וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קצת סבלנות": הסרטון החדש למען בעלי צרכים מיוחדים בקולנוע

27.6.2019 / 14:23

אחרי שהתבקשה לעזוב עם בנה האוטיסט קונצרט, יעל פנתה לרשת סינמה סיטי על מנת לחולל שינוי. הודות לשיתוף הפעולה, כל סרט בבתי הקולנוע של הרשת ייפתח בפנייה לקהל להתחשב בבעלי צרכים מיוחדים. "אפשר ליהנות ביחד", אמרה יעל

יחצ

רשת בתי הקולנוע סינמה סיטי ועמותת אלו"ט השיקו שיתוף פעולה חדש הקורא להתחשב בבעלי מוגבלויות וצרכים מיוחדים היושבים בקהל. החל מ-1 יוקרן בבתי הקולנוע של הרשת לפני כל סרט סרטון הפונה לקהל בנושא. שיתוף הפעולה נולד בעקבות פנייה של אם לנער אוטיסט בן 14 על הספקטרום האוטיסטי שלקחה את בנה לקונצרט והתבקשה לעזוב, לאחר שנקראה לעשות זאת על ידי הקהל.

האם, יעל יוספסברג, סיפרה כי הגיעה עם בנה מיכאל לאירוע לאחר הכנה ארוכה בהתרגשות גדולה. "כשמיכאל נרגש הוא מנפנף בידיו ונע קדימה ואחורה", סיפרה. "לא חלפו יותר מ- 30 שניות מרגע שהתיישבנו ועד לקריאות מהיושבים לידינו: 'הוא לא צריך להיות כאן', 'זה לא המקום לילדים כאלה', 'גם אני סבתא לילד אוטיסט ואני לא מביאה אותו לקונצרטים'".

עוד בוואלה! NEWS:
מחאת העובדים הסוציאליים נגד אלימות: פוצץ המו"מ עם האוצר
"לא אנושי": מאות מחו בתל אביב נגד גירוש מהגרות עבודה
דואר ישראל והיחידה לקנאביס רפואי: "הכוכבים" של דוח תלונות הציבור

מיכאל, יעל ונרי יוספסברג.. באדיבות המשפחה
"אף אחד מהקהל לא קם". בני משפחת יוספסברג/באדיבות המשפחה

"אף אחד מהקהל לא קם, לא עמד לצדי, בודדה במערכה עם מיכאל ובוכה", סיפרה יוספסברג. "כל מה שהיינו צריכים זה כמה דקות של חסד, מיכאל היה נרגע, וכולנו היינו נהנים מקונצרט משובח. במקום זה חווינו שמונה דקות שכללו בקשה מהסדרן לרדת ולשבת בשורה ראשונה - רחוקים מהקהל וקרובים מידי לנגני התזמורת, מצלתיים שהשמיעו רעש בלתי נסבל למיכאל, ובקשה, אימא אני רוצה הביתה".

עוד בוואלה!

עלייה דרמטית: 190 מקרי אלימות ואובדנות של נוער להט"בי השנה

לכתבה המלאה

"לחשוב פעמיים לפני כל יציאה"

בסרטון שיוקרן, המלווה בכיתוב ובקריינות תואמים מצוין כי "באולם נמצאים אנשים עם צריכים מיוחדים, אנא סבלנותכם והתחשבותכם". לדברי יוספסברג, כל מה שנדרש מהקהל זו מעט סבלנות. "כמו כל אחד מאתנו גם ילדים ובוגרים עם מוגבלויות רוצים ליהנות מתרבות פנאי - מהצגות, סרטים והופעות", אמרה יוספסברג. "מיכאל רוצה ויכול לראות הצגה או סרט כמו כל ילד אחר. כל מה שנדרש זה סבלנות, קבלה והכלה של האנשים שיושבים לידינו - שלא יעירו הערות, שלא ינעצו מבטים, שיתנו לנו מקום, כי אפשר ליהנות יחד, לא צריך בנפרד".

סרטון פתיחה סינמה סיטי לבעלי צרכים מיוחדים. צילום מסך
מתוך הסרטון שיוקרן/צילום מסך

"אני נרגשת מהחיבור עם סינמה סיטי", הוסיפה יוספסברג. "אני בטוחה שהמהלך המשותף יביא למודעות ויסייע למשפחות לילדים עם צרכים מיוחדים לא לחשוש ולחשוב פעמים רבות לפני כל יציאה לקולנוע או לכל אירוע תרבות אחר".

אבי אדרי, מנכ"ל הסינמה סיטי ציין כי "מתחמי הסינמה סיטי הוקמו על מנת להעניק לכלל המבקרים, חווית בילוי, בידור ופנאי. מיום הקמת הסינמה סיטי אנו פועלים לסייע ככל שניתן לאוכלוסייה עם מוגבלויות וצרכים מיוחדים ונמשיך לעשות כך על מנת שיוכלו ליהנות מסרטים כאוות נפשם".

מיה, יעל ומיכאל יוספסברג.. באדיבות המשפחה
בני משפחת יוספסברג/באדיבות המשפחה
מיכאל יוספסברג עם אחיו הגדול דניאל. באדיבות המשפחה
מיכאל יוספסברג ואחיו הגדול/באדיבות המשפחה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully