וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי חיתולים, ישנים על הרצפה: תנאי הזוועה של ילדי המהגרים בארה"ב

25.6.2019 / 18:22

הרשויות בטקסס העבירו כ-250 ילדים מתחנת גבול ליד מקסיקו למקלטים, אחרי שנחשף כי הם לא קיבלו מזון ראוי או זכו למקלחות. הממשל טען בדיון בבית משפט: הם לא זקוקים למברשת שיניים או לסבון

צילום: רויטרס, HHS; עריכה: עמית שמחה

כ-250 ילדי מהגרים הועברו למקלטים מתחנת גבול צפופה שבה הם הוחזקו בטקסס. זאת, לפי עורכי דינם, אחרי שבועות שבהם שהו במקום המטונף, ללא אספקת מזון ומים ראויה. אוולין סטאופר, דוברת של משרד הבריאות, אמרה כי 249 ילדים מהמתקן בעיר קלינט הועברו למקלטים אחרים. בשבוע שעבר, אמרו עורכי הדין שביקרו בתחנה הסמוכה לעיר אל פאסו כי הם מצאו כמעט 300 ילדים המוחזקים בתנאים ירודים.

במקביל, הרשויות בטקסס דיווחו על מותם של שבעה מהגרים השבוע, אחרי שככל הנראה ניסו להתחמק ממערכת ההגירה. בין השבעה היו שתי תינוקות ופעוט. הם ככל הנראה מתו מהחום הכבד ומהתייבשות.

סוגיית ההגירה צפויה להיות אחת המרכזיות ביותר בקמפיין הבחירות לנשיאות בשנה הבאה, כשהנשיא דונלד טראמפ מבקש להקים חומה בגבול עם מקסיקו ולמען זה הוא הכריז על מצב חירום בגבול. הוא חתם על הסכם עם מקסיקו שאמור לצמצם את זרם ההגירה, אחרי שאיים להטיל עליה מכסים כואבים.

לקריאה נוספת בנושא
אחרי ההסכם עם טראמפ: מקסיקו שולחת 15 אלף חיילים לגבול ארה"ב
"מגפת מוות בגבול": מהגר חמישי מת במעצר בארה"ב בתוך חצי שנה
ההצעה החדשה של טראמפ: מבקשי מקלט ישלמו על תהליך הקליטה

מהגרים שנתפסו אחרי שחצו את גבול מקסיקו אל ארה"ב, באל פאסו, 29 במאי 2019. AP
קבוצת מהגרים שנעצרו אחרי שחצו את הגבול באל פאסו, בחודש שעבר/AP

קבוצת עורכי הדין אמרה כי היא ראתה פעוטות ללא חיתולים מטופלים על ידי ילדים שאינם קשורים אליהם. לילדים העצורים לא היה אוכל ראוי, בגדים נקיים, מברשות שיניים ומקלחות. הם אמרו כי חלק מהילדים ישנו על רצפת הבטון. התנאים שלהם פורסמו לראשונה על ידי סוכנות הידיעות אי-פי.

לפי חברת הקונגרס הדמוקרטית אליזבת לופז-סנדובל, רק 30 ילדים נותרו במתקן. הילדים שלא נשלחו למקלטים הועברו למתקן אוהלים שנועד למעצר משפחות. לפי החוק, ילדים שחוצים את הגבול ללא הורה או אפוטרופוס לא יכולים להיות מוחזקים בתחנות גבול למשך יותר מ-72 שעות. בסיומן, יש להעבירם למקלטי משרד הבריאות במהירות האפשרית.

סטאופר אמרה כי הילדים המתינו זמן רב מדי במתקני הגבול שאינם ראויים להחזקתם. "זאת תוצאה ישירה של המספר חסר התקדים של הילדים שמגיעים", אמרה. לדבריה, המשרד לביטחון המולדת העביר כמעט עשרת אלפים ילדים לידי המשרד בחודש שעבר. אלו בין הנתונים הגבוהים ביותר בהיסטוריה של "תכנית פלורס", הסדר חוקי בין עשרות שנים שקבע כמה זמן ניתן להחזיק ילדי מהגרים במעצר ומהם תנאיהם באותם מתקנים.

בשבוע שעבר, הממשל טען בדיון בבית משפט פדרלי כי הוא עומד בסטנדרטים, גם מבלי לספק לילדים מברשות שיניים וסבון.

(עדכון ראשון 11:04)

עוד באותו נושא

טראמפ הציג בשוגג את ההסכם "הסודי" עם מקסיקו

לכתבה המלאה
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ בדרכו לבית הלבן, וושינגטון, ארה"ב 24 ביוני 2019. רויטרס
סוגיית ההגירה תהיה מרכזית בבחירות. טראמפ/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully