וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הייתה להן ברירה אחת": שלוש אחיות רוסיות רצחו את אביהן המתעלל

מריה, אנגלינה וקרסטינה חצ'טוריאן הכו ודקרו את אביהן, שנהג להכות ולתקוף אותן מינית במשך שנים. הן דיווחו זאת למשטרה, אך עומדות בפני עונש מאסר ארוך. ואולם, רבים מתגייסים למענן ודורשים להתחשב בעברן: "לא היה להן למי לפנות"

צילום: רויטרס, עריכה: ליר שפיגלר

שלוש אחיות צעירות ברוסיה שהרגו את אביהן המתעלל נאשמות ברצח, במקרה שעורר מחאה ודיון על אלימות בתוך המשפחה. מריה, אנגלינה וקרסטינה חצ'טוריאן הכו ודקרו ביולי שעבר את אביהן מיכאיל בן ה-57 בזמן שהוא ישן על כורסא בבית המשפחה בצפון מוסקבה. הן היו בנות 17, 18 ו-19 באותו הזמן, והן הודיעו למשטרה אחרי שהרגו את אביהן. הן אמרו כי הן חששו שחייהן נמצאים בסכנה אם הן לא יפעלו נגד האב, שהתעלל בהן גופנית ומינית במשך שנים.

החוקרים הגיעו למסקנה שהאחיות הוכו כמעט על בסיס יומי על ידי האב, שאילץ אותן לבצע מעשים מיניים. הוא תקף אותן ביום מותו, נעל אותן בחדר וריסס אותן בגז פלפל. עורכי דינן אמרו כי הן הורגלו לחשוב שהן שפחות מגיל צעיר.

"הייתה להן רק ברירה אחת - להגן על עצמן, או למות", אמרה אנה ריבינה, שעומדת בראש ארגון למאבק באלימות בתוך המשפחה. "לא היה להן למי לפנות. המשטרה ברוסיה סבורה כי האלימות הביתית היא עניין משפחתי פרטי ושאין לה סיבה להתערב. הממשלה לא יכולה ולא תגן על קורבנות אלימות בתוך המשפחה. נשים הנאלצות להגן על עצמן מוצאות את עצמן לעתים קרובות בכלא".

עוד בוואלה! NEWS:
"סטירה לפרצוף": מהומות בגאורגיה בעקבות נאום מחוקק רוסי בפרלמנט
חברת הרכבות של הולנד תשלם 50 מיליון אירו על חלקה בשואה
"אום נוטלה": מגייסת של דאעש נשלחה לארבע שנות מאסר בארה"ב

שלוש אחיות שרצחו את אביהן ונאשמות ברצח, רוסיה. אתר רשמי
חיות בנפרד תחת הגבלות חמורות. שלוש האחיות הנאשמות ברצח/אתר רשמי

החודש הן הואשמו ברצח מתוכנן, ואנגלינה וקרסטינה עשויות להישלח ל-20 שנות מאסר. מריה, שהייתה קטינה מבחינת החוק באותו הזמן, עלולה להיכלא למשך עשור.

ואולם, ההחלטה להעמיד אותן לדין על רצח הציתה הפגנות, ובשבוע שעבר התכנסו מאות אנשים מחוץ למטה לוועדת החקירות במוסקבה. הפגנה גדולה יותר אמורה להתקיים ב-6 ביולי, במקביל למחאות מחוץ לנציגויות רוסיות ברחבי העולם. גם כוכבי תרבות מקומיים התגייסו להגנתן של שלוש האחיות.

על אף שאין נתונים רשמיים בנושא, האתר העצמאי MediaZona חישב כי 80% מהנשים שהורשעו ברצח ברוסיה עברו התעללות על ידי בני הזוג שלהן. לפי ארגוני זכויות אדם, לפחות 16 מיליון נשים ברוסיה חוות אלימות מדי שנה. לפי אמרה מפורסמת, "אם הוא מכה אותך, זה אומר שהוא אוהב אותך".

עוד באותו נושא

פוטין השיב לשאלות מהצופים בבית, וקיבל מבול של תלונות: "מתי אתה עוזב?"

לכתבה המלאה
אב מתעלל שנרצח על ידי שלוש בנותיו, רוסיה. אתר רשמי
נהג לכלוא את בנותיו בחדר. מיכאיל חצ'טוריאן/אתר רשמי

אלכסיי פרשין, עורך דין של אחת האחיות, אמר כי הן מחזיקות מעמד ומחוזקות מהתמיכה הציבורית בהן. הן חיות בנפרד עם קרובי משפחה, תחת מגבלות חמורות, ואסור להן ליצור קשר אחת עם השנייה לפני תחילת המשפט. הוא אמור להיפתח באוגוסט. פרשין האשים את החוקרים שהם אינם אמיצים דיים לבטל את האישומים ברצח או להפחית אותם. "הם לא רוצים לקבל אחריות על זה", אמר.

רוסיה היא אחת המדינות היחידות בעולם שבהן אין חוקים ספציפיים נגד אלימות בתוך המשפחה. יתרה מכך, ב-2017 היא ביטלה את ההיבט הפלילי של חלק מהעבירות. כך, למשל, על אלימות נגד בן זוג או ילד שאינה מסתיימת עם עצמות שבורות העונש הוא קנס של 30 אלף רובלים או מאסר של 15 יום. ארגוני זכויות אדם אמרו כי הקנס הממוצע הוא 5,000 רובל. פעילים למען זכויות נשים אמרו כי האלימות בתוך המשפחה גברה מאז שינויי החוקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully