וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבקר המדינה החדש הצהיר אמונים: "אל למבקר להתערב בקבלת ההחלטות"

1.7.2019 / 14:30

מתניהו אנגלמן אמר בדיון מיוחד בכנסת כי הוא "רואה חשיבות רבה לשימור מעמדו של מוסד מבקר המדינה לצד קידומה של ביקורת המדינה כביקורת בונה". אדלשטיין: "זלזול בביקורת הוא זלזול בשלומם וחייהם של אזרחי ישראל"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: אביב אירגז

מבקר המדינה הנכנס מתניהו אנגלמן הצהיר היום (שני) אמונים בכנסת. בנאומו אמר כי "זכות גדולה היא לי להיכנס לתפקיד לאחר קבלת האמון של כנסת ישראל, ואני מתחייב לשמש שליח נאמן לכלל חברי הבית. אני נכנס מתוך ענווה לתפקידי כמבקר המדינה תפקיד מרכזי בעל מסורת רבת שנים אשר מוסדר בחוק יסוד והתורם רבות לחוסנה הערכי הכלכלי החברתי והמנהלי של המדינה. אני רואה את עצמי שלוח של כנסת ישראל לטובתם של המדינה ואזרחיה".

הדיון המיוחד בכנסת התקיים במעמד מבקר המדינה היוצא השופט בדימוס יעקב שפירא, מבקר המדינה לשעבר השופט בדימוס אליעזר גולדברג, נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות ואורחים נוספים. "אי תלותו של המבקר ועצמאותו לצד גופי הביקורת הרבים הכפופים לביקורתו, והמחויבות להגשת הדוחות לכנסת ישראל ופרסומם לציבור, מהוות תעודת כבוד לחברה בישראל מחד, ומחייבות מאידך את המבקר בפעילות אחראית ושקולה. אני רואה חשיבות רבה לשימור מעמדו של מוסד מבקר המדינה לצד קידומה של ביקורת המדינה כביקורת בונה", אמר אנגלמן.

עוד בנושא בוואלה! NEWS:
פרסום ראשון: דיל נתניהו-רע"מ שסלל את הדרך לניצחון של המבקר
פיהק כל הדרך אל הפרגוד: כישלונו של גנץ בבחירת מבקר המדינה

מבקר המדינה הנכנס, מתניהו אנגלמן במהלך הצהרה לתקשורת לאחר היבחרו 3 ביוני 2019. דוברות הכנסת - יצחק הררי, אתר רשמי
"חשוב לבצע הבחנה בין תפקיד המבקר להליכי קבלת ההחלטות". אנגלמן/אתר רשמי, דוברות הכנסת - יצחק הררי

הוא הוסיף כי "אני אשאף להביא לידי ביטוי במסגרת התפקיד את הרקע הפיננסי ניהולי שלי, עם זאת חשוב לי להדגיש כי היושרה וטוהר המידות שהינם הבסיס לחוסנה הערכי הציבורי של המדינה הוא לאמון הציבור ברשויות המדינה הם נדבך חשוב במשימת מבקר המדינה".

לדבריו, "חשוב לבצע הבחנה ברורה בין תפקיד המבקר העוסק, בביקורת, לבין הליכי קבלת ההחלטות. קבלת ההחלטות צריכה להתבצע על ידי מקבלי ההחלטות ובראשם ממשלת ישראל והנהלות הגופים המבוקרים. המבקר בוחן בודק וממליץ בפני מקבלי ההחלטות אך ככלל אל לו להתערב בהליכי קבלת ההחלטות".

"מעבר להיבט המהותי קיים מבט נוסף פרקטי - מעורבות בקבלת החלטות עלולה לפגוע במעמדה של הביקורת כאובייקטיבית וכבלתי תלויה ואשר על כן ראוי למבקר לדבוק בעמדתו כמשקיף וכבוחן תהליכים מן הצד ולא כמי שמעורב בקבלת ההחלטות", הוסיף מבקר המדינה הנכנס.

עוד באותו נושא

לא יירתע - אבל גם לא ינשוך: מיהו מבקר המדינה החדש?

לכתבה המלאה
הצהרת האמונים של מבקר המדינה הנבחר, מר מתניהו מרדכי אנגלמן, כנסת, ירושלים. דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ
"ביקורת המדינה - חיזוק הבית שלנו". אנגלמן עם אדלשטיין, היום/נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

יו"ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין אמר בדיון כי "יש כאלו שמעזים להפחית מערכה של עבודת הביקורת. הם אומרים: היה עדיף לנו בלי המציק הזה, 'הנודניק', שחוקר ובוחן כל מה שאנחנו עושים. אלו דברי הבל. ביקורת המדינה לא רק משפרת את החיים, היא מצילה חיים. בשנים האחרונות זכיתי כיושב-ראש הכנסת לקבל את דוחות הביקורת ממבקר המדינה היוצא, השופט בדימוס יוסף שפירא, שזו גם ההזדמנות להודות לו על שירותו הציבורי המסור וארוך השנים. בכל דוח, ללא יוצא מן הכלל, נמצאו ליקויים שהתוצאה שלהם הייתה חד משמעית: סיכון חיי אדם".

לדברי אדלשטיין, "מי שמכיר את עבודת ביקורת המדינה יודע היטב שלא מדובר בשעשוע תיאורטי, לא מדובר בביקורת לשם הביקורת או בדקדוקי עניות חסרי צורך. מדובר בחיזוק הבית שלנו. מדובר בהבטחת שלומם וחייהם של אזרחי ישראל. זלזול בביקורת - הוא זלזול בהם. אין לו מקום במדינה מתוקנת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully