וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגריר ארה"ב חנך מנהרה בסילוואן, בעולם הערבי זועמים: "הפרת החוק הבינ"ל"

יפעת רוזנברג ומאיה הורודניצ'אנו

30.6.2019 / 23:11

ברשות הפלסטינית ובירדן מתחו ביקורת חריפה נגד ישראל וארצות הברית, לאחר שהשגריר דייוויד פרידמן לקח חלק בטקס פתיחת "דרך עולי הרגל" בבריכת השילוח. אבו מאזן: "לפעול בשיתוף פעולה נגד ההפרות הישראליות". משרד החוץ הירדני: "לחדול מיד מהצעדים"

קרדיט: דף הפייסבוק של ‎עיר דוד- ירושלים הקדומה‎

בעולם הערבי זעמו הערב (ראשון) לאחר ששגריר ארצות הברית בישראל, דייוויד פרידמן השתתף בטקס חנוכת "דרך עולי הרגל" במנהרה שמתחת לכפר סילוואן שבמזרח ירושלים. בטקס, שהתקיים בבריכת השילוח, שבר פרידמן באופן סמלי את קיר המנהרה המובילה למסגד אל-אקצא, ולקחו בו חלק גם רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו וראש עיריית ירושלים לשעבר, ח"כ ניר ברקת, והשליח האמריקני ג'ייסון גרינבלט.

ברשות הפלסטינית מתחו ביקורת והזהירו פני התוצאות וההשלכות הנובעות מהמשך החפירות באזור, בדגש על אלו שבסילוואן ומובילות למסגד אל אקצא. יו"ר הרשות אבו מאזן הורה ל"להמשיך בשיתוף הפעולה האסלאמי על מנת לפעול נגד ההפרות הישראליות החמורות המתנגשות עם החוק הבינלאומי ועם הזכויות הלאומיות והערביות של הפלסטינים והמוסלמים".

בכיר הרשות הפלסטינית, סאיב עריקאת, תהה בציוץ בחשבון הטוויטר שלו "אם ניתן לקוות שמנהיגי העולם והמנהגים הערביים יקראו לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ להסביר מה האיום האמיתי על ביטחון האזור, וכן לגנות את ההתנהגות של השגריר פרידמן".

עוד בוואלה! NEWS:
שגריר ארה"ב: לישראל יש זכות לספח חלקים מהגדה המערבית
הפלסטינים זועמים על שגריר ארה"ב: סיפוח חלקים מהגדה - פשע מלחמה
פסגת בחריין הסתיימה, בעזה מחו: "סיוע לפלסטינים - לא מכסף פוליטי"

פתיחת "דרך עולי הרגל", בעיר דוד בירושלים. חיים צח / לע"מ, אתר רשמי
פרידמן, גרינבלט ונתניהו בטקס פתיחת המנהרה/אתר רשמי, חיים צח / לע"מ

גם בירדן הצטרפו לביקורת נגד פתיחת המנהרה. דובר משרד החוץ הירדני ספיאן סלמאן אל-קדאה אמר כי "ירדן מגנה נחרצות את כל הניסיונות הישראליים הנוכחיים לשנות את זהות העיר העתיקה בירושלים ובפרט הר הבית. הצעדים הללו הינם הפרה ברורה של החוק הבינלאומי והחוק ההומניטרי והחלטות אונסק"ו הקוראות להפסיק את כל החפירות הישראליות הבלתי חוקיות בעיר העתיקה. הקהילה הבינלאומית צריכה ליטול אחריות ולפעול להפסקה מיידית של הצעדים הללו ולכבד את מעמדה של מזרח ירושלים כחלק משטחי 67'".

בחמאס טענו כי מעשיהם של פרידמן וגרינבלט הם בגדר המשך המדיניות התוקפנית של הממשל האמריקני נגד העם הפלסטיני והמקומות הקדושים לו. "ההתנהגות האמריקנית התוקפנית הגוברת היא תוצאה של ועידת בחריין שעודדה את הממשל האמריקני להמשיך את מדיניות התוקפנות ולהגדיל את החוצפה של הכיבוש לבצע פשעים נוספים במיוחד בירושלים", אמר דובר חמאס חאזם קאסם.

ביקורת נגד המהלך באה גם מארגון שלום עכשיו. "זוהי לא פחות מהכרה אמריקנית בריבונות הישראלית בשטח הרגיש של האגן הקדוש, בניגוד לעמדה האמריקנית לאורך כל השנים מאז 1967", אמרו בארגון. "?אנשי טראמפ בוחרים לחזק את האחיזה של הימין המתנחלי בשטח הרגיש של האגן הקדוש במקום לקדם את הסדרת האזור במסגרת הסכם שלום. המנהרה, האופן שבו נחפרה ומה שעומד מאחורי פתיחתה לקהל הם רמיסה של ירושלים כעיר המקודשת לכל הדתות והשייכת לכל תושביה והיא חלק מהפיכת סילוואן לדיסנילנד המשיחי של קיצוני הימין בישראל ובארה"ב - מטרים ספורים ממסגד אל-אקצא והר הבית".

  • עוד באותו נושא:
  • סילוואן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully