וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקיצה לאיזנקוט: תא"ל עופר וינטר ימונה למפקד עוצבת האש

הרמטכ"ל כוכבי החליט על שיבוצים חדשים בצה"ל ובתום דיון במטה הכללי החליט על קידום הקצין שעורר בעבר סערה בעקבות קריאתו "להילחם באויב בשם האל" - שלקידומו התנגד הרמטכ"ל לשעבר. מינוייו של כוכבי מותנים באישורו של נתניהו שברך על המינוי: "עופר, תוביל אותם לניצחון"

צילום: אנצ'ו ג'וש, עריכה: טל רזניק

הרמטכ"ל אביב כוכבי, החליט היום (שני) על מספר שיבוצים חדשים בצה"ל בתום דיון שהתקיים במטה הכללי. בין הקצינים שיקודמו נמצא תת-אלוף עופר וינטר שימונה למפקד עוצבת האש, הקצין שעורר בעבר סערה בעקבות קריאתו "להילחם באויב בשם האל".

וינטר התמודד בעבר על תפקיד מפקד אוגדה, אולם הרמטכ"ל דאז גדי איזנקוט התנגד למינוי ולא שיבץ אותו באשכול המסמן אותו להתקדמות בציר הפיקודי מבצעי. מינוייו של כוכבי מותנים באישור ראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו.

עוד בוואלה! NEWS:
מחאה בקריית חיים נגד הרג הנער ע"י שוטר; אביו: "רוצה צדק ופתרון"
ראש המוסד: "מזהים חלון הזדמנויות חד פעמי לשלום אזורי"
איש העסקים שחבר למפלגתו של ברק: "צריכים לבטל את חוק הגיוס"

אל"מ וינטר משיב לביקורות: "על אחים לא יורים". צילום מסך
ימונה למפקד עוצבת האש. תא"ל וינטר/צילום מסך

בשל התנגדותו של איזנקוט לקידומו של וינטר לתפקיד מפקד אוגדה, הוחלט לאחר לחצים פוליטיים וצבאיים למנות אותו לתפקיד המזכיר הצבאי של שר הביטחון דאז אביגדור ליברמן. בשיחות סגורות אמר ליברמן אז כי הוא מאמין בכישוריו של וינטר ורואה בו כמי שמסוגל להתקדם בציר הפיקודי של צה"ל. איזנקוט לא התנגד למינוי.

לאחרונה, עם פתיחת האשכול לתפקידי מפקדים, החליט כוכבי לשבץ את וינטר להתמודדות למפקד אוגדת 98, עוצבת האש, והיום נודע כי קיבל את התפקיד. מינוי זה זה סולל את דרכו של וינטר לתפקיד בכיר במטה הכללי.

נתניהו בירך על מינויו של הקצין שמשמש בתפקיד מזכירו הצבאי. "ברכות למזכירי הצבאי כשר ביטחון, למינויו למפקד אוגדת עוצבת האש. עופר תוביל אותם לניצחון. בהצלחה", צייץ נתניהו בחשבון הטוויטר שלו.

עוד באותו נושא

הפיצוי לתא"ל עופר וינטר: ימונה למזכיר הצבאי לשר הביטחון

לכתבה המלאה
ישיבת הממשלה השבועית במשרד רוה"מ בירושלים, 30 ביוני 2019. יונתן זינדל/פלאש90, אתר רשמי
ברך על המינוי. נתניהו/אתר רשמי, יונתן זינדל/פלאש90

נוסף על וינטר רא"ל כוכבי קיבל היום שתי החלטות נוספות בשורת המינויים שביצע. האחת נוגעת לעתידו של מפקד חטיבת הצנחנים אל"מ יעקב (יקי) דולף שקודם לראש חטיבת כוח האדם בזרוע היבשה והועלה לדרגת תת-אלוף. במהלך תקופתו של אל"מ דולף, נהרג חייל צה"ל סמ"ר אביתר יוספי במהלך אימון של גדוד צנחנים בנחל חילזון. ההחלטה השנייה המעניינת לא פחות היא מינויו של תת אלוף ירון פינקלמן לראש חטיבת המבצעים באגף המבצעים של המטה הכללי. מינוי שמהווה קפיצת מדרגה משמעותית מאוד למטה הכללי של צה"ל.

הרמטכ"ל החליט על שורת מינויים של קצינים נוספים בהם: תת-אלוף נמרוד אלוני שימונה למפקד אוגדת עזה, תת-אלוף יניב אלאלוף ימונה למפקד אוגדת יהודה ושומרון. למפקד עוצבת געש מונה תת-אלוף דן נוימן ותת-אלוף דוד זייני ימונה למפקד המרכז לאימוני יבשה. אלוף-משנה רומן גופמן ימונה למפקד עוצבת הבשן ויועלה לדרגת תת-אלוף ואלוף-משנה אבי רוזנפלד ימונה למפקד עוצבת עידן ויועלה לדרגת תת-אלוף.

אלוף-משנה דוד (דדו) בר כליפא ימונה למפקד עוצבת סיני ויועלה לדרגת תת-אלוף, אלוף-משנה שי קלפר ימונה לראש חטיבת ההדרכה בזרוע היבשה ויועלה לדרגת תת-אלוף, אלוף-משנה עידו מזרחי ימונה לקצין הנדסה ראשי ויועלה לדרגת תת-אלוף, אלוף-משנה פרופסור אלון גלזברג ימונה לקצין רפואה ראשי ויועלה לדרגת תת-אלוף ואלוף-משנה אריאל שימה ימונה לראש מחלקת תורה, ארגון ומשאבי אנוש בחיל הטכנולוגיה והאחזקה באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה.

בין הקצינים שקודמו נמצאת גם אלוף-משנה יפעת ירושלמי-תומר שתמונה ליועצת הרמטכ"ל לענייני מגדר ותועלה לדרגת תת-אלוף.

אל?מ יקי דולף, מפקד חטיבת הצנחנים. דובר צה"ל
קודם בתפקיד למרות תאונת האימון בנחל חילזון בתקופתו. אל"מ יקי דולף/דובר צה"ל
מפקד אוגדה 98 תא"ל ירון פינקלמן כגדס"ר צנחנים במבצע עופרת יצוקה בזמן חיפוש אמצעי לחימה במסגד בשכונת אלעטטרה בצפון רצועת עזה. אמיר בוחבוט, אתר רשמי
מינויו מהווה קפיצת מדרגה משמעותית מאוד למטה הכללי של צה"ל. תת אלוף ירון פינקלמן/אתר רשמי, אמיר בוחבוט
אל"מ דוד דדו בר-כליפא, מפקד החטיבה הדרומית ברצועת עזה היוצא, ספטמבר 2016. יותם רונן
ימונה למפקד עוצבת סיני ויועלה לדרגת תת-אלוף, אלוף-משנה דוד/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully