וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צילום הלוויין חושף: המחסן המסתורי במרכז המחקר שהושמד בסוריה

1.7.2019 / 19:58

צבא סוריה דיווח על כמה מוקדי תקיפות של חיל האוויר בסמוך לדמשק, ששימשו על פי הדיווחים את כוחות חיזבאללה ואת האיראנים. צילום של אחת המטרות שהותקפה באזור ג'רמיה מציג את הנזק שנגרם למחסן שעשוי היה להכיל נשק או ציוד מתקדם

סוריה/צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

.

לאחר הודעת צבא סוריה כי מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו יעדים צבאיים בחומס ובאזור דמשק, נחשף היום (שני) צילום לווין של מחסן שנהרס כליל במרכז למחקרים מדעיים בג'רמיה והושמד לחלוטין. המחסן באורן של 30 מטרים וברוחב של 12 מטרים שימש ככל הנראה לאחסון מערכות נשק מתקדמות או אמצעי בעל רגישות גבוהה שהצריך תקיפה מן האוויר.

התקיפה הלילה במרחב חומס ובפרברי דמשק היתה חריגה בגלל כמה סיבות. הראשונה בשל ההיקף שלה והאגרסיביות שהביאה לעשרות פצועים וכעשרה הרוגים לפי דיווחים שונים. מספר רב של יעדים הותקפו מהאוויר ומהים למרות שמערכות ההגנה האוויריות של סוריה היו דרוכות ושיגרו מיירטים רבים כשאחד מהם נפל בשטח קפריסין. התקיפה הנרחבת התקיימה אחרי פגישת יועצי הביטחון בשבוע שעבר ואם נכונים הדיווחים, הרי שרוסיה עדיין לא שלפה כרטיס אדום לישראל והיא מאפשרת בעצימת עיניים את המשך התקיפות נגד תהליך ההתבססות האיראני בסוריה.

תוצאות התקיפה מהלילה בג'רמיה, דמשק. (ISI Intelligence Report)., אתר רשמי
צילום הלוויין של מקום התקיפה בסוריה/אתר רשמי, (ISI Intelligence Report).

כמו כן, מנגנון התיאום למניעת חיכוך בין ישראל לרוסיה עובד כרגיל. במקביל לנחישות האיראנית להמשיך ולקיים תהליך התבססות בשטח הסורי ישראל, לפי פרסומים זרים, מציגה עמדה נחושה לסכל כל כוונה אך גם נדרשת להיערך לרגע בו ינסו האיראנים להגיב בחריפות לתקיפות. לפי אחת ההערכות, ברגע שיהרגו קצינים וחיילים איראנים הם ייאלצו להגיב באופן ישיר נגד ישראל.

על פי סוכנות הידיעות הסורית סאנ"א מערכות הנ"מ יירטו כמה טילים באזור דמשק. עוד דווח כי לפחות ארבעה אזרחים נהרגו במתקפה ו-21 נפצעו. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, מטוסי קרב וספינות קרב תקפו עשר מטרות של צבא סוריה, חיזבאללה ואיראן בפרברי דמשק וחומס. עוד דווח כי 16 איש נהרגו, בהם שישה אזרחים ועשרה לוחמים משורות כוחות המשטר, בהם לוחמים זרים.

טיל נ"מ משוגר לעבר מטרה בשמי חומס, סוריה, 1 ביולי 2019. אתר רשמי, אתר רשמי
טיל נ"מ ששוגר מסוריה, הלילה/אתר רשמי, אתר רשמי

על פי הדיווח, בין היעדים שהותקפו היו בסיס דיביזיה 1 באל-כיסווה, שמדרום לבירה דמשק, מפקדות של כוחות משמרות המהפכה בבסיס חטיבה 91 הסמוך והמרכז למחקרים מדעיים בג'מאריא שהותקף, לפי דיווחים שונים, על ידי ישראל כמה פעמים בשנים האחרונות. לפי גורמי מודיעין מערביים, המשטר מפתח במקום נשק כימי.

עוד דיווח הארגון, שמקום מושבו בבריטניה, על תקיפת מחסני נשק שגרמו לשריפות גדולות, וכן מרכז מחקר מדעי בפרברי חומס, ובסיס אווירי בדרום חומס, שם מוצבים כוחות איראניים ושל חיזבאללה.
במקביל, דווח כי עצם בלתי מזוהה התפוצץ בקפריסין. גורמים טורקיים רשמיים במדינת אי טענו כי עצם שעשוי להיות טיל התרסק בצפון הבירה ניקוסיה. זה עשוי להיות טיל סורי שנורה נגד מטוסי חיל האוויר. מוסטפה אקינצ'י, מנהיג הטורקים בקפריסין, קישר את העצם לפעילות הצבאית במזרח התיכון.

  • עוד באותו נושא:
  • סוריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully