וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ללבנון נמאס ממיליון הפליטים הסורים שבשטחה

2.7.2019 / 11:16

בתקופה האחרונה הקשיחו הרשויות את התקנות ואסרו על בניית מבני קבע, ויחידות של הצבא הרסו בתים של לפחות 20 משפחות פליטים. ארגוני סיוע חוששים מהחרפת המשבר: "לזרוק אותם לרחוב זה לא פתרון". רבים חוששים לשוב לסוריה למרות הדעיכה בלחימה

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

יחידות של צבא לבנון פירקו אתמול (שני) לפחות 20 בתים של פליטים - כך אמרו ארגוני סיוע בינלאומיים, שהזהירו מפני הריסות בתים נוספות שישפיעו על אלפי בני אדם, בהם ילדים. הצבא לא הגיב לדברים, אבל גורם ביטחוני אמר כי הצבא ערך בדיקות כדי לוודא שמגוריהם של הפליטים עומדים בתקנות.

לבנון מקשיחה בתקופה האחרונה את היחס לכמיליון פליטים סורים - רבע מאוכלוסייתה - השוהים בשטחה בעקבות המלחמה ההרסנית בארצם. בתי הבטון הקטנים שבהם חיים פליטים רבים מפרים את התקנות האוסרות על בניית מבנים קבועים למחצה במחנות הלא רשמיים, לאור החשש של חלק מהתושבים במדינה מפני שהות ממושכת של הפליטים.

לקריאה נוספת:
צילום הלוויין חושף: המחסן המסתורי במרכז המחקר שהושמד בסוריה
דיווח: ישראל תקפה מטרות של איראן וחיזבאללה בדמשק ובחומס
התקיפות בסוריה: "16 הרוגים, בהם ילדים ולוחמים זרים, בהפצצות ישראל"

הרס בתי פליטים בלבנון, יולי 2019. רויטרס
כ-60 אלף פליטים חיים בערסאל. משפחות במחנה, אתמול/רויטרס

באפריל, הצבא הורה לפליטים לציית לתקנות, ולא הוא יהרוס את בתיהם. רבים החליפו את קירות הבטון בכיסויי עץ ופלסטיק, אך רבים אחרים נותרו ללא שינוי. קבוצת ארגוני הסיוע, הכוללת את "הצלת הילדים", "אוקספם" ו"מועצת הפליטים הנורבגית", אמרה כי הפשיטה של יחידות הצבא על כמה מחנות בעיירת הגבול ערסאל החלה אתמול בשעות הבוקר המוקדמות.

"לשלול מהפליטים את המקלט הבסיסי ממילא שלהם ולאלץ אותם לחיות ברחובות זה לא פתרון", אמרו הארגונים. "ההריסות בערסאל מגיעות ברקע שחיקת תנאיהם של הפליטים הסורים, שבחודשים האחרונים חווים סביבה עוינת יותר המקשה על חייהם עוד יותר".

חלק מהפוליטיקאים בלבנון קוראים להחזרה המונית של הפליטים לסוריה אחרי שהלחימה באזורים רבים במדינה דעכה בשלוש השנים האחרונות. עם זאת, בעוד שחלק מהפליטים אכן שבו למולדתם, רבים אחרים מסתייגים בשל הפחד שלהם מנקמה או מהחרפה מחודשת בקרבות.

עוד באותו נושא

12 בני משפחה בריטית הצטרפו לדאעש בסוריה. כולם נהרגו

לכתבה המלאה
הרס בתי פליטים בלבנון, יולי 2019. רויטרס
הרס בתי פליטים בלבנון, החודש/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully