וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקדמות בחקירת הירי בנער: מח"ש אספה ראיות וגבתה עדויות

2.7.2019 / 17:00

המחלקה לחקירות שוטרים הודיעה כי חלה התקדמות בחקירה, וכי ביצעה שחזורים בזירה בה נורה למוות סולומון טקה. השוטר נעצר במהלך הלילה ונחקר פעם נוספת. במשטרה נערכים לחידוש מחאת יוצאי אתיופיה ברחבי הארץ

צילום: שלומי גבאי, עריכה: עמית שמחה

חקירת מותו של סולומון טקה - עדכונים אחרונים:

  • מח"ש: הושגה התפתחות משמעותית בחקירה
  • עדויות רבות נגבו, שחזורים בוצעו בזירה
  • החקירה מתנהלת תחת צו איסור פרסום לבקשת מח"ש "למנוע שיבושים בחקירה"
  • כאלף בני אדם השתתפו בהלוויתו של טקה
  • במשטרה נערכים לחידוש המחאות במהלך היום

המחלקה לחקירות שוטרים הודיעה היום (שלישי) כי הושגה התפתחות בחקירת הירי שהוביל למותו של סלומון טקה, בן ה-18 מקריית חיים ביום ראשון. בהודעת מח"ש צויין כי ביומיים שחלפו מאז המקרה, במהלכו ירה על פי החשד שוטר לעברו של טקה, נגבו עדויות של עדי ראייה ואף בוצעו שחזורים בזירת האירוע. כמו כן, ממח"ש נמסר כי אותרו ראיות נוספות ואף נאספו צילומי מצלמות אבטחה רלוונטיות באזור.

הקצין, שלא היה בתפקיד בזמן האירוע, נעצר במהלך הלילה, ועל פי מח"ש בוצעו פעולות חקירה רבות. עוד נמסר כי הוא נחקר באזהרה וחקירתו אף נמשכה במהלך היום. צוות החקירה עומד בקשר רצוף עם בני משפחת המנוח, ונציגי מח"ש מעדכנים אותם לגבי מצב החקירה, ככל שניתן בשלב זה. "השוטר החשוד מצוי בימים אלה בחלופת מעצר בפיקוח מלא והדוק, וחקירתו תימשך ככל שיידרש", הוסיפו במח"ש ואף ציינו כי החקירה נמצאת תחת צו איסור פרסום לבקשתם, זאת "במטרה למנוע פגיעה בחקירה כתוצאה מפרסומים שונים.

עו"ד יאיר נדשי המייצג את קצין המשטרה מסר כי "בשם מרשי ומשפחתו אבקש למסור כי מרשי משתף פעולה עם חוקרי מח"ש באופן מלא במטרה להגיע לחקר האמת במהירות האפשרית. מרשי דבק בגרסתו לפיה נאלץ להגן על עצמו ועל משפחתו מפאת סכנת חיים מיידית ומוחשית בה היו נתונים ודומה כי ממצאי החקירה עד כה תומכים בגרסתו. מרשי לא חפץ בתוצאה הטרגית והוא מצר על כך מאוד".

לדברי הסנגור "למרבה הצער מרשי ומשפחתו נתונים בלחץ כבד נוכח חשד לשלומם ובטחונם ועל אף צו איסור הפרסום גורמים שונים פרסמו את שמו ותמונתו ברשת תוך הוספת דברי בלע ואיומים. נוכח האמור הוגשה תלונה למשטרה ואנו תקווה כי החקירה תמוצה במלואה והאחראים יועמדו לדין.
יודגש כי מרשי הנו קצין משטרה מוערך המשרת את מדינת ישראל על כל אזרחיה מתוך תחושת שליחות ונאמנות אין קץ".

לקריאה נוספת:
מחאת יוצאי אתיופיה: מפגינים השליכו חזיזים - המשטרה הגיבה ברימוני הלם
"זורקים עליי אבנים, אני מותקף": גרסת השוטר שירה בנער יוצא אתיופיה
מחאה נגד הרג הנער ע"י שוטר; אביו: "רוצה צדק ופתרון"

הלוויית סולומון טקה בבית עלמין תל רגב. TPS, אתר רשמי
הלוויית סולומון טקה, היום/אתר רשמי, TPS

על רקע המחאה ברחבי הארץ, טקה הובא מוקדם יותר למנוחות. ההלוויה יצאה מבית מורשת העדה האתיופית בקריית חיים. כאלף בני אדם הגיעו ללוות בדרכו האחרונה את טקה בבית העלמין תל רגב. במהלך מסע ההלוויה, התעלף אביו של טקה ונזקק לטיפול רפואי של חובשת מגן דוד אדום.

"תנו לפרחים לגדול. תנו לילדים לעמוד בחופה. כמה נהרגו, כמה נרצחו על ידי השוטרים, תבטיחו שזה האחרון", ספד לו אסף גובאנה, מראשי הקהילה האתיופית בקריות, שתרגם את דבריו של אביו של טקה שנשא דברים באמהרית. "אנחנו מחפשים שלום, מחבקים גם את הזר, פותחים דלתות, רוצים שיוויון זכויות ודורשים למצות דין. לא ועדה, לא מח"ש תעשו הכול שזה יהיה האחרון".

הלוויית סולומון טקה בבית עלמין תל רגב. TPS, אתר רשמי
"תנו לפרחים לגדול". הלווייתו של טקה, היום/אתר רשמי, TPS

אתמול מחו מאות מפגינים ברחבי הארץ על הירי, בין היתר בחיפה, קריית אתא, באר שבע, אשדוד ורחובות. הוריו של הנער השתתפו בהפגנה בקריית אתא ודרשו תשובות מהמשטרה. אביו דוד אמר: "אני זועק לצדק ולפתרון". בזעקות שבר הוא תיאר את בנו: "ילד עם שמחת חיים, ילד שידע לכבד, שידע לעזור ולתמוך, עם לב ענקי ועם נתינה עצומה. הוא היה כל כך אכפתי, ילד טוב".

סולומון טקה. צילום מסך, מערכת וואלה
סולומון טקה/מערכת וואלה, צילום מסך

המשטרה מנהלת מגעים עם ראשי העדה האתיופית לקראת ההפגנות הגדולות הצפויות הערב באזור גוש דן ובחלקים נוספים ברחבי הארץ. במשטרה הבהירו לראשי הקהילה כי המשטרה תפעל באפס סובלנות כלפי כל ניסיון לפגוע בשוטרים, באזרחים, בסמלי שלטון או בניני ממשל ובכלל זה תחנות משטרה. במשטרה הודיעו גם כי הם לא יאפשרו שיבוש סדר החיים בגלל ההפגנות, ובכלל זה לא יאפשרו שיתוק התנועה בצירים המרכזים לאורך זמן או שיתוק נמל התעופה בן גוריון על ידי חסימות הכבישים המובילים לנמל התעופה. עם התחדשות המחאה כביש 70 בצומת יקנעם נחסם לתנועה לכל הכיוונים.

"ביממה האחרונה אפשרנו לעדה האתיופית לקיים מחאה בין היתר מתוך ההבנה של הכאב והעובדה כי אנו מחויבים לאפשר לקיים את זכות המחאה, אבל אנחנו לא מסכימים ולא נסכים לאפשר פגיעה פיזית ולא נאפשר פריצה לתחנות משטרה או חסימת תנועה של אמבולנסים ורכבי הצלה", אמר לוואלה! NEWS גורם בכיר במשטרה. הגורם הדגיש כי המשטרה תאפשר חסימות כבישים בהתאם להערכות מסוכנות והערכות פגיעה בסדר הציבורי ובניהול שגרת החיים של הציבור. "אנחנו לא מתכונים לציין באילו כבישים נאפשר חסימה ולכמה זמן, אבל דין דל כל ציר תנועה או כביש יבחן על ידי המפקדים בשטח. ההערכות המשטרתיות מבוססת על כוחות מחוזים כשאנחנו ערוכים להזרים כוחות תגבור ככל שנידרש. חשוב לנו להבהיר כי נאפשר מחאה שקטה שתפגע באופן מינימלי בשגרת החיים. לא נאפשר כל אירוע של אלימות".

(עדכון ראשון: 15:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully