וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאסר עולם לניאו-נאצי מהפיגוע בשרלוטסוויל: "אני מתחרט"

בית משפט פדרלי הרשיע את ג'יימס פילדס ברצח ופשעי שנאה בגין הדריסה בעצרת בווירג'יניה לפני כשנתיים. בפתח הדיון הוא הביע לראשונה חרטה על מעשיו: "כל יום אני חושב על איך הדברים היו יכולים להתגלגל אחרת". אביה של ההרוגה פנה לרוצח: "אני סולח לך"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

כמעט שנתיים לאחר שדרס עם רכבו שורת מפגיני שמאל בשרלוטסוויל וגרם למותה של אישה, ג'יימס פילדס בן ה-22 נידון אתמול (שישי) למאסר עולם. בפתח הדיון הביע הנאשם חרטה על מעשיו ואמר כי הוא מתנצל על "הכאב והאובדן" שגרם. "כל יום אני חושב על איך הדברים היו יכולים להתגלגל אחרת וכמה אני מתחרט על מעשיי. אני מצטער", הוסיף.

הפעיל הניאו-נאצי הורשע בגין רצח ופשעי שנאה במתקפה שביצע בווירג'יניה באוגוסט 2017. הוא הודה ב-29 מתוך 30 פשעי שנאה במסגרת הסכם טיעון עם התובעים, שהסכימו להימנע מעונש מוות. עם זאת, סנגוריו ביקשו עונש מקל יותר ממאסר עולם, בהתחשב בגילו, ילדותו הטראומטית ומחלת נפש ממנה הוא סובל. גזר דינו יינתן בחודש הבא.

הת'ר הייר, בת 32, נהרגה כשפילדס נהג ברכבו לתוך ההמון שהשתתף בעצרת נגד הימין הקיצוני. הוריה תיארו בפני בית המשפט את הכאב שבאובדן בתם. אביה, מארק, פנה לדורס ואמר: "אני סולח לך". אמה, סוזן, הוסיפה כי "אני מקווה שהוא יוכל להחלים ויום אחד גם יסייע לאחרים".

לקריאה נוספת בנושא:
המנהיג החדש של הארגון הניאו-נאצי: פעיל שחור שפועל לפרק אותו
ביום השנה לשרלוטסוויל: הימין הקיצוני מתכנן לצעוד לבית הלבן

ג'יימס אלכס פילדס הפעיל הניאו-נאצי שדרס מפגינים בשרלוטסוויל, 13 באוגוסט 2017. AP
מצטער. ג'יימס פילדס/AP

פילדס, שתיאר את עצמו כניאו-נאצי באוהיו, היה בן 20 בזמן המתקפה. התובעים הפדרליים אמרו כי הוא התכוון לפגוע באחרים בזמן שנסע אל תוך העצרת בשרלוטסוויל. לדבריהם, הם הבחינו כי לא הייתה עדויות ברשתות החברתיות שהוא "הביע תמיכה במדיניות של אדולף היטלר וגרמניה הנאצית, כולל השואה".

התובעים טענו כי פחות מחודש לפני הפיגוע, הוא פרסם תמונה באינסטגרם שבה נראית מכונית נוסעת לתוך המון. "יש לכם את הזכות להפגין אבל אני מאחר לעבודה", כתב פילדס בפוסט. שעות לפני המתקפה, הוא צולם אוחז במגן ועליו סמל של קבוצת ימין קיצונית. אז, הוא עדיין לא הביע חרטה.

בשיחת טלפון מבית הסוהר בדצמבר 2017, פילדס מתח ביקורת על אמה של ההרוגה. "היא קומוניסטית. ליברלית אנטי-לבנה", אמר. הוא המשיך ותיאר אותה כ"אויבת".

עוד באותו נושא

הדורס בשרלוטסוויל בכה אחרי שגילה שהרג: "לא רציתי לפגוע באנשים"

לכתבה המלאה
סוזן, אמה של הת'ר הייר שנדרסה למוות בשרלוטסוויל, 28 ביוני 2019. AP
"מקווה שיחלים יום אחד". סוזן, אמה של הת'ר הייר, אתמול/AP
מקום הדריסה בשרלוטסוויל, וירג'יניה היום 13 באוגוסט 2017. עומרי נחמיאס, מערכת וואלה! NEWS
פינה לזכר הת'ר הייר במקום הדריסה בשרלוטסוויל, אוגוסט 2017/מערכת וואלה! NEWS, עומרי נחמיאס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully