וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלמנת בכיר בדאעש: "עזרתי ל-CIA במצוד אחרי אל-בגדאדי"

נסרין אסד אברהים נעצרה בפשיטה של הצבא האמריקני, במהלכה נהרג בעלה. מאחורי הסורגים בבית הכלא בעיראק, סיפרה האלמנה על סיועה למודיעין האמריקני והכורדי באיתור מנהיג ארגון המדינה האסלאמית, וחשפה פרטים חדשים על שבי האזרחית האמריקנית קיילה מולר

עריכה: יאיר דניאל

אלמנתו של בכיר ארגון המדינה האסלאמית (דאעש) סייעה ל-CIA לאתר את מנהיג הארגון, אבו בכר אל-בגדאדי - כך נחשף אתמול (שישי) בעיתון הלונדוני ''גרדיאן''. כשנעצרה נסרין אסד אברהים, המכונה גם אום-סיאף, על ידי כוח צבאי אמריקני, היא נרתמה לטובת ה-CIA והמודיעין הכורדי וסיפקה להם פרטים אודות רשת הבתים ודירות המסתור של בכירים בארגון.

האלמנה בת ה-29 נעצרה בעקבות חשד שהחזיקה בשבי בביתה אזרחיות אמריקניות, שנטען כי עברו התעללות מינית מצד אל-בגדאדי. אולם בראיון לעיתון הכחישה כי החזיקה והתעללה באמריקנית קיילה ג'ין מולר.

לקריאה נוספת בנושא:
"מנהיג דאעש אנס את החטופה האמריקנית בזמן השבי"
האישה שאפשרה למנהיג דאעש לאנוס שבויה אמריקנית עומדת לדין
"למען חברתה: צעירה אמריקנית ויתרה על אפשרות להימלט משבי דאעש"

אבו בכר אל-בגדאדי, מנהיג דאעש, 29 אפריל 2019. עיבוד תמונה
אבו בכר אל-בגדאדי, מנהיג דאעש, אפריל/עיבוד תמונה

בפברואר 2016 אברהים סימנה בית עיראקי במוסול בו טענה כי אל-בגדאדי מסתתר באותה עת, אך צבא ארצות הברית בחר שלא לתקוף אווירית את היעד. ''אמרתי להם איפה הבית'', סיפרה לגרדיאן מהתא בכלא בארביל, עיר כורדית בעיראק. ''ידעתי שהוא היה שם כי זה היה אחד הבתים שהוקצו לו, וגם אחד המקומות שאהב במיוחד''.

אל-בגדאדי הכריז על ח'ליפות בחלקים גדולים של סוריה ועיראק ב-2014. אולם מאז שמר על פרופיל נמוך לאור תבוסת הארגון שאיבד בהתמדה שטחים נוספים. בחודש שעבר, מנהיג המדינה האסלאמית הופיע לראשונה לאחר חמש שנים, והכריז על הכרתו בתבוסת הארגון, חודש קודם לכן.

אום-סיאף נתפסה במאי 2015 בשדה הנפט אל-עומר שבמזרח סוריה בפשיטה צבאית אמריקנית, במהלכה נהרג בעלה, בכיר דאעש המכונה אבו-סיאף. אברהים נידונה למוות בבית המשפט בארביל.

עוד באותו נושא

נחשף: אחות מניו זילנד מוחזקת בשבי דאעש מאז 2013

לכתבה המלאה
קיילה ג'ין מולר, אזרחית ארצות הברית שמוחזקת בידי דאעש בתמונה שצולמה בשנת 2013 בזמן שהותה בסוריה. רויטרס
מולר בתמונה שצולמה בשנת 2013 בזמן שהותה בסוריה/רויטרס

לדבריה, עובדת הסיוע האמריקנית, קיילה ג'ין מולר, הובאה לביתה בעיר שדידי שבמזרח סוריה בספטמבר 2014, בערך באותו זמן בו נערות יזידיות שנחטפו כדי לשמש שפחות מין, הובאו גם הן לביתה. ''התייחסו אליה בצורה שונה מהיזידיות" סיפרה אברהים. ''היה לה תקציב, דמי כיס לקנות דברים מהחנות''.

עוד סיפרה אברהים על מולר כי ''היא הייתה בחורה מקסימה ואהבתי אותה, היא הייתה מאוד מכובדת ואני כיבדתי אותה''. לטענתה, ''דבר אחד הייתי אומרת עליה, היא הייתה טובה מאוד בהסתרת העצב והכאב שלה''. הפעם האחרונה שראתה את מולר, סיפרה, הייתה בסוף 2014 כאשר אל-בגדאדי שב מעיראק. ''הוא לקחה אותה איתו במכונית קאיה ונהג לכיוון העיר רקה". לטענתה, שלושה חודשים לאחר מכן, היא ראתה דיווחים על מותה.

לוחמי דאעש טענו כי מולר, שנחטפה בעיר חאלב הסורית באוגוסט 2013, נהרגה במתקפה אווירית של משטר אסד שקברה אותה בין ההריסות. לטענת גורמים רשמיים בארצות הברית נסיבות מותה עדיין לא ברורות. מולר הייתה בת 26 במותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully