וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם הנרצחת משרלוטסוויל מסרבת לדבר עם טראמפ: "לא אסלח לו"

סוזן ברו, אמה של הת'ר הייר שנדרסה למוות בווירג'יניה, סירבה לענות לצוות התקשורת של הנשיא בעקבות השוואתו בין אנשי הימין הקיצוני למתנגדי הפגנתם. לדבריה, "לא ישתמשו בי לצרכים פוליטיים"

צילום: רויטרס, עריכה: אריאל תמרין

סוזן ברו, אמה של הת'ר הייר שנרצחה בפיגוע הדריסה בזמן הפגנת הימין בשרלוטסוויל שבווירג'יניה, הודיעה כי היא מסרבת לדבר עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. זאת, לטענתה בעקבות השוואתו של טראמפ בין מפגיני הימין הקיצוני בהפגנה ומבצע הדריסה, למפגינים מנגד שעמם נמנתה בתה. "אין לי עניין שישתמשו בי לצרכים פוליטיים", אמרה.

ברו סיפרה כי קיבלה שיחה מצוות התקשורת של טראמפ בזמן הלוויית בתה ביום רביעי האחרון. לאחר שלא ענתה, קיבלה לדבריה שלוש הודעות טקסט נוספות מהצוות, אך הייתה "מותשת מדי" ולכן לא השיבה גם להן.

לאחר שראתה בסרטון שטראמפ השווה בין האלימות של שני הצדדים שנכחו בהפגנה החליטה שלא לענות לפניותיו של צוות הנשיא כלל. ברו הוסיפה כי "לא ראיתי רק אדם שמצייץ בטוויטר, אלא וידאו של טראמפ משווה במסיבת עיתונאים בין המוחים לבין חברי הקו קלוקס קלאן והתומכים בעליונות הגזע הלבן. טראמפ לא יבטל את ההשוואה בלחיצת יד ובאמירה 'אני מצטער'. לזה אני כבר לא אסלח".

עוד באותו נושא:
ארה"ב: רכב דרס מפגינים נגד עצרת ימין קיצוני; אישה נהרגה ו-19 נפצעו
תיעוד מיוחד מצעדת הניאו-נאצים: "טראמפ נתן את בתו ליהודי"
מקורבי טראמפ מוטרדים: "הוא לא מתחרט על דבריו"

אירוע לזכרה של הנרצחת בשרלוטסוויל וירג'יניה. 16 באוגוסט 2017. GettyImages
החליטה שלא לענות לצוות טראמפ עקב סרטון שראתה. ברו/GettyImages

שורת קבוצות קיצוניות מחתה בעצרת בשרלוטסוויל על ההחלטה לפרק פסל של מפקד הדרום במלחמת האזרחים. העימותים הסלימו כשמכונית נסעה לתוך קהל המפגינים נגדם, דרסה למוות את הייר ופצעה כ-20 אזרחים. טראמפ גינה את החשוד בדריסה אבל ציין שהעצרת כללה "הרבה אנשים טובים" והשווה בין האלימות של "שני הצדדים". בדבריו, נקלע הנשיא לעימות שנוי במחלוקת בארצות הברית על הסרת פסלי הקונפדרציה, שחלקם בדמותם של תומכי המשך העבדות ממלחמת האזרחים.

ביקורות רבות נשמעו בעד הורדת הפסלים, וראש עיריית שרלוטסוויל, מייק סינגר, ביקש להסירם כדי "להרחיק את הרוע הטהור שפקד אותנו". ראש העיר גם ביקש מהקונגרס להעביר חוקים שיגבילו שימוש בנשק בזמן אירועים ציבוריים, והציע להקים אנדרטת זיכרון לנרצחת. אחרים, ובהם חברי קלו קלוקס קלאן ותומכי עליונות הגזע הלבן, התנגדו להסרת הפסלים בטענה כי הם מהווים סמלים חשובים למורשת הדרום במלחמת האזרחים.

עוד באותו נושא

ציוץ של אובמה על שרלוטסוויל הפך לפופולרי ביותר אי-פעם

לכתבה המלאה
אירוע לזכרה של הנרצחת בשרלוטסוויל וירג'יניה. 16 באוגוסט 2017. GettyImages
"טראמפ לא יבטל את ההשוואה בלחיצת יד". ברו, אם הנרצחת, באירוע לזכר בתה/GettyImages

בסדרת ציוצים בטוויטר הסביר טראמפ כי "היסטוריה ותרבות הן חלק חשוב באמריקה שנקרע לגזרים עם הסרת הפסלים היפים". לאור המהומות האלימות, בערים נוספות ברחבי וירג'יניה הוחלט לקדם את הסרת הפסלים השנויים במחלוקת. במרילנד כבר הוסר באחרונה פסל של רוג'ר טני, שופט בית המשפט העליון שפסק דין שכתב ב-1857 תמך בהמשך העבדות ושלילת האזרחות לשחורים. הפסל שעמד בחזית בית המדינה של מרילנד, שמשמש כמושב האסיפה הכללית, הוסר ללא כל התנגדות.

מקום הדריסה בשרלוטסוויל, וירג'יניה היום 13 באוגוסט 2017. עומרי נחמיאס, מערכת וואלה! NEWS
זירת הדריסה בשרלוטסוויל, בשבוע שעבר/מערכת וואלה! NEWS, עומרי נחמיאס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully