וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ישראל תקפה מטרות של איראן וחיזבאללה בדמשק ובחומס

1.7.2019 / 10:03

בדמשק טענו כי מערכות הנ"מ סיכלו מתקפה ישראלית שכוונה ליעדים צבאיים בפאתי עיר הבירה וחומס, וכי ארבעה נהרגו. הארגון הסורי לזכויות אדם: הותקפו מחסני נשק ומרכזי מחקר, 16 נהרגו. בקפריסין דווח על נפילת עצם בלתי מזוהה שעשוי להיות טיל. בישראל שותקים

סוריה/צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

דיווחים על תקיפה בסוריה - כל הפרטים:

  • צבא סוריה: מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו יעדים צבאיים בחומס ובדמשק
  • סוריה טוענת: מערכות ההגנה האוויריות פעלו נגד המתקפה, ארבעה נהרגו
  • דיווח: מטוסי וספינות קרב תקפו 10 מטרות של סוריה, חיזבאללה ואיראן
  • דיווחים בקפריסין: עצם בלתי מזוהה שעשוי להיות טיל התפוצץ בבירה

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו יעדים צבאיים בחומס ובאזור דמשק - כך הודיע הלילה (שני) צבא סוריה. משרד ההגנה הסורי טען כי מערכות ההגנה האוויריות פעלו נגד המתקפה, שנפתחה מהמרחב האווירי של לבנון, ועל פי סוכנות הידיעות הסורית סאנ"א מערכות הנ"מ יירטו כמה טילים באזור דמשק. עוד דווח כי לפחות ארבעה אזרחים נהרגו במתקפה ו-21 נפצעו. דובר צה"ל מסר כי "אנחנו לא מתייחסים לדיווחים מהסוג הזה".

לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, מטוסי קרב וספינות קרב תקפו עשר מטרות של צבא סוריה, חיזבאללה ואיראן בפרברי דמשק וחומס. עוד דווח כי 16 איש נהרגו, בהם שישה אזרחים ועשרה לוחמים משורות כוחות המשטר, בהם לוחמים זרים.

על פי הדיווח, בין היעדים שהותקפו היו בסיס דיביזיה 1 באל-כיסווה, שמדרום לבירה דמשק, מפקדות של כוחות משמרות המהפכה בבסיס חטיבה 91 הסמוך והמרכז למחקרים מדעיים בג'מאריא שהותקף, לפי דיווחים שונים, על ידי ישראל כמה פעמים בשנים האחרונות. לפי גורמי מודיעין מערביים, המשטר מפתח במקום נשק כימי.

עוד דיווח הארגון, שמקום מושבו בבריטניה, על תקיפת מחסני נשק שגרמו לשריפות גדולות, וכן מרכז מחקר מדעי בפרברי חומס, ובסיס אווירי בדרום חומס, שם מוצבים כוחות איראניים ושל חיזבאללה.

לקריאה נוספת בנושא:
הלוויין חשף: סוללת S-300 רביעית נפרסה בסוריה
הסוואה איראנית: ברמת הגולן, חיזבאללה נותן פקודות לצבא סוריה
דיווח: תקיפת צה"ל בסוריה - נגד מטרות חיזבאללה; רחפן חדר מלבנון

דיווח בסוריה על תקיפת חיל האוויר בדמשק, 1 יולי 2019. עיבוד תמונה
מערכות ההגנה בסוריה הופעלו נגד טילים. סוריה, הלילה/עיבוד תמונה

במקביל, דווח כי עצם בלתי מזוהה התפוצץ בקפריסין. גורמים טורקיים רשמיים במדינת אי טענו כי עצם שעשוי להיות טיל התרסק בצפון הבירה ניקוסיה. זה עשוי להיות טיל סורי שנורה נגד מטוסי חיל האוויר. מוסטפה אקינצ'י, מנהיג הטורקים בקפריסין, קישר את העצם לפעילות הצבאית במזרח התיכון.

תושבים סיפרו בתקשורת בקפריסין כי הם ראו אור בשמיים ושמעו שלושה פיצוצים עזים ממרחקים של קילומטרים. שר החוץ של צפון קפריסין, קודרט אוזרסאי, אמר כי גורמים רשמיים בודקים את שרידי העצם. "על פי המידע שקיבלתי מהמקורות הצבאיים שלנו, הגורם לתקרית שאירעה הלילה לא היה מטוס או אחד מרכבינו הצבאיים", הוא כתב בטוויטר. "חיילינו, שוטרים ולוחמי האש שלנו עושים בדיקות ומגיבים בזירה".

סוללת S-300 רביעית נפרסה במדינה

לפני כשבועיים דווח בכלי תקשורת במדינה כי פיצוץ עז נשמע במערב דמשק. הפיצוץ התרחש באזור צבאי באזור דמר. ברשת "אל-מנאר" של חיזבאללה דווח כי שהפיצוץ היה במחסן נשק, ושקודם לכן טסו כלי טיס של חיל האוויר בלבנון. עם זאת, דיווחים של סוכנות הידיעות הסורית ייחסו את הפיצוץ לשריפה שהתפשטה בשדה קוצים בעקבות החום הכבד.

כמה ימים לפני כן דיווח הארגון הסורי לזכויות אדם כי מטרות של חיזבאללה נפגעו בתקיפה שיוחסה לישראל בדרום סוריה. על פי הדיווח, הותקפו שני יעדים של הארגון השיעי, אך לא היו נפגעים. כלי תקשורת סוריים דיווחו כי מערכות ההגנה האווירית יירטו טילים ישראלים שכוונו לתל אל-חארה, עיירה בצפון-מערב מחוז דרעא. בסוכנות הידיעות הסורית סאנ"א דווח כי נגרם נזק בתקיפה אך כי לא היו נפגעים במקום.

דיווח בסוריה על תקיפת חיל האוויר בדמשק, 1 יולי 2019. עיבוד תמונה
המתקפה בדמשק, הלילה/עיבוד תמונה

אמש פורסמו תמונות לוויין בהם נראית סוללת טילי S-300 רביעית מתוצרת רוסיה נפרסת באזור מסיאף שבסוריה. התמונות צולמו על ידי חברת ImageSat. פריסתה של המערכת הרביעית מגיעה חודשיים אחרי הרמתם של שלושת המשגרים הנוספים, שהגיעו בשנה שעברה, במחוז חמאת.

רוסיה השלימה בשנה שעברה את העברת מערכת ההגנה האווירית לסוריה. שר הגנה הרוסי סרגיי שויגו אמר אז, בחודש אוקטובר, כי יידרשו שלושה חודשים עד להכשרת הצוותים הסוריים להפעלת המערכת ולהפיכתה למבצעית. העברת המערכת התבצעה בתגובה להפלת מטוס הסיור בזמן תקיפת ישראל בלטקיה.

מערכות ההגנה של המשטר הסורי הן אלו שפגעו במטוס האיליושין 22, שעליו היו 15 אנשי צוות רוסים, אך צבא רוסיה הטיל את האחריות על ישראל, שטענה כי בעת התקרית מטוסי חיל האוויר כבר היו במרחב האווירי של ישראל. הפלת המטוס גרמה למשבר בין רוסיה לישראל, שהצליחו להימנע מחיכוכים משמעותיים מאז התערבה מוסקבה במלחמה בסוריה לצדו של אסד לפני שלוש שנים.

(עדכון ראשון: 2:54)

דיווח בסוריה על תקיפת חיל האוויר בדמשק, 1 יולי 2019. עיבוד תמונה
סוריה, הלילה/עיבוד תמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully