וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החדרת איש חמאס במסווה הומניטרי: שב"כ חשף תשתית טרור באיו"ש

3.7.2019 / 14:13

הותר לפרסום כי שב"כ חשף ניסיון להחדיר לישראל מומחה חבלה שהוכשר על ידי הזרוע הצבאית של חמאס. זאת, כדי להקים באיו"ש מעבדת חבלה לטובת ייצור מטענים שישמשו לביצוע פיגועים. המומחה נכנס לישראל באישור הומנטירי לקבלת טיפולים רפואיים

צילום: דובר צה"ל, עריכה: ניב מעוז

שירות הביטחון הכללי חשף לאחרונה ניסיון להחדיר לישראל מומחה חבלה שהוכשר על ידי הזרוע הצבאית של חמאס, במטרה להקים תשתיות טרור ביהודה ושומרון - כך הותר היום (רביעי) לפרסום. בין השאר, המומחה תכנן להקים מעבדת חבלה לטובת ייצור מטענים שישמשו לפיגועים בישראל. המומחה, פאדי אל-סבח בן 35 תושב רצועת עזה, נעצר לפני כחודשיים, לאחר שגויס ביולי אשתקד לשורות חמאס.

לקראת שילוחו להקמת המעבדה, פאדי עבר אימונים צבאיים אינטנסיביים שהכשירו אותו לייצר חומרי נפץ ומטעני חבלה וכן תודרך כיצד לעמוד בתחקור במעבר ארז ובחקירת שב"כ. הוא הונחה להכחיש היכרותו עם מגייסיו ומאמניו ברצועה.

פאדי גויס על ידי אשרף סבאח, פעיל חמאס בן 37 מרצועת עזה, שהשתחרר מהכלא בישראל בשנת 2015, לאחר שריצה 12 שנות מאסר בגין מעורבותו בפיגועי מטען כנגד כוחות צה"ל בגבול הרצועה ותכנון פיגועים נוספים.

עוד בוואלה! NEWS:
חקירת מות הנער: מתחזקת גרסת השוטר כי לא ירה לעבר סלומון טקה

אחד החשודים בהקמת תשתיות חמאס שהוכוונו מרצועת עזה. תקשורת שב״כ, אתר רשמי
פאדי אל-סבאח/אתר רשמי, תקשורת שב״כ

מהחקירה בשב"כ ובמשטרה עלה כי במהלך יולי 2018, אשרף פנה ראשוני לפאדי לאחר ששמע כי הוא בתהליך לקבלת היתר הומניטרי לטיפול רפואי ביהודה ושומרון. בקיץ 2018, נפגש פאדי באופן חשאי עם פעילי "עז א-דין אל-קאסם" שסללו את דרכו לעולם החבלה. הפגישות החשאיות התקיימו בביתו של מסעב השלמון, פעיל הזרוע הצבאית ששוחרר בעסקת שליט, ובנוכחות אשרף סבאח, ואחיו חסן סבאח, פעילי חמאס המעורבים בארגון פעילות טרור.

עוד עלה מהחקירה כי טרם יציאתו לטיפול רפואי, קיבל פאדי מאשרף מעיל ובתוכו פיסת בד מוסלקת שעליה רשומות מילות קוד לצורך תקשורת מוצפנת בין הזרוע הצבאית של חמאס ברצועה לבין המגוייסים באיו"ש, לטובת תכנון וביצוע פיגועים נגד מטרות ישראליות. את המעיל ובו פיסת הבד המוסלקת התבקש פאדי להעביר כבר בכניסתו במעבר ארז בספטמבר האחרון לטובת קבלת טיפול רפואי בירדן, אולם הוא נכשל במשימה.

במאי השנה, ניסה פאדי להיכנס שוב לישראל. לשם כך פנה לרופאה ושילם לה כדי שתזייף עבורו מסמכים רפואיים שיעידו כי אינו יכול לקבל טיפול ראוי לפציעתו ברצועה וזאת על מנת להבטיח שיקבל אישור לטיפול בישראל. עם קבלת האישורים, עבר פאדי מבדקים ואימונים בהכנת חומרי נפץ כדי לוודא כי מיומן דיו לצורך הדרכת הפעילים באיו"ש.

לאחר מכן, הגיע פאדי למעבר ארז כשבידו התיק ובו המעיל שקיבל עם פיסת הבד המוסלקת. הוא ניצל את ההיתר ההומניטרי שקיבל מישראל לטובת טיפול רפואי בחברון. בפועל הוא חבר לגורמים בחברון למימוש משימותיו. ב-18 במאי, זמן קצר לאחר שנכנס לישראל, נעצר בפעילות משותפת של שב"כ ומשטרת ישראל באזור טייבה. עמו נעצרו שב"חים נוספים מהרצועה שנחשדו בסיוע לו. בסיום החקירה ומשנשלל החשד בעניינם - הם שוחררו. בתום החקירה של פאדי הוגש נגדו כתב אישום חמור לבית המשפט הצבאי ביהודה.

עוד באותו נושא

נדרס תוך כדי מחאת העדה האתיופית: "פינו אותו מדמם" | תיעוד

לכתבה המלאה

הכוונת טרור מעזה

בתוך כך, בשב"כ חשפו כי במהלך החודשים אפריל ומאי, נעצרו פעילי חמאס מרצועת עזה, שפעלו ביהודה ושומרון להקמת תשתיות טרור, הכנת מטענים וגיוס כספים לטובת הארגון. בראש התשתית שנתפסה עמסד נור א-דין, פעיל חמאס המרצועה. נחקר נוסף, עאדל סבאח, בן 25 המוכר לכוחות הביטחון, אמר בחקירתו כי עמד בקשר עם נור והתבקש לפעול להכנת מטען חבלה. הוא הוסיף כי התבקש לגייס מחבל מתאבד, נהג רכב ותצפיתן לקידום הפיגוע.

נחקר נוסף, אסלאם א-דעיס, תושב חברון, בן 19 אמר בחקירתו כי גויס לפעילות צבאית על ידי נור א-דין מעזה. במסגרת קשריו עם נור, גייס אסלאם לפעילות טרור שני קטינים תושבי חברון. בהמשך להודאתו של אסלאם, נעצרו שני הקטינים גם הם.

הציוד שנתפס על אחד החשודים בהקמת תשתיות חמאס שהוכוונו מרצועת עזה. תקשורת שב״כ, אתר רשמי
המעיל שנתפס בידי החשוד/אתר רשמי, תקשורת שב״כ

תשתית נוספת שנחשפה כללה 11 מעורבים. בחקירתם בשב"כ התקבל מידע לפיו פעלו למימוש פיגועי התאבדות וירי כנגד מטרות ישראליות בשטח. הפעילים שנחקרו, עאסף שקיר בן 24, ומואמן קרעאוי בן 23, ש עמדו בקשר עם פעיל חמאס ברצועת עזה. גם הם עמדו בקשר עם נור א-דין מעזה, והתבקשו בין השאר, לפעול להכנת מטען חבלה בהתאם לחומרי הדרכה שנשלחו אליהם וכן לקדם פיגוע התאבדות בשטח.

התשתית שנחשפה הייתה חלק מרשת חוליות טרור רחבה שגויסה על ידי פעילי חמאס מרצועת עזה במטרה לבצע פיגועים במתווים שונים. בתום החקירה הוגשו כנגד חברי התשתית כתבי אישום לבית המשפט הצבאי שבשומרון.

"מאמץ מתמיד להקמת תשתיות טרור"

הנחקר המרכזי בפרשייה שעמד בקשר מול הגורמים ברצועה לטובת קבלת ההנחיות והכנות לקראת הפיגועים הוא פארס חומראן, בן 30, עובד בשירות מנגנוני הביטחון הפלסטיניים. בחקירתו בשב"כ התקבל מידע כי הסכים לבצע פיגוע התאבדות בהכוונתו של נור מעזה.

במסגרת החקירות בשב"כ התקבל מידע נוסף ולפיו פארס קיבל סיוע משמעותי מנור לטובת ביצוע פיגוע התאבדות בישראל או בשטחי יהודה ושומרון. כך למשל הציע נור בתחילת 2018 לפארס לבצע פיגוע ירי באזור ירושלים בסיוע פעילים מרמאללה שישיגו עבורו נשק, כמו כן קיבל פארס מנור אלדין קובץ ובו הוראות לייצור מטענים. עוד עלה בחקירתו של חומראן בשב"כ כי פעל לגייס נוספים אשר נעצרו גם הם לחקירה.

"סיכול חוליות הטרור חשף את המאמץ המתמיד שמשקיעה הזרוע הצבאית של חמאס בהקמת תשתיות טרור באיו"ש לצורך הוצאת פיגועים כנגד אזרחי מדינת ישראל", אמר גורם בכיר בשב"כ. "המקרים שצוינו הינם רק חלק מהניסיונות הבלתי פוסקים של הנהגת חמאס ברצועה, בדגש על הזרוע הצבאית להוציא אל הפועל פיגועי תופת קשים מאיו"ש. מדובר בפעילות שיטתית ורחבה שמניעה הזרוע הצבאית מול איו"ש והמעידה על האסטרטגיה אותה ממשיכה הנהגת חמאס להוביל כדי לערער את היציבות בכלל האזור. גם במקרה זה, שוב אנו עדים לכך שארגון החמאס בוחר לנצל את ההיתרים ההומניטרים שניתנים על ידי מדינת ישראל ועושה שימוש בתווך זה כדי לקדם את פעילותו העוינת של הארגון בישראל ואיו"ש".

  • עוד באותו נושא:
  • חמאס
  • שב"כ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully