וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדורס בשרלוטסוויל בכה אחרי שגילה שהרג: "לא רציתי לפגוע באנשים"

ג'יימס פילדס, פעיל ימין קיצוני שפגע במפגיני שמאל בעצרת האלימה בשנה שעברה, אמר בסרטון שהוצג בבית המשפט כי הוא פעל מתוך הגנה עצמית. כשהחוקרים סיפרו לו שמישהי מתה, הוא התייפח. לפני האירוע שלח לאמו תמונה של היטלר: "אנחנו לא אלו שצריכים להיזהר"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

פעיל הימין הקיצוני שדרס בשנה שעברה מפגיני שמאל בעצרת בשרלוטסוויל, ארצות הברית, בכה והתייפח אחרי שהמשטרה אמרה לו שהוא הרג מישהי - כך לפי סרטון שהוצג אתמול (שלישי) במהלך משפטו של ג'יימס פילדס בן ה-21. לפני העצרת, נטען בבית המשפט, הוא שלח לאמו תמונה של אדולף היטלר, אך דקות אחרי המהומה שהתחוללה בעת עצרת הימין הקיצוני ב-12 באוגוסט אשתקד, הוא נשמע בסרטון שהוקלט על ידי חוקרי המשטרה באומרו כי הוא פעל מתוך הגנה עצמית.

"לא רציתי לפגוע באנשים, אבל חשבתי שהם תוקפים אותי", אמר פילדס בסרטון שהוצג לחבר המושבעים, שצפוי להכריע מוקדם יותר מהצפוי אם להרשיע את פילדס בעשרה אישומים שונים, כולל ברצח הפעילה הת'ר הייר.

"יש פצועים, אחת מהן מתה", אמר אחד החוקרים לפילדס, כששאל מה מצבם של הנפגעים. הנהג נשמע לאחר מכן מתייפח ומתקשה לנשום. הבלש המוביל בתיק, סטיבן יאנג, אמר כי נדרשו שתי דקות כדי להרגיעו. "היה נראה שהוא בפניקה", אמר בבית המשפט.

לקריאה נוספת:
אם הנרצחת משרלוטסוויל מסרבת לדבר עם טראמפ: "לא אסלח לו"
הניאו-נאצים שבו לצעוד בשרלוטסוויל: "לא תחליפו את הלבנים"
ארה"ב: רכב דרס מפגינים נגד עצרת ימין קיצוני; אישה נהרגה ו-19 נפצעו

ג'יימס פילדס, איש ימין קיצוני שדרס מפגינים בעיר שרלוטסוויל, וירג'יניה, ארה"ב, 12 באוגוסט 2018. רויטרס
פילדס בעצרת הימין הקיצוני בשרלוטסוויל, באוגוסט בשנה שעברה/רויטרס

השופט ריצ'רד מור אפשר לתביעה להציג בפני חבר המושבעים התכתבויות מסרונים בין פילדס לאמו ביום שקדם לאירועים בשרלוטסוויל, שזעזעו את ארצות הברית. "תיזהר", כתבה אמו, אחרי שסיפר לה שהוא ישתתף בעצרת הימין, שאליה הגיעו גם פעילים ניאו-נאציים ותומכי עליונות הגזע הלבן. "אנחנו לא אלו שצריכים להיזהר", השיב לה לצד התמונה של הצורר הנאצי.

השופט אמר כי חבר המושבעים צריך לשקול אם שליחת התמונה מוכיחה כי פילדס תכנן את הרצח מראש. הוא מכחיש את כל הטענות נגדו. ההגנה תקרא לשבעה או שמונה עדי אופי היום ואחד בחמישי, ולאחר מכן חבר המושבעים עשוי כבר לקבל החלטה על אף שהמשפט היה צפוי להימשך שלושה שבועות.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
מקום הדריסה בשרלוטסוויל, וירג'יניה היום 13 באוגוסט 2017. עומרי נחמיאס, מערכת וואלה! NEWS
פרחים לזכרה של הנדרסת במקום הפיגוע/מערכת וואלה! NEWS, עומרי נחמיאס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully