וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זורקים עליי אבנים, אני מותקף": גרסת השוטר שירה בנער יוצא אתיופיה

המשטרה איתרה את שיחת הטלפון של הקצין למוקד 100, זמן קצר לפני שביצע את הירי שממנו נהרג הנער בן ה-18 בקריית חיים. "תשלחו לי צוות דחוף", קרא. ההקלטה מחזקת את גרסת השוטר כי הוא חש בסכנה בטרם ירה. בצל זאת, המחאה מתרחבת - הפגנות נערכות גם בבאר שבע ובאשדוד

צילום: יואב איתיאל

המחאה על הרג הנער | כל העדכונים

  • מאות אנשים מפגינים החל מאתמול בעקבות מות הנער סלומון טקה וורקנך בן ה-18
  • המפגינים מבעירים צמיגים בצמתים וחוסמים כבישים
  • בין מוקדי ההפגנות: חיפה, הקריות, באר שבע, אשדוד ורחובות
  • חלק מהמפגינים הגיעו לביתו של קצין המשטרה שירה בנער, ששוחרר למעצר בית
  • מ"מ המפכ"ל ניצב מוטי כהן קרא לאיפוק: "יש לאפשר לגוף החוקר למצות את החקירה עד תום"

מאות מפגינים יוצאי אתיופיה מוחים הערב (שני) ברחבי הארץ במחאה על הירי ממנו נהרג סלומון טקה, הנער בן ה-18 בקריית חיים. המפגינים מוחים בקריית אתא, בבאר שבע, באשדוד וברחובות. בין היתר חסמו המפגינים את כביש החוף בסמוך למחלף אולגה, וזה שעות ארוכות המפגינים חוסמים צמתים מרכזיים בקריות ובחיפה. במהלך אחת ההפגנות, נחסם כביש 4 לכיוון צפון. בהפגנה ברחובות נחסמה הכניסה לבית החולים קפלן שבעיר, ונהגי אמבולנס דיווחו שאינם מצליחים להיכנס לבית החולים בעקבות ההפגנה.

הוריו של הנער השתתפו בהפגנה ודרשו תשובות מהמשטרה. אביו דוד אמר: "אני זועק לצדק ולפתרון". בזעקות שבר הוא תיאר את בנו: "ילד עם שמחת חיים, ילד שידע לכבד, שידע לעזור ולתמוך, עם לב ענקי ועם נתינה עצומה. הוא היה כל כך אכפתי, ילד טוב".


לקריאה נוספת בנושא:
צעיר בן 18 נורה למוות בקריית חיים על ידי שוטר בלבוש אזרחי
שריפת צמיגים וחסימת כבישים במחאה על ירי הנער בקריית חיים; נתניהו: נעשה מאמץ להגיע לאמת

סלומון טקה וורקנך צעיר ממוצא אתיופי בן 20 שנורה למוות על ידי שוטר בקריית חיים ב-30.6 2019.. אתר רשמי, אתר רשמי
ההרוג מירי השוטר, סלומון טקה/אתר רשמי, אתר רשמי
מחאת בני העדה האתיופית על רקע  הריגתו של סולומון טקה בצומת קרית אתא 1 ביוני 2019. יואב איתיאל, אתר רשמי
מחאת בני העדה האתיופית בצומת קרית אתא, היום/אתר רשמי, יואב איתיאל

במהלך היום התקבלו במוקד 1221 של איחוד הצלה קריאות רבות לסיוע רפואי דחוף של אזרחים התקועים בפקקים. מתנדבי יחידת האופנועים של איחוד הצלה טיפלו בעשרות מקרים ואף חילקו מים קרים לאזרחים באזור, באמצעות יחידת האופנועים.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס למקרה ואמר: "הלכידות שלנו ברגעי מבחן וברגעים שמובילים לרגעי המבחן - היא המפתח בסופו של דבר לעוצמה שלנו. אני מצר על אובדן החיים הטרגי של סלמון טקה אמש בחיפה. כולנו שולחים תנחומים למשפחתו. שוחחתי על כך עם מ"מ המפכ"ל היום שהבטיח לי שנעשה מאמץ גדול להגיע לאמת במהירות האפשרית. העדה האתיופית יקרה לכולנו. עשינו מאמץ גדול בשנים האחרונות כדי לשלב אותה היטב בחברה הישראלית, ויש לנו עוד הרבה עבודה לעשות".

מ"מ המפכ"ל, ניצב מוטי כהן, הגיע לתחנת מחוז חוף של המשטרה, שם התקהלו מפגינים, ואמר: "משטרת ישראל משתתפת בצערה של משפחת טקה על האובדן הטרגי. מדובר באירוע שתוצאותיו קשות ולפיכך מתחייבת בדיקה מעמיקה ויסודית. על כן החלה כבר אמש חקירת מח"ש". עוד אמר: "המשטרה היא חלק מהחברה הישראלית על כל גווניה".

אביו של סלומון טקה וורקנך בהפגנה אחרי הירי בו בקריית חיים ב-1 ביולי 2019. שלומי גבאי
אביו של סלומון טקה בהפגנה אחרי הרג בנו, היום/שלומי גבאי

שיחת הטלפון של קצין המשטרה למוקד 100, זמן קצר לפני שעל פי החשד ביצע את הירי שבו נהרג טקה, אותרה הערב על ידי המשטרה. "זורקים עלי אבנים, אני מותקף, תשלחו לי צוות דחוף", נשמע אומר, כארבע דקות בטרם ירה. ההקלטה מחזקת את גרסת הקצין, לפיה הוא חש בסכנה לפני שפתח באש. במח"ש ינתחו את השיחה, ויבררו את מידת הלחץ בה היה מצוי השוטר. כבר בחקירה הראשונית הוא סיפר על השתלשלות האירועים, ובהם השיחה למוקד 100 ועל בקשת העזרה.

קצין המשטרה שוחרר מוקדם יותר היום למעצר בית, על ידי בית משפט השלום בחיפה. השופטת מריה פיקוס בוגדנוב הורתה בהסכמת המחלקה לחקירת שוטרים, כי השוטר ישהה במעצר בית במרכז הארץ וישלם ערבות בסך 5,000 שקלים. נוסף לכך, הוטל עליו צו עיכוב יציאה מהארץ.

השוטר, שירה למוות בנער כשהיה בלבוש אזרחי, נפצע בתקרית אתמול ושוחרר הלילה מבית החולים כרמל לאחר שנבדק וטופל. קצין המשטרה בדרגת מפקח חשוד שירה למוות בצעיר בפתח של בית מגורים וסמוך לגן משחקים. הוא נעצר ונחקר במשרדי מח"ש כשהוא מלווה בסנגורו עורך הדין יאיר נדשי. לטענתו, הירי בוצע מתוך הגנה עצמית, זאת לאחר שהותקף בברוטליות באבנים בעת ששהה במקום עם משפחתו וילדיו.

(עדכון ראשון: 19:32)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully