וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר המפלגה הרפובליקנית בישראל מגן על טראמפ: "גם השמאל היה אלים"

מארק צל הביע תמיכה בנשיא האמריקני במהדורת וואלה! NEWS, לאחר שהאחרון חיזק את משתתפי הפגנת הימין הקיצוני בשרלוטסוויל, שבסיומה נדרסה למוות מפגינה ממחאת הנגד. לטענתו, התקשורת התייחסה להפגנות הניאו-נאצים "כי טראמפ הוא הנשיא"

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

יו"ר המפלגה הרפובליקנית בישראל, מארק צל, הגן היום (רביעי) על טענתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לפיה "הייתה אלימות בשני הצדדים" בהפגנת אנשי הימין הקיצוני בשרלוטסוויל שבווירג'יניה, ובמחאת-הנגד שהוקמה מולה. לטענתו של צל, שהתראיין לאולפן וואלה! NEWS, טראמפ החליט לגנות את פעילי השמאל לאחר שהתברר כי גם הם נהגו באלימות. "הנשיא גינה את כל הצדדים בתחילה, ואחר כך גינה במיוחד את הקיצונים הימניים", אמר צל. "אבל, בעקבות בדיקה ובאמצע החקירה, התברר שהאלימות הופיעה גם מצד שמאל", הוסיף. לדבריו, אנשי ארגון "Antifa", המתנגד לפשיסטים, "הפעילו אלימות גסה כשהפגינו באותו הערב גם בניו יורק, בסיאטל ובסן פרנסיסקו, למרות ששם לא היה אף ניאו-נאצי או פעיל 'KKK'".

לטענתו, התקשורת מתייחסת בהרחבה לנושא עקב זהותו של הנשיא האמריקני. "אז מה אם דיוויד דיוק (מנהיג הקו קלוקס קלאן לשעבר) בירך את הנשיא? הניאו-נאצים צועדים עם לפידים בכל שנה, ואף אחד לא שם לב לכך", אמר צל. "הסיבה שמתייחסים לכך בכל העולם היא דונלד טראמפ". כמו כן, הוא טען שלאחר שבית המשפט אישר את ההפגנות של הניאו-נאצים, מושל וירג'יניה וראש העיר שרלוטסוויל הדמוקרטים הורו למשטרה שלא להתערב. "מה שקרה זה ששתי הקבוצות – של השמאל ושל הניאו-נאצים, התנגשו אחת בשנייה", תיאר. "לארגוני השמאל מטרה אחת והיא להשמיץ, להשפיל, ולהפיל את הנשיא וממשלו וכך הם עושים".

עוד בנושא:
טראמפ: לא כל מי שהיה בזירת הפיגוע ניאו-נאצי - תגנו גם את הצד השני
טראמפ התקפל בפני הימין הקיצוני: "בבית הלבן היו המומים מדבריו"
בישראל זועמים על טראמפ: "אין שני צדדים לאנטישמיות ונאציזם"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ במסיבת עיתונאים בניו ג'רזי, אוגוסט 2017. רויטרס
"לארגוני השמאל מטרה אחת והיא להפיל את הנשיא". הנשיא טראמפ/רויטרס

כשנשאל על כך שהנשיא טראמפ אמר את דבריו עקב מחויבותו לבוחריו, אנשי הימין, אמר היו"ר ש"לנשיא אין פינה חמה לימין הקיצוני ולנאצים". לטענתו, "הנשיא לא סומך עליהם ולא חייב להם כלום. הוא פשוט אומר את האמת ופונה ישירות לעם, גם אם הוא לא אלגנטי כמו אובמה. הנשיא אמר שעושים עוול בכך שדורשים ממנו לגנות רק את הימין הקיצוני, בעוד שגם השמאל הקיצוני היה אלים".

הפגנה בווירג'יניה התקיימה ביום שבת. אז, הפגינו אנשי ימין קיצוני נגד הסרת הפסל של גנרל רוברט אי. לי בטענה למחיקת "ההיסטוריה הלבנה". מולם הוקמה מחאת-נגד, שתמכה בהסרת הפסל ובהפסקת הנצחת הגנרלים ממלחמת האזרחים ושעבוד השחורים. בשלב מסוים, אחד המפגינים נגד הסרת הפסל, דרס את אנשי הקבוצה הנגדית. עשרות נפצעו ואישה בת 32 נהרגה. "תנחומיי למשפחת ההרוגה", מסר צל ואמר כי "אין אפשרות להצדיק את זה, אפילו אם נעשתה פרובוקציה כלפי הנהג".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
עו"ד מארק צל, יו"ר המפלגה הרפובליקנית בישראל באולפן על מסע"ת טראמפ, מתוך המהדורה המרכזית 16.8.17. מערכת וואלה!
ממשיך להעניק גיבוי לנשיא. צל/מערכת וואלה!

בתיעוד תקרית הדריסה, שפורסם ברשתות החברתיות, נראה כלי רכב דוהר לעבר הולכי רגל שצעדו בכביש ומחו נגד עצרת הימין הקיצוני. מפגיני הימין הקיצוני קראו קריאות גזעניות, בהן גם "יהודים לא יחליפו אותנו!". למרות זאת, ביום שלישי טען טראמפ כי חלק ממפגיני הימין הקיצוני "רק באו למחות על הסרת הפסל", וטען כי "היו גם אנשים נחמדים בצד המפגין. הם בסך הכול הגיעו לשם כדי למחות נגד הורדת הפסל של גנרל לי. מי הבא בתור? ג'ורג' וושינגטון? גם לו היו עבדים. לא כל מי שהיה שם בהפגנה היה ניאו נאצי". בנוגע לדבריו על הפסל, אמר הנציג הרפובליקני בישראל כי "זו הקריאה של הנשיא להתאחד, אני תומך בו במאה אחוז".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully