וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורבי טראמפ מוטרדים: "הוא לא מתחרט על דבריו"

אחרי שתגובתו של נשיא ארה"ב על הצורך בגינוי שני הצדדים בעימותים בשרלוטסוויל עוררה סערה עולמית, נראה כי גם בסביבתו הקרובה חשו מבוכה ממילותיו. בעוד הנשיא מאשים את התקשורת, ראש ה-CIA לשעבר תקף בחריפות את "דבריו הבזויים והמסוכנים"

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

הדברים שאמר נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על האירועים האנטישמיים וההפגנה הניאו-נאצית בשרלוטסוויל, שבוירג'יניה הסעירו רבים בארצות הברית ובעולם, ונראה כי הדבר נכון גם לגבי סביבתו הקרובה של הנשיא האמריקני. טראמפ ביקש לגנות את האלימות שהופעלה "משני הצדדים" בעימותים, ועורר את זעמם של רבים.

על פי הדיווח ברשת CNN, כמה מעוזריו הקרובים של הנשיא טענו כי חשו "הלם ומבוכה" לאחר ששמעו את הערותיו מעוררות המחלוקת. מאז הצעדה ואירוע הדריסה בווירג'יניה, שורת בכירים מתאגידי ענק כמו "אינטל", "M3", חברת התרופות "MERC" ומארגוני עובדים נוספים, פרשו ממועצת העסקים וממועצת הייצור, שהוקמו לאחר כניסת טראמפ לתפקידו כדי לדון בייצור מקומות עבודה במדינה. למרות הפרישה, נראה כי במעגל הקרוב ביותר לנשיא לא מתוכננת עריקה. עד כה, אף חבר בממשל טראמפ, כולל יועציו היהודים ג'ארד קושנר וגארי כהן, לא הודיעו על התפטרותם בעקבות הדברים. גם ראש הסגל החדש של הנשיא ג'ון קלי נראה מתוסכל לאחר ששמע את דבריו של הנשיא לפיהם "לא כל מי שהיה בהפגנה הוא ניאו-נאצי".

עוד בנושא:
עקב הגינוי הרפה: מנכ"לים פרשו ממועצות הייעוץ לטראמפ – והוא סגר אותן
בישראל זועמים על טראמפ: "אין שני צדדים לאנטישמיות ונאציזם"
יו"ר המפלגה הרפובליקנית בישראל מגן על טראמפ: "גם השמאל היה אלים"

טראמפ עונה לשאלות הכתבים בעקבות הארועים בווירג'יניה 16 באוגוסט 2017. רויטרס, רויטרס
הביקורת על דבריו מעוררי המחלוקת ממשיכה. טראמפ/רויטרס, רויטרס

שני אנשים שביקרו את הנשיא האמריקני במגדל טראמפ שבניו יורק סיפרו כי הנשיא לא מתחרט על דבריו, חרף התגובות הנזעמות שעוררו. למרות שטראמפ לא הגיב מעבר להצהרותיו האחרונות, דווח כי הוא "מביט קדימה", תוך אמונה כי התקשורת והאליטה של החוף המזרחי, הן שאחראיות לתגובות החריפות לדברים שאמר בנוגע לאירועי שרלוטסוויל. אותם מקורבים טענו כי התנהגותו ורוחו של הנשיא דומים לאופן שבו נהג בזמן שהותקף קשות במהלך קמפיין הבחירות לנשיאות.
הביקורת הקשה עלי דברי טראמפ לא שוכחת גם לאחר שחלף זמן רב מאז נאמרו.

הלילה ספג הנשיא ביקורת מראש ה-CIA לשעבר ג'ון ברנן שכיהן בתקופת ממשלו של הנשיא הקודם ברק אובמה. ברנן כינה את דבריו של טראמפ "מכוערים ומסוכנים". במכתב שפרסם ברנן נכתב כי, "אני רוצה להביע הזדהות לא רק עם קורבנות הנאציזם, אלא עם כל מי שנפגע מדבריו הבזויים של טראמפ", אמר ראש ה-CIA לשעבר. "הדברים שאמר טראמפ, והרעיונות שהם מייצגים הם בושה לאומית, ועל כולנו לדחות את המילים הללו. אם ימשיך הנשיא במעשים מסוג זה, הוא יעמיד את ביטחוננו הלאומי ואת עתידנו המשותף בסכנה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
ראש ה-CIA לשעבר ג'ון ברנן מעיד בפני הסנאט, מאי 2017. רויטרס
ביקורת חריפה מראש ה-CIA לשעבר. ברנן/רויטרס

אמש פרסמו הנשיאים לשעבר ג'ורג' בוש האב וג'ורג' בוש הבן הודעה משותפת המגנה את האלימות והגזענות בארצות הברית. "אמריקה תמיד חייבת לדחות את השנאה הגזעית והאנטישמיות על כל צורותיה", כתבו השניים. הם לא התייחסו מפורשות לנשיא בשמו, אך הוסיפו כי "אנחנו מתפללים עבור שרלוטסוויל, וזוכרים את האמיתות הבסיסיות של הכרזת העצמאות - כולנו נבראנו שווים".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully