאחורי הקלעים לקדם תהליך להרגעת השטח. גורם ביטחוני בכיר אמר כי "יש ביכולתנו למנוע הסלמה עם חמאס. כרגע חמאס רוצה כסף לפקידים שלו ואנחנו מסרבים. אני לא רואה שינוי בנושא. אבל יש דרכים אחרות ואנחנו דנים בהם ובוחנים אפשרויות".

אחד הנושאים המרכזים שעלו לאחרונה הוא הקמת אזור תעשייה מפוקח בקרני, בצד הפלסטיני שלפי עבודת מטה במערכת הביטחון יכול לכלול עד 5,000 פועלים. אזור התעשייה ייבנה על מרחב אזור התעשייה הישן שנסגר אחרי סדרת פיגועים ותהליך ההתנתקות. במסגרת התכנית בוחנים את האפשרות שישראל תאשר את הכנסת החומרים הדו-שימושיים למתחם בלבד תוך פיקוח מלא על הפעילות הנעשית בתוך אזור התעשייה ועד ליציאת המוצרים דרך מעבר כרם שלום.

עוד באותו נושא

בצל הסכם ההסדרה עם חמאס: נתניהו ביקר באוגדת עזה

לכתבה המלאה
חלוקת הפעימה השנייה של הכסף הקטארי בעזה לפקידי חמאס, 7 דצמבר 2018. -, מערכת וואלה!
קטאר מוכנה לממן את הפרויקט. חלוקת הכסף הקטארי ברצועת עזה/מערכת וואלה!, -

את היוזמה הזו מוביל מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף אבו רוקון. לוואלה! NEWS נודע כי קטאר מוכנה לממן את הפרויקט שעשוי ליצור מקומות עבודה רבים במעגל הראשון והשני ולהכניס כסף רב לרצועת עזה. בתוך כך, אבו רוקון הציג את עמדתו לפיה הוא תומך ברעיון של יצירת מקורות תעסוקה חדשים עבור תושבי רצועת עזה בדגש על ענף החקלאות ועבודות נוספות במפעלים השונים באזור התעשייה המפוקח כמו טקסטיל, מזון וריהוט, כל עוד נשמרת יציבות ביטחונית באזור.

במסגרת מדיניות הבידול עליה החליטה ממשלת ישראל עם עליית החמאס לשלטון בעזה, התחזקו ההבדלים בגדולים בין רצועת עזה ליהודה ושומרון. בכל יום נכנסים יותר ממאה אלף פועלים פלסטינים מיהודה ושומרון לעבודה בישראל. 30 אלף פועלים פלסטינים נוספים עובדים ביישובים ישראלים ביהודה ושומרון. לעומת זאת, ברצועת עזה לא עובר אפילו פועל אחד לעבודה בישראל. בכל שנת 2018 עברו במעבר ארז 146 אלף תושבי עזה.

מתאם פעולות הממשלה בשטחים כמיל אבו רוקון. דובר צה"ל
מוביל היוזמה. אבו רוקון/דובר צה"ל

יחד עם זאת, גורם ביטחוני הדגיש כי ישראל מנסה לאפשר סיוע בינלאומי לשיפור המצב ההומניטרי של האוכלוסייה בעזה, ומצד שני לא תסבול את המשך האלימות על הגדר ואת הפרחת הבלונים. ישראל לא מעוניינת בהסלמה, אך לא בכל מחיר - ואם תצטרך, תפעל בכל הכלים העומדים לרשותה על מנת להפסיק את האלימות ואת הפגיעה בכוחות הביטחון ובשגרת חייהם של תושבי עוטף עזה. רוח דברים אלו שהועברו לשליח האו"ם למזרח התיכון ניקולאי מלדנוב ומשלחת התיווך המצרית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully