וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אום נוטלה": מגייסת של דאעש נשלחה לארבע שנות מאסר בארה"ב

27.6.2019 / 12:00

בית המשפט בברוקלין גזר 4 שנות מאסר על תושבת ניו ג'רזי, סינמה אמרה סיזאר, שפעלה לגיוס אנשים לדאעש. מדובר בעונש קל לעומת בקשת התביעה הפדרלית שדרשה בין 30 ל-50 שנים בכלא. הנאשמת שוחררה בערבות, אך נעצרה מחדש כשחזרה לעיסוקיה. השופט: "היא זקוקה לתמיכה"

בית המשפט בארצות הברית גזר אתמול (רביעי) על צעירה בת 24, סינמה אמרה סיזאר, מגייסת של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) לארבע שנות מאסר. מדובר בעונש קל יחסית לעומת בקשת התביעה הפדרלית, למרות שסיזאר חזרה בה פעמיים מהרצון לשתף פעולה עם הממשלה. לפי דובר משרד התובע הכללי בברוקלין, השופט ג'ק וינשטיין קבע כי 29 החודשים שישבה תושבת ניו גרז'י במעצר ינוכו מתקופת המאסר.

לפי תזכיר מ-17 ביוני, סיזאר נעצרה בנובמבר 2016 בנמל התעופה הבינלאומי ג'ון פ. קנדי שבניו יורק בזמן שהיא ניסתה לצאת מהמדינה. בנוסף לכך, נכתב כי היא הודתה באשמה בפברואר האחרון על מנת לספק תמיכה בארגון טרור זר. עם זאת, בזמן ששוחררה בערבות בין אפריל ליולי 2018, התובעים טענו כי היא התחברה מחדש עם כמה מהאנשים שהיא זיהתה כחברי דאעש.

עוד בנושא בוואלה! NEWS:
המפקד נאשם בפשעי מלחמה, ואז הרופא העיד: "אני רצחתי את שבוי דאעש"
אלמנת בכיר בדאעש: "עזרתי ל-CIA במצוד אחרי אל-בגדאדי"
הילדים הטורקים האבודים של דאעש הועברו לטורקיה

סינמה אמרה סיזאר, מגייסת אנשים לדאע"ש, שנעצרה בארצות הברית. 27 ביוני 2019. אתר רשמי
"זקוקה לתמיכה חינוכית, רפואית וכלכלית". סיזאר בת ה-24, ששימשה כמגייסת לארגון המדינה האיסלאמית/אתר רשמי

עורך הדין שייצג את התביעה, ריצ'רד דונהיו, ביקש מבית המשפט לגזור על סיזאר עונש מאסר של בין 30 לבין 50 שנים. בקשה זו עולה בקנה אחד גזר הדין הפדרלי בשתי האשמות הפדרליות שסיזאר הודתה בהן באשמה. ב"ניו יורק דיילי ניוז" דיווחו אמש כי בסנגוריה של תושבת ניו ג'רזי דחקו בבית המשפט לנהוג בסלחנות כלפיה, זאת בהסתמך על ילדותה הקשה, שבה חוותה סיזאר התעללות מינית והחליפה כמה משפחות אומנה.

עד ליום השלישי של השימוע במשפט שנמשך שנתיים, התובעים שמרו על זהותה של סיזאר חסויה, ולפי דיווחי התקשורת המקומית השופט אמר כי התביעה הייתה נוקשה מדי במקרה זה. "ברור שהאישה הצעירה הזאת זקוקה לתמיכה חינוכית, רפואית וכלכלית", אמר השופט וינשטיין. "המשפט הזה גם יכול לשמור על צלם האנוש שלה".

בתזכיר של עורך הדין דונהיו תיאר את המואשמת כ"מגייסת מחויבת שתיארה את עצמה כעוזרת" לדאעש. "היא הודתה כי היא משתמשת בפייסבוק ובפלטפורמות אחרות כדי לחבר אנשים עם חברי המדינה האסלאמית שיעזרו להם לנסוע לשטח הנשלט על ידי הקבוצה, והביעה את רצונה ללכת לשם ולמות כקדוש מעונה", אמר דונהיו. לדבריו, סיזאר גם המשיכה להשתמש בשם הקוד שלה "אום נוטלה" בתקשורת עם חברי הארגונים שעבדה איתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully