וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביום השנה לשרלוטסוויל: הימין הקיצוני מתכנן לצעוד לבית הלבן

21.6.2018 / 6:15

מארגן העצרת ג'ייסון קסלר הגיש לרשויות בקשה לקיים ביום השנה לעצרת - בה נדרסה למוות מפגינת-נגד - צעדה למען "זכויות האזרח הלבן". קסלר ביקש לארגן את העצרת בוירג'יניה, אך נדחה בנימוק של חשש לביטחון הציבור. בתוך כך, נחת שהשתתף בעצרת נאסר ל-28 ימים וסולק מהשירות

צלמים זמניים מורשים

(בווידאו: תיעוד הדריסה בשרלוטסוויל, אוגוסט 2017)

שנה לאחר עצרת הימין הקיצוני בשרלוטסוויל, שבה נרצחה בדריסה מפגינת-נגד, מתכנן מארגן העצרת ג'ייסון קסלר להוביל צעדה נוספת - הפעם בוושינגטון בירת ארצות הברית, וסמוך לבית הלבן. קסלר הגיש בחודש שעבר בקשה לקיים את הצעדה, אותה הוא תיאר כ"עצרת זכויות האזרח ללבנים", אך טרם קיבל היתר. התאריכים המבוקשים - ה-11-12 באוגוסט - בדיוק הימים המציינים שנה לאירועים האלימים ההם.

במסמך שהוגש לרשויות העריך קסלר את המשתתפים בצעדה בכ-400 בני אדם, והביע רצון לשתף פעולה עם המשטרה. על פי דיווח של ערוץ הטלוויזיה המקומי WSET המשדר לתושבי מדינת וירג'יניה, קסלר ניסה לקדם קודם לכן אירוע בשרלוטסוויל, אך סורב בנימוק של חשש לביטחון הציבור.

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ חתם על צו שימנע הפרדת ילדי מהגרים מהוריהם
"כלא הכספות" שבנוי כמבוך: כך נראה האגף שבו נכלא גונן שגב
פרסום ראשון: זה הפתרון של צה"ל לזיהוי עפיפוני התבערה

מקום הדריסה בשרלוטסוויל, וירג'יניה היום 13 באוגוסט 2017. עומרי נחמיאס, מערכת וואלה! NEWS
פינת הזיכרון להת'ר הייר שנדרסה למוות בעצרת/מערכת וואלה! NEWS, עומרי נחמיאס

בתוך כך, לוחם בחיל הנחתים הורשע השבוע בבית דין צבאי וישוחרר מהשירות בעקבות השתתפותו בעצרת בשרלוטסוויל - כך דווח ברשת CNN. החייל, ואסיליוס פיסטוליס, הורשע בכמה עבירות, בהן כישלון בביצוע פקודה והצהרת שקר. הוא נידון ל-28 ימי מאסר, הורד בדרגה, ונקנס בגובה שני שלישים ממשכורותו החודשית. לפיסטוליס ניתנו שבעה ימים לערער על העונש.

צעדת ימין קיצוני בשרלוטסוויל, וירג'יניה, אוגוסט 2017. רויטרס
העצרת באוגוסט האחרון/רויטרס

העצרת בשרלוטסוויל התקיימה על רקע ויכוח באשר להסרת פסלי הקונפדרציה, ששנויים במחלוקת בין קבוצות שונות בחברה האמריקנית. פסלים אלו הוסרו מהמרחבים הציבוריים ברחבי ארצות הברית מאז הטבח בכנסייה השחורה בקרוליינה הדרומית ב-2015, שבוצע בידי תומך בעליונות הגזע הלבן. רבים סבורים כי אותם פסלים ודגלים מעודדים גזענות דרך הוקרת מנהיגי הדרום בתקופת מלחמת האזרחים, שתמכו בעבדות. מנגד, יש מי שטוען שזהו חלק בלתי-נפרד מההיסטוריה של ארצות הברית וחלק מהמורשת באזור.

סביב ההחלטה להסיר את פסלו של מפקד צבא הקונפדרציה, הגנרל רוברט לי, המוצב בשרלוטסוויל, התקיימה באוגוסט האחרון עצרת הימין הקיצוני בעיר, כאשר ממולה הפגינו פעילי תנועות כמו "Black Lives Matter", המוחים על אלימות המשטרה המופרזת לטענתם נגד שחורים בארצות הברית. במהלך האירועים נדרסה למוות הת'ר הייר ונפצעו כ-20 אזרחים. הנשיא דונלד טראמפ גינה את החשוד בדריסה אבל ציין שהעצרת כללה "הרבה אנשים טובים" והשווה בין האלימות של "שני הצדדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully