וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסגת G20 ננעלה: כולן התחייבו להסכם האקלים - חוץ מארה"ב

29.6.2019 / 11:10

ועידת 20 הכלכלות המובילות ביפן הגיעה אל סופה בהסכמה רחבה על יישומו של הסכם פריז, ממנו פרש טראמפ לפני כשנתיים. נשיא ארה"ב נועד עם נשיא סין בשולי הוועידה בצל מלחמת הסחר, ואף הציע למנהיג קוריאה הצפונית פגישה בלתי מתוכננת מחר

צילום: רויטרס

פסגת G20 ננעלה | כל הפרטים:

  • מנהיגי 20 הכלכלות המובילות נפגשו לוועידה השנתית ביפן
  • כל המדינות, פרט לארה"ב, הביעו תמיכה בהסכם האקלים
  • נשיא סין: מקווה שארה"ב תנהג באופן הוגן בחברות הסיניות
  • טורקיה: חוששים שטראמפ עלול להזיק ליחסים
  • פוטין: מעדכנים את ארה"ב על פעולותינו בסוריה

פסגת הכלכלות המובילות G20 הגיעה אל סיומה ביפן, ובסופה הסכימו 19 חברות להמשיך וליישם את הסכם האקלים שממנו פרשה ארצות הברית לפני כשנתיים. כל המדינות, פרט לארצות הברית, הסכימו כי "הסכם פריז" איננו הפיך. ארצות הברית היא אחת המזהמות הגדולות בעולם, לצד סין, ואחת ממטרות ההסכם היא להפחית את פליטת גזי החממה העולמית. טראמפ הבטיח במהלך קמפיין הבחירות לנשיאות בשנת 2016 כי יפרוש מההסכם, והודיע בחודש אוגוסט 2017 על פרישה מההסכם שנועד להפחית את פליטת הגזים המזהמים ברחבי העולם.

מוקדם יותר הזמין טראמפ את מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און לפגישה באזור המופרז סין קוריאה הדרומית לצפונית, שם יבקר במהלך סוף השבוע. טראמפ צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי בתחנה הבאה שלו בדרום קוריאה הוא ישמח ללחוץ את ידו של קים בסמוך לקו הגבול המחלק את קוריאה במשך 75 שנה.

''לאחר הרבה מאוד פגישות חשובות, זו עם נשיא סין, אעזוב את יפן ואמשיך לדרום קוריאה", כתב טראמפ. ''בזמן שאני שם, אם מנהיג צפון קוריאה קים ימצא זאת לנכון, אפגוש אותו בגבול באזור המפורז, רק לשם לחיצת ידו ולהגיד שלום''.

עוד בוואלה! NEWS:
"רק כדי לומר שלום": טראמפ הזמין את קים לפגישה ספונטנית
טראמפ ופוטין נפגשו בפסגת ה-G-20: "אל תתערב בבחירות שלנו"
עיתונאית אמריקנית: טראמפ תקף אותי מינית לפני שני עשורים

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ויורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן בפסגת G-20 ביפן, 20 ביוני 2019. רויטרס, אתר רשמי
טראמפ ובן סלמאן, הלילה/אתר רשמי, רויטרס

נשיא סין שי ג'ינפינג אמר היום לטראמפ כי הוא "מקווה שארצות הברית תנהג באופן הוגן בחברות הסיניות". השניים נועדו בשולי הפסגה ביפן ברקע הניסיונות לעצור את מלחמת הסחר בין המדיניות שהביאה את טראמפ להטיל מכסים על חברות סיניות. טראמפ כי הוא פתוח לעסקת סחר עם סין, וכי עסקה כזו תהיה ''מונומנטלית''. לדבריו, ''אני באמת חושב שהיינו קרובים מאוד, ואז משהו קרה והסית את ההתקדמות ועכשיו אנחנו מתקרבים עוד קצת'', אמר טראמפ בשולי פסגת ה-G20.

טרם פגישתו עם הנשיא הסיני, הראשונה זה שבעה חודשים, אמר טראמפ כי הם ידונו בין היתר במחלוקת על ענקית הטכנולוגיה וואוי והסחר עמה. עוד אמר טראמפ כי השניים נפגשו בארוחת ערב בפתח הפסגה באוסקה ביום שישי וכי ''הספקנו להשלים הרבה מאוד למעשה אתמול בלילה''. לדבריו, ''היחסים עם סין טובים מאוד, ואם נוכל לעשות עסקה- הזמן יגיד, אבל היחסים עצמם באמת נהדרים''.

הנשיא דונלד טראמפ משתתף בפגישה דו-צדדית עם נשיא סין שי ג'י-פינג במהלך פסגת ה-G20, יפן, 29 ביוני 2019. רויטרס, אתר רשמי
טראמפ בפגישתו עם שי, הלילה/אתר רשמי, רויטרס

לשכתו של נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן מסרה היום כי טראמפ העביר מסר לנשיא טורקיה כי הוא מעוניין בפתרון משבר מערכות ההגנה האווירית בטורקיה מבלי שייגרם נזק ליחסי המדינות. בטורקיה הביעו חשש מ"פעולות אפשריות של טראמפ שעשויות להסב נזק ליחסים". נשיא טורקיה ארדואן אמר כי הוא מצפה להגעת של מטוסי ה-F-35 מארצות הברית למרות המשבר שאיים על יחסי המדינות לאחר משלוח מערכת ה-S-400 מרוסיה לטורקיה.

ארדואן: יש לשפוך אור על רצח חאשוקג'י

הנשיא האמריקני שיבח את יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן ותיאר אותו כדמות מהפכנית בקידומו את ערב הסעודית למדינה מודרנית, תוך התעלמות מההוכחות על חלקו בפרשת העיתונאי הסעודי ג'מאל חאשוקג'י. בעת ארוחת בוקר משותפת עם היורש העצר הסעודי, התעלם טראמפ משאלות הכתבים על תפקידו של הנסיך ברצח חאשוקג'י, תושב ארצות הברית, באוקטובר אשתקד. במקום זאת, הנשיא הציג את יורש העצר כרפורמיסט שפותח את החברה הסגורה למודרניות ליברלית ואף חידד את תרומתו לחופש לנשים בארצו.

נשיא טורקיה ארדואן אמר במסיבת עיתונאים שהתקיימה לאחר הוועידה כי לקהילה בינלאומית יש אחריות לחשוף פרטים מרצח חאשוקג'י שהתרחש בשטחה של טורקיה. לדבריו, חלקים גדולים מחקירת מותו של העיתונאי הסעודי עדיין לא נחשפו במלואם.

נשיא טורקיה ארדואן ורעייתו נוחתים באוסקה, יפן, לקראת פסגת G20, 27 ביוני 2019. רויטרס
ארדואן ורעייתו עם הגעתם ליפן/רויטרס

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר כי הוא עדכן את טרמפ על פעולותיה של מדינתו בשטח סוריה. עם זאת פוטין אמר כי יחסיה של רוסיה עם ארצות הברית צריכים להשתפר. בשולי הוועידה נפגש פוטין עם ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי. ראשת ממשלת בריטניה אמרה לפוטין כי על רוסיה להפסיק את פעולותיה "חסרות האחריות שמערערות את יציבות יחסי שתי המדינות". מיי אמרה את הדברים ברקע המשבר בין המדינות לאחר ברעלתו של המרגל לשעבר סרגיי סקריפל על אדמת בריטניה.

תרזה מיי וולדימיר פוטין - פסגת ה-G20 באוסקה, יפן, 28 ביוני 2019. רויטרס
פוטין ומיי, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully